Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌به گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایشگاه دائمی توانمندی‌های راهبردی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با عنوان «پارک ملی هوافضا» صبح امروز یکشنبه با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران و سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در تهران افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نمایشگاه دستاوردهای مختلف نیروی هوافضای سپاه از آغاز شکل‌گیری تاکنون در حوزه‌های موشکی، پدافند هوایی، پهپادی، عملیات هوایی و فضایی در فضایی گسترده به نمایش در آمده است.

در این نمایشگاه دستاوردهای موشکی نیروی سپاه پاسداران از جمله موشک نازعات، سیمرغ، خرمشهر، شهاب ۳، فاتح F و A، سفیر فجر، سجیل، ذوالفقار ، طائر دو و سه، سام ۶، دزفول، سامانه های پدافندی سوم خرداد، طبس، اچ کیو ۲، قدیر، کاشف، مطلع الفجر ۱ و ۲ و کاوش و مرکز فرماندهی و کنترل پدافند هوایی (مرفوک)، سامانه شبیه ساز توپ ۲۳ و دوش پرتاب میثاق دو در معرض نمایش قرار دارد.

سامانه موشکی خیبر ، سامانه موشک تند ۶۹ ، ماهواره برهای سفیر فجر و سیمرغ، موشک های قیام، اسکاد، قدر، هرمز، خلیج فارس، دزفول، زهیر، پهپاد های مهاجر ۲، تلاش، صاعقه، مهاجر ۴، ابابیل ۲، کرار، سایه، شاهد ۱۲۵، شاهد ۱۲۱، شاهد۱۹۱، شاهد ۱۶۱، شاهد ۱۲۹، خانواده شاهد ۱۷۱، شاهد ۱۲۹ در این نمایشگاه حضور دارند.

همچنین در بخشی از این نمایشگاه، پهباد های جاسوسی ساقط شده توسط کشورمان نیز به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سپاه رئیس مجلس هوافضای سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۴۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی استفاده از سامانه «پاتریوت» آمریکا را کنار می‌گذارد

ارتش رژیم اشغالگر روز سه‌شنبه اعلام کرد: «نیروی هوایی در ماه‌های آینده به طور کامل سامانه دفاع موشکی پاتریوت آمریکایی را کنار گذاشته و سامانه‌های پیشرفته‌تری را جایگزین آن خواهد کرد.»

به گزارش ایسنا، روزنامه «تایمز رژیم صهیونیستی» به نقل از بیانیه‌ای در وبگاه ارتش اشغالگر نوشت: «سیستم پاتریوت که در نیروی هوایی اسرائیل با نام "یاهالوم" (کلمه عبری به معنای «الماس») شناخته می‌شود، ظرف ۲ ماه برای همیشه از رده خارج می‌شود.»

فرمانده تیپ ۱۳۸ نیروی پدافند هوایی رژیم صهیونیستی که سیستم پاتریوت را اداره می‌کند، گفت: «در حال حاضر در حال کاهش تعداد آتشبارها تا زمان خاموش کردن کل سامانه هستیم.»

در فوریه گذشته، فرماندهی نیروی هوایی اشغالگران گزارش داد که در حال توقف فعالیت چندین آتشبار پاتریوت است و اعضای نیروی هوایی به جای آن آموزش کار با سیستم «گنبد آهنین» را می‌گذرانند.

سامانه پاتریوت ساخت آمریکا برای اولین بار در سال ۱۹۹۱ در جنگ اول خلیج فارس برای رهگیری موشک‌های «اسکاد» در اراضی اشغالی مستقر شد، اما اولین استفاده واقعی از آن در سال ۲۰۱۴ برای رهگیری پهپاد حماس بود.

در طول دهه گذشته، طبق گفته ارتش اشغالگر، این سامانه تنها ۱۰ هدف را رهگیری کرده و موشک رهگیر همیشه در برابر چالش نبوده است، به طوریکه در طول سال‌ها نتوانست اهداف زیادی را ساقط کند.

رژیم صهیونیستی چندین سامانه موشکی دفاع هوایی از جمله «گنبد آهنین» و «فلاخن داوود» دارد.

این بیانیه ارتش اشغالگر ۲ هفته پس از آن منتشر شد که سیستم دفاع هوایی اسرائیل در معرض بزرگترین آزمایش تاریخ خود یعنی حملات مستقیم ایران به اراضی اشغالی با صدها موشک و پهپاد قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • در «وعده صادق» تنها با ۲۰ درصد از توان مقابل ابرقدرت‌ها ایستادیم
  • سردار حاجی‌زاده: برای ۲۰درصد توانمان برای تنبیه اسرائیل صف‌آرایی عجیبی شد +فیلم
  • ناگفته های سردار حاجی زاده از حمله موشکی سپاه به اسرائیل
  • سردار حاجی‌زاده: تنها از ۲۰درصد توانمان برای تنبیه اسرائیل استفاده کردیم
  • (ویدیو) سردار حاجی‌زاده: تنها از ۲۰درصد توانمان برای تنبیه اسرائیل استفاده کردیم
  • ناگفته‌های سردار حاجی زاده از حمله موشکی سپاه به اسرائیل
  • تحقق وعده صادق با ۲۰ درصدتوان نیروها
  • ناگفته های سردار حاجی زاده از حمله موشکی سپاه به اسرائیل /نکات پنهان زیاد است /تنها ۲۰ درصد از توانمان را به کار بردیم
  • رژیم صهیونیستی استفاده از سامانه «پاتریوت» آمریکا را کنار می‌گذارد
  • سردار حاجی‌زاده: اجرای عملیات «وعده صادق» خواست مردم بود