Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه غیر انتفاعی هنر و معماری پارس یکی از دانشگاه‌های تحت نظارت وزارت علوم است که بنا به گفته دانشجویان، این دانشگاه در رشته‌های هنری و صنعتی دانشجو پذیرش می‌کند و در حال حاضر بیش از ۶۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشگاه غیر انتفاعی هنر و معماری پارس یکی از دانشگاه‌های تحت نظارت وزارت علوم است که بنا به گفته دانشجویان، این دانشگاه در رشته‌های هنری و صنعتی دانشجو پذیرش می‌کند و در حال حاضر بیش از ۶۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه در رشته‌های مختلف و در سطوح مختلف تحصیلی تحصیل می‌کنند که هماهنگونه که از کاربری این دانشگاه مشخص است، باید امکانات ویژه‌ای را برای دانشجویان رشته‌های هنری تدارک ببیند که دانشجویان بتوانند آموزش‌های اولیه را در خصوص رشته‌های هنری ببینند که بتوانند برای رفتن به سطوح بالاترتحصیلی با مشکل مواجه نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
اما آنچه که دانشجویان از عملکرد این دانشگاه می‌گویند حکایتی غیر از این دارد.
حکایت این دانشگاه نیز مانند برخی دانشگاه‌های غیر انتفاعی است که با کمترین امکانات بیشترین دانشجو و بالاتر از ظرفیت را جذب می‌کنند که موجب اعتراضات گسترده دانشجویان این دانشگاه‌ها می‌شود.
دانشگاه غیر انتفاعی پارس در تصور اولیه با جمعیت حدود ۶ هزار دانشجو باید فضای فیزیکی مناسبی را داشته باشد که بتواند این تعداد دانشجو را در خود جای دهد، اما متاسفانه این دانشگاه غیر انتفاعی در ساختمانی مسکونی درحال فعالیت است که فضای بسیار کمی را دانشجویان برای تحصیل دارند. از شرایط و مشکلات دیگر این دانشگاه نبود نظارت وزارت علوم، کاهش ساعات تدریس و  غیره است.   یکی از دانشجویان در این خصوص می‌گوید: دانشگاه غیر انتفاعی پارس، دانشگاهی با رشته‌های هنری است که تعداد دانشجویان آن نسبت به ظرفیت ساختمان‌ها و فضای فیزیکی دانشگاه بیشتر است. ساختمان‌هایی که برای کلاس‌ها در نظر گرفته شده، مسکونی است و این ساختمان‌ها در وسط یک منطقه متراکم واقع شده که همسایگان نیز از شلوغی و تردد در این مکان شکایت دارند.
حدود ۶۰۰۰ هزار دانشجو در ۳۰ رشته و مقطع این دانشگاه دانشجو دارد که این مسئله این وضعیت را وخیم کرده و آسیب‌هایی را به آموزش دانشجویان وارد می‌کند. تراکم کلاس‌ها به حدی است که در هر کلاس آموزشی ۶۰ دانشجو هستند.
بسیاری از آموزش در حد رشته‌های هنری مورد پذیرش نیست
اساتیدی که تدریس می‌کنند دانشجویان دانشگاه تهران هستند که به تازگی فارغ التحصیل شده اند و یا در حال تحصیل هستند و در سطح آموزش کارشناسی نیستند و تجربه تدریس ندارند، اساتیدی هم که از دانشگاه تهران در این دانشگاه تدریس می‌کنند، با محدودیت روبرو هستند و نمی‌توانند آموزش‌های کاملی به دانشجویان بدهند؛ چرا که ممکن است از دانشگاه تهران اخراج شوند.
در این دانشگاه حتی سرفصل‌های آموزشی را دست کاری می‌کنند و با این رویه آموزشی دانشجویانی که می‌خواهند برای مقاطع بالاترمانند ارشد آزمون بدهند دچار مشکل می‌شوند، درس‌هایی که حذف شده توجیه ندارد، مثلا به جای ریاضی، درس فتوشاپ ارائه می‌دهند، ولی در کارنامه به نام همان ریاضی نمرات آن ثبت شده است.
دانشگاه سرفصل‌های وزارت علوم را رعایت نمی‌کند، اساتیدی برای این دانشگاه می‌آورند که تجربه تدریس ندارند و به تازگی فارغ التحصیل شده اند.    
اجازه فعالیت به هیچ تشکل دانشجویی نمی‌دهند
در بیشتر دانشگاه‌های کشور برای کمک به آموزش دانشجویان به خصوص دانشجویان رشته‌های هنری از انجمن‌های علمی دانشجویی کمک می‌گیرند و در قالب ورک شاپ‌های آموزشی به دانشجویان ارائه می‌دهند، اما دانشگاه غیر انتفاعی پارس به هیچ تشکل دانشجویی اجاره فعالیت نمی‌دهد و دلیلش هم این است که نگران هستند که اگریک جنبش دانشجویی در هر قالبی در این دانشگاه شکل بگیرد خیلی از مشکلات این دانشگاه محرز شود با اینکه تلاش زیادی برای تشکیل انجمن علمی کردیم و حتی این انجمن دانشجویی را تشکیل دادیم، اما اجازه ثبت را ندادند، چرا که باید ثبت وزارت علوم شود. وقتی دلیلش را جویا شدیم مسئولان دانشگاه می‌گویند این دانشگاه زیر ذربین وزارت علوم است و ممکن است مشکلاتی برای ما ایجاد شود.صاحب امتیاز این دانشگاه یکی از اساتید و هیات علمی دانشگاه تهران است.
شهریه ثابت دائم در حال افزایش است
شهریه در این دانشگاه به اندازه دانشگاه آزاد و یا می‌توان گفت که بیشتر از دانشجویان دریافت می‌شود، این دانشگاه شهریه دانشگاه سطح یک غیر انتفاعی را از دانشجویان دریافت می‌کند، اما خدماتی در این سطح به دانشجویان ارائه نمی‌دهد. ضعف‌های زیادی در این دانشگاه وجود دارد.  
شکایات زیادی در این خصوص به وزارت علوم داشتیم، در ابتدا پیشنهاد دانشجویان این بود که مشکلات را با گفتگو در داخل دانشگاه حل کنیم، اما مسئولان دانشگاه اجازه تشکیل شورای صنفی را هم به دانشجویان ندادند.
پس از سخت گیری‌های زیاد، گروهی را به عنوان شورای صنفی و به صورت غیر رسمی تشکیل دادیم و از این طریق به شیوه شورای صنفی مشکلات را پیگیری کنیم، اما در این پیگیری‌های سه ماه رئیس دانشگاه به هیچ وجه حاضر به گفتگو با دانشجویان نشد و وقتی پیگیر می‌شدیم دانشجویان را با تماس‌های مکرر تهدید می‌کردند.
این دانشگاه با صاحب امتیازی یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه تهران است، اما هیچ نقشی در مدیریت این دانشگاه ندارد و شخص دیگری مدیریت این دانشگاه را به عهده دارد، دلیل این امر هم این است که هیات علمی تمام وقت یکی دانشگاه طبق قانون نمی‌تواند مدیریت دانشگاه دیگری را به عهده داشته باشد. مدیریت در این دانشگاه به صورت غیر قانونی است و سوء استفاده‌های زیادی در این دانشگاه می‌شود.

  وقتی به وزارت علوم شکایت کردیم حتی مسئولان وزارت علوم اطلاعی از مکان فعلی این دانشگاه نداشتند و فکر می‌کردند که این دانشگاه از مکان فعلی خود که خیابان امیرآباد شمالی است نقل مکان کرده است.

ساعت‌های آموزشی بدون دلیل کاهش پیدا می‌کند
جلسات آموزشی در یک ترم باید ۱۶ جلسه باشد بین ۱۰ تا ۱۲ جلسه است و علت آن هم این است که اساتید قراردادی هستند و قرارداد سه ماهه دارند وقتی این زمان به پایان می‌رسد و حقوق بسیار کمی به این اساتید می‌دهند به همین دلیل جلسات کمتری برای آموزش اختصاص می‌دهند.
اساتید هستند که در این دانشگاه روزی یک میلیون تومان دریافتی دارند و برخی از اساتید هستند که در طول یک ترم یک میلیون تومان دریافتی دارند که همین مسائل باعث می‌شود که کیفیت آموزش تحت تاثیر قرار بگیرد.
شهریه های کرونایی به طور کامل از دانشجویان گرفته شد آموزش مجازی به حدی ضعیف بود که باعث شد اعتراضات دانشجویان افزایش پیدا کند، در این دو ترم که آموزش‌ها به صورت مجازی بود، شهریه دانشجویان را به طور کامل دریافت کردند و حتی افزایش شهریه هم داشتیم، اما هیچ سامانه آموزشی برای دانشجویان ایجاد نکردند و آموزش‌ها در واتساپ و تلگرام برگزار شد و گروه‌های درسی به گونه‌ای بود که مطالب غیر مرتبط در این گروه‌ها ارسال می‌شد.برای حل این موضوع به سراغ پلیس فتا رفتیم که پیشنهاد دادند که دانشجویان می‌توانند از دانشگاه شکایت کنند.   مسائلی که از زبان دانشجویان این دانشگاه مطرح شده بخشی از مشکلاتی است که گریبانگیر دانشجویان است و تکرار این مشکلات در دانشگاه غیر انتقاعی نشان از ضعف نظارت وزارت علوم بر این موسسات دارد که صرفا پس از صدور مجوز این موسسات را به حال خود رها کرده و هیچ گونه نظارتی بر عملکرد آن‌ها ندارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تشکل دانشجویی پذیرش دانشجو آموزش دانشجویان دانشگاه غیر انتفاعی نظارت وزارت علوم دانشگاه تهران رشته های هنری دانشگاه ها آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۳۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی

هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را در برگرفت و حائز اهمیت بود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌‍ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم. در نشست با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی مطرح شد.

 

اعلام مبلغ وام‌های شهریه نیمسال دوم دانشگاه پیام نور

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام نور از آغاز ثبت نام درخواست وام شهریه دانشجویان این دانشگاه خبر داد.

مهدی محمدی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام نور با بیان اینکه ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه پیام نور از اول اردیبهشت آغاز شد، اظهار داشت: دانشجویان متقاضی جهت ثبت نام وام شهریه دانشجویی تا ۳۱ اردیبهشت ماه می‌توانند درخواست وام شهریه خود را در سامانه یکپارچه صندوق رفاه دانشجویی به نشانی http://refah.swf.ir ثبت نمایند.

وی درباره مبلغ وام شهریه دانشجویان دانشگاه پیام نور گفت: مبلغ وام شهریه به ازای هر نیمسال تحصیلی در مقطع کارشناسی ۳۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون ریال، در مقطع کارشناسی ارشد ۵۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون ریال و در مقطع دکترا ۷۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون ریال می‌باشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه همچنین تصریح کرد: طبق ضوابط و قوانین دانشجویان در مقطع کارشناسی به مدت ۸ نیمسال تحصیلی، کارشناسی ارشد به مدت ۴ نیمسال و در مقطع دکترا نیز ۸ نیمسال تحصیلی می‌توانند از این وام بهره‌مند شوند.

 


سال جاری ۹۰ رویداد دانشگاهی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود


معاون فرهنگی دانشگاه تهران از برگزاری ۹۰ رویداد دانشگاهی در سال جاری در دانشگاه تهران خبر داد.


شهبازی، معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت:دانشگاه تهران امسال جشن ۹۰ سالگی خود را در صورتی برگزار می‌کند که واگذاری سنت دانشگاهی به دانشگاه تهران واگذار شد که شورای عالی انقلاب فرهنگی درخواست دانشگاه تهران را در این زمینه مصوب کرد.

وی افزود: دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی کشور وظیفه پیدا کرد که این سنت دانشگاهی را پیگیری کند و جشن ۹۰ سالگی هم با این رویکرد برگزار می‌کند.

وی ادامه داد:امسال ۹۰رویداد در دانشگاه تهران برگزار می‌کند که اولین رویداد نمایشگاه کار است که دومین دوره آن در خرداد ماه برگزار می‌شود.

شهبازی اضافه کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه ارتباط بیشتر دانشجویان با صنعت است که شبکه سازی به عنوان شعار نمایشگاه انتخاب شده و تلاش ما ازن است که بحث مهارت آموزی را داشته باشیم.

 
برگزاری ۷ طرح ملی ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر


مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان گفت: در سال گذشته موفق به برگزاری ۷ طرح ملی ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر شده‌ایم و برای سال جاری نیز این برنامه‌ها را پیش رو خواهیم داشت.

سید فردین تقی‌زاده، مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان در خصوص اقدامات انجام شده این اداره کل در سال ۱۴۰۲ گفت: این اداره کل در سال گذشته موفق به برگزاری چهارمین المپیاد فرهنگی - ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر دختر و پسر دانشگاه‌های سراسر کشور با حضور ۶۵۲ دانشجو دختر و ۸۰۳ دانشجو پسر شده است.

تقی زاده با بیان اینکه این المپیاد به میزبانی دانشگاه بوعلی سینا همدان ورشته‌های ورزشی به صورت تیمی و انفرادی برگزار شده است؛ اظهار کرد: شرکت‌کنندگان چهارمین المپیاد فرهنگی - ورزشی دانشجویان در رشته‌های فوتسال، والیبال، دو و میدانی، بدمینتون، تنیس روی میز، شنا، شطرنج با یکدیگر به رقابت پرداختند.

 


همه درخواست‌های وام‌های دانشجویی دانشجویان علوم پزشکی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ پرداخت شد


رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: همه درخواست‌های ودیعه مسکن، وام ازدواج و تولد فرزند ویژه دانشجویان علوم پزشکی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ پرداخت شد.

علی اکبر محمدی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با بیان این خبر افزود: صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در راستای حمایت از دانشجویان متاهل و اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ همه درخواست‌های ودیعه مسکن، وام ازدواج و تولد فرزند ویژه دانشجویان دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را بدون محدودیت پوشش داد.

وی خاطرنشان کرد:یک هزار و ۲۱۶ نغر به مبلغ ۷۷۱ میلیارد و ۹۶۱ میلیون و ۴۵۸ هزار و ۳۱۳ ریال ودیعه مسکن و همچنین یک هزار و ۹۹۵ نفر به مبلغ ۴۹۸ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال وام ازدواج و ۳۸۰ نفر به مبلغ و ۲۳ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال وام تولد فرزند دریافت کردند.

 


راه‌اندازی سامانه رصد افت تحصیلی و مسائل روانشناختی دانشجویان


معاون دانشجویی دانشگاه تهران از راه‌اندازی سامانه رصد افت تحصیلی و مسائل روانشناختی دانشجویان در دانشگاه تهران خبر داد.

علیرضا وجهی، معاون دانشگاه و رئیس سازمان خدمات دانشجویی دانشگاه تهران درباره اقدامات تحولی در حوزه سلامت روان دانشجویان، گفت: مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران با برگزاری ۷۷۰ جلسه تخصصی مرتبط با ارتقا سواد سلامت روان دانشگاهیان و پیشگیری از آسیب‌های روانی اجتماعی که حدود ۲۷۰ هزار نفر مخاطب آن بوده‌اند، پیشگام دانشگاه‌های کشور در زمینه آگاهی‌بخشی در این حوزه است.

رئیس سازمان خدمات دانشجویی دانشگاه تهران افزود: دانشجویان از سراسر کشور، کارکنان دانشگاه، کارشناسان و متخصصان دانشگاه‌های سراسر کشور، اعضای هیأت علمی دانشگاه و خانواده‌های دانشجویان مخاطبان جلسه‌های تخصصی حضوری و مجازی مرتبط با ارتقا سواد سلامت روان دانشگاهیان و پیشگیری از آسیب‌های روانی اجتماعی بوده‌اند.



وجهی بیان داشت: ورود به دانشگاه و شروع زندگی دانشجویی، به دلیل تغییرات عمده‌ای که در عرصه‌های مختلف زندگی برای فرد به وجود می‌آورد، استرس‌زا است و گاهی به دلیل عدم دسترسی به منابع حمایتی مطمئن، موجب ایجاد بحران‌هایی برای دانشجو می‌شود. در همین راستا واحد بهداشت روان مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران به منظور کمک به خانواده دانشگاه تهران به ویژه دانشجویان، خدمات متعددی را به صورت مجازی، حضوری و هیبریدی برای جامعه هدف در زمینه‌های مختلف ارائه می‌کند.

دیگر خبرها

  • حوزه ارزیابی و نظارت بر کیفیت آموزش عالی در قزوین احیا شد
  • جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به فرانسه رسید
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی