Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-03@04:18:59 GMT

ارسال توالتی جدید برای فضانوردان به فضا

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۴۳۸۹

ارسال توالتی جدید برای فضانوردان به فضا

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز،  ناسا هفته آینده توالت فضایی جدیدی را به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال می کند تا فضانوردان قبل از استفاده در ماموریت های آینده به ماه یا مریخ آن را آزمایش کنند.

سیستم توالت ۲۳ میلیون دلاری، معروف به سیستم جهانی مدیریت پسماند ۶۵ درصد کوچکتر و ۴۰ درصد سبک تر از توالت فرنگی است که در حال حاضر در ایستگاه فضایی استفاده می شود و می تواند از خدمه بزرگتر نیز پشتیبانی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توالت به عنوان بخشی از یک مأموریت در ۲۹ سپتامبر به ایستگاه فضایی سوار بر کپسول بار Northrop Grumman Cygnus ارسال می شود.

هنگامی که در ایستگاه فضایی قرار گرفتیم، فضانوردان نحوه عملکرد توالت جدید را در محیط گرانش موجود در ایستگاه آزمایش خواهند کرد. ملیسا مک کینلی، مدیر پروژه کاهش تدارکات سیستم های اکتشاف پیشرفته ناسا، در یک کنفرانس خبری گفت که این سیستم در مجاورت توالت فعلی در گره ۳ ایستگاه فضایی نصب خواهد شد.

فضانوردان ماموریت Expedition ۶۳ آماده سازی تحویل گرفتن این توالت فضایی هستند. بر اساس بیانیه آژانس فضایی، خدمه از بازوی رباتیک Canadarm۲ در حال چرخش برای گرفتن فضاپیمای Cygnus استفاده می کنند.

مک کینلی در جریان کنفرانس مطبوعاتی گفت: توالت برای اکتشاف و براساس طراحی قبلی توالت پرواز فضایی ساخته شده است. بهینه سازی حجم انبوه و مصرف برق همگی از اجزای بسیار مهم طراحی یک فضاپیما هستند.

طراحی پیشرفته توالت فضایی شامل یک قیف ادرار و صندلی است که ایجاد می شود تا بیشتر برای خانم های خدمه مناسب باشد. این دستگاه همچنین دارای یک جداکننده فن دوتایی تیتانیومی چاپ سه بعدی است که توسط Collins Aerospace ساخته شده و جریان هوایی شدیدی ایجاد می کند که به جای جاذبه، به کشیدن ادرار و فضولات فضانوردان به توالت کمک می کند.

طرح تیتانیوم همچنین قبل از پردازش و بازیافت ادرار فضانوردان، برای سیستم پیش تصفیه موجود جهت جمع آوری و تصفیه ادرار فضانوردان بهبود میابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1073940 برچسب‌ها فضای مجازی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: فضای مجازی ایستگاه فضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۴۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، سحابی سراسب(Horsehead) در صورت فلکی شکارچی در فاصله 1300 سال نوری از زمین قرار دارد. هر سال نوری معادل 9.7 هزار میلیارد کیلومتر است. این سحابی حدود یک قرن قبل کشف شده و نام آن از ظاهر عجیبش سرچشمه گرفته که ستونی از گرد و غبار به شکل سر اسب است.

جدیدترین تصاویر مادون سرخ تلسکوپ جیمز وب که دیروز منتشر شد قسمت بالایی «سراسب» را با جزئیات دقیق تر و ابرهای حاوی مولکول های سرد هیدروژن و مواد شیمیایی دوده مانند را به طور درخشان نشان می دهد.

سراسب یکی از هدف های مشاهدات فضایی تلسکوپ های بزرگ از جمله هابل بوده است. سال گذشته تلسکوپ فضایی Euclid اروپا تصاویری تازه از این سحابی ثبت کرد.

کد خبر 6092693 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • ناسا برای طوفان‌های شدید خورشیدی در مریخ آماده می‌شود
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • فضانوردان چینی پس از ۶ ماه به زمین بازگشتند
  • ببینید l دیوار مرگ قمری ناجی فضانوردان!
  • ۳ فضانورد چینی به زمین بازگشتند
  • فضانوردان چین به زمین بازگشتند
  • چین خاک سرخ مریخ را به زمین می‌آورد!
  • تصاویر شگفت‌انگیز جیمزوب از سحابی سر اسب 
  • گذرهای پرنور ایستگاه‌های فضایی از آسمان ایران- دهه دوم اردیبهشت
  • عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق