Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه بلاروس با متهم کردن برخی کشورهای غربی به تلاش برای ایجاد هرج و مرج در این کشور، گفت: بحران کنونی در بلاروس نه با مانع تراشی، بلکه از طریق اصلاح قانون اساسی کشور حل و فصل خواهد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "ولادیمیر مکی" وزیر امور خارجه بلاروس در سخنرانی خود در مباحثات سیاسی عمومی در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل، اعلام کرد که برخی از کشورها در همسایگی غربی این کشور در تلاشند تا بلاروس را به هرج و مرج کشانده و آن را از راه توسعه بازدارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیپلمات بلندپایه گفت: «پس از تلاش‌های ناموفق برای تحمیل یک انقلاب رنگی به ما ، ما شاهد مداخله آشکار خارجی با هدف تضعیف سیستم دولتی خودهستیم. اظهارات جداگانه تعدادی از همسایگان غربی ما در خصوص نگرانی ادعا شده برای حاکمیت بلاروس و رفاه آن، در واقع چیزی بیش از تلاش برای فرو بردن کشور در یک هرج و مرج و بی ثباتی سیاسی-اجتماعی نیست که روند توسعه بلاروس را برای سالها متوقف و به عقب باز می‌گرداند.»

ولادیمیر مکی از کشورهای خارجی خواست تا عقلانتی، خویشتنداری و بی طرفی خود را ثابت کنند. به گفته وی، دخالت در امور داخلی بلاروس، اعمال تحریم‌ها یا سایر اقدامات محدود کننده علیه این کشور نتیجه عکس خواهد داشت و برای همه مضر است و مقامات مینسک قبلاً این مرحله را پشت سر گذاشته‌اند.

وزیر خارجه بلاروس در پایان تأکید کرد: «آینده جمهوری بلاروس تنها توسط مردم این کشور مورد تصمیم گیری قرار خواهد گرفت، همانطور که در تاریخ کشور ما بارها ثابت شده است. و حل و فصل بحران سیاسی کنونی در بلاروس نه با ایجاد موانع، بلکه از طریق یک گفت‌وگوی متمدنانه و در چارچوب روند اصلاحات قانون اساسی که در کشور آغاز شده، امکان پذیر خواهد بود.»

واکنش بلاروس به مواضع کشورهای غربی درباره مراسم تحلیف لوکاشنکولوکاشنکو، با ادای سوگند، رسماً رئیس جمهوری بلاروس شدبورل: اتحادیه اروپا لوکاشنکو را به رسمیت نمی‌شناسد

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بلاروس بلاروس هرج و مرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۴۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشونت با دانشجویان ذات اصلی آمریکا را نشان داد

«جبار کوچکی‌نژاد» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اعتراضات دانشجویان آمریکا در محکومیت رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم غزه، اظهار کرد: چندین ماه است که رژیم غاصب صهیونیستی با حمایت برخی کشورهای غربی به ویژه آمریکا، حملات وحشیانه‌ای به فلسطین داشته و بسیاری از کودکان، زنان و مردان را که هیچ نقشی در جنگ ندارند، به خاک و خون کشیده است.

وی با تاکید بر اینکه مسأله غزه مسأله‌ای جهانی و انسانی است و نباید تصور شود که فقط مسلمانان باید از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنند، گفت: نظامیان صهیونیست ده‌ها فلسطینی را زنده به گور کردند. زنده به گور کردن انسان‌ها موضوعی بود که در قرون وسطی انجام می‌شد اما الان می‌بینیم که در جامعه متمدن امروز چنین وحشی‌گری‌هایی انجام می‌شود و کشورهای غربی که ادعای متمدن‌بودن و توجه به حقوق بشر دارند، در این مورد دَم نمی‌زنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز در سطح دنیا می‌بینیم که دانشجویان کشورهای غربی در حال طرح مطالبه علیه مقامات کشورهای خود هستند. موج اعتراضات دانشجویان علیه رژیم غاصب صهیونیستی و حامیانش چون آمریکا روز به روز بیشتر در دنیا فراگیر خواهد شد و روزی می‌رسد که بسیاری از این افراد دیکتاتور در خانه‌های خودشان مجازات می‌شوند و حتی زنان و فرزندانشان هم علیه آنان قیام خواهند کرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخورد خشن پلیس آمریکا با دانشجویان، اظهار کرد: در کشوری که ادعا دارد مهد آزادی است و انسان‌ها محترم هستند، شاهد اقدام تأسف‌برانگیز و شرم‌آور پلیس آمریکا هستیم که دست به سرکوب و برخورد خشونت‌بار با اساتید و دانشجویان حامی فلسطین زده است.

وی با تاکید بر اینکه شعار آزادی بیان در غرب دروغی بیش نیست، گفت: این کارها نشانگر ذات اصلی آمریکا است و نشان می‌دهد که شعارهای مقامات آمریکا مبنی بر اینکه در این کشور آزادی بیان وجود دارد و مخالفان آنان هم می‌توانند آزادانه اعتراض خود را مطرح کنند، دروغ است و با واقعیت انطباق ندارد.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه این روزها حتی یهودی‌ها هم علیه اسراییل قیام می‌کنند، گفت: دانشجویان یهودی مقیم آمریکا نیز در کنار سایر دانشجویان آمریکایی در تجمعات ضد صهیونیستی شرکت کرده‌اند و پیام این اعتراضات آن است که اسراییل و آمریکا راه به جایی نمی‌برند و پیروزی از آن مظلومان تاریخ مانند غزه است.

کد خبر 6092276 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • ایجاد استان تهران شرقی و غربی به منظور اداره بهتر انجام می شود
  • چند کشور غربی به دنبال کاهش فروش تسلیحات نظامی به اسراییل هستند
  • تصویرنگاری نرم از مداخله‌گرایی آمریکا
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • خشونت با دانشجویان ذات اصلی آمریکا را نشان داد
  • ۵۵۰ هزارهکتار اراضی زراعی آذربایجان غربی دارای سند تک برگ شده اند
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • ایجاد فضایی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خوارزم ازبکستان
  • عدم تمایل جمهوری آذربایجان به روند ادغام در اروپا
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است