Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمد حسینی مدیرکل بنیاد مسکن گلستان در گفت‌گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه کار ارزیابی از واحدهای خسارت دیده ناشی از زلزله گلستان، شب گذشته به پایان رسید گفت: ارزیابی های انجام شده از ۲۰ روستا و ۲ هزار واحد مسکونی روستایی توسط کارشناسان نشان داد که حدود ۲۵۰ واحد مسکن روستایی دچار خسارت های تعمیراتی و تخریبی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: با توجه به آن که بخش عمده‌ای از این واحدها خشت و گلی بودند، بنابراین بسیاری از این واحدها نیاز به بازسازی مجدد دارند.

بیشتر بخوانید

۶۷ درصد از منازل منطقه زلزله زده مراوه تپه غیرمقاوم هستند

حسینی با اشاره به اینکه خوشبختانه در این زلزله به هیچ فردی صدمه جانی وارد نشده و تنها تعدادی از واحدهای مسکونی دچار خسارت شده‌اند، افزود: کانون اصلی این زلزله در کشور همسایه بوده و همین موضوع باعث شد که زلزله آسیب های کمی به این مناطق وارد کند.

مدیر کل بنیاد مسکن گلستان با اشاره به اینکه به فصل سرما نزدیک می شویم بنابراین به دستور استاندار و همچنین ستاد مرکزی بنیاد مسکن کار بازسازی واحدهای مسکونی را از امروز آغاز کرده‌ایم، افزود: سعی خواهیم کرد با همکاری‌ خود مردم و مالکان بلافاصله پرونده بازسازی این واحدهای مسکونی را هرچه سریعتر ببندیم.

حسینی توضیح داد: با توجه به شرایط خاص این منطقه بنابراین با حمایت های صورت گرفته و تامین منابع مالی از منابع داخلی کار بازسازی را آغاز می کنیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به اینکه ۶۷ درصد از واحدهای مسکونی در این مناطق غیر مقاوم هستند، امیدواریم بلافاصله بعد از ارزیابی های اولیه و دریافت تسهیلات از ساکنان این واحدها کار بازسازی و نوسازی واحدها را انجام دهیم.

مدیرکل بازسازی مناطق زلزله زده یادآور شد: طرح بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی سال ۹۰ آغاز شده و به نظر می‌رسد که واحدهایی که نوسازی و بهسازی شده‌اند، دچار خسارت نشده‌اند.

مدیر کل بنیاد مسکن یادآور شد: تامین منابع مالی برای دریافت این واحدهای مسکونی نیاز به دریافت مصوبه های اداری و طولانی شدن مراحل بروکراسی اداری داشت، بنابراین برای افزایش سرعت ساخت تصمیم گرفتیم که از منابع داخلی در این بخش استفاده کنیم در نتیجه در ابتدا برای هریک از این واحدهای مسکونی جهت نوسازی ۵۰ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته‌ایم.

او یادآور شد: از روز گذشته تاکنون ۸ پس لرزه در این مناطق رخ داده و همچنین زلزله روز گذشته باعث وارد شدن خسارت هایی به واحدهای مسکونی در شهر شده که البته این خسارت ها تعمیراتی و در حد ترک خوردن دیوارها بوده است.

حسینی در پایان گفت: به مالکان این واحدها اعلام می کنیم که این واحدها به سرعت و با بالاترین کیفیت و مقاومت به متقاضیان تحویل داده می شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنیاد مسکن زلزله گلستان خسارت زلزله واحدهای مسکونی دچار خسارت بنیاد مسکن شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۴۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش و تخریب یک واحد مسکونی فرسوده در شهر یزد بر اثر بارندگی

مسئول مرکز عملیات اضطراری مدیریت بحران گفت: ساعتی قبل یک واحد مسکونی فرسوده در محله دروازه قصاب‌ها بر اثر فروچاله‌ و بارش باران دچار ریزش و تخریب شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، روح الله ملانوری اظهار کرد: ساعتی قبل یک واحد مسکونی فرسوده در محله دروازه قصاب‌ها بر اثر وجود فروچاله و بارش‌های فراوان باران در روزهای اخیر دچار ریزش شد.

وی گفت: این حادثه به آتش نشانی اعلام و در کوتاه‌ترین زمان دستگاه‌های امدادی و خدماتی در محل حاضر شدند.

مسئول مرکز عملیات اضطراری مدیریت بحران ادامه داد: انشعابات این واحد برای ایمن سازی با حضور نیروهای عملیاتی قطع و شهرداری نسبت به ایمن سازی منطقه اقدامات لازم را ارائه کرد.

ملانوری افزود: خوشبختانه این حادثه هیچ گونه مصدومی نداشت.

منبع: صدا و سیما

کد خبر 747933

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • پروژه‌های فعال مسکن ملی کشور از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • آغاز عملیات اجرایی ۱۳۴ واحد مسکونی در شهر گهرو
  • ریزش و تخریب یک واحد مسکونی فرسوده در شهر یزد بر اثر بارندگی
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • آغاز ساخت واحد‌های مسکونی نهضت ملی مسکن شهر بخ
  • کلنگ زنی پروژه ۱۰۰ واحدی فرهنگیان بروجن