Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از یورونیوز، جمهوری آذربایجان روز یکشنبه ۲۷ سپتامبر پس از هدف قرار گرفتن و سرنگونی دو بالگرد نظامی‌اش در ارتفاعات قره‌باغ این منطقه را زیر آتش سنگین توپخانه و سامانه‌های موشکی خود قرار داد.

 جدایی طلبان قره‌باغ که تحت حمایت ارمنستان هستند می‌گویند که در جریان درگیری با نیروهای نظامی آذربایجان خسارات سنگینی به آنها وارد کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باکو اعلام کرده که نظامیان آذربایجان پس از حمله جدایی طلبان دست به تهاجمی متقابل زده‌اند و بسیاری از مواضع جدایی طلبان از جمله دوازده سکوی پدافند هوایی را هدف قرار داده‌اند.

مقامات نظامی آذربایجان همچنین گفته اند که تنها یک بالگرد ارتش این کشور در جریان حمله جدایی طلبان سرنگون شده است.

سخنگوی جدایی طلبان منطقه قره‌باغ روز یکشنبه در یک پیام فیسبوکی اعلام کرد: «نیروهای آذربایجان صبح امروز کلیه خطوط تماس در منطقه را بمباران کردند.» وی با درخواست از ساکنان این منطقه برای رفتن به پناه گاه‌ها تصریح کرد که «استپاناکرت»، مرکز و پایتخت قره‌باغ نیز بمباران شده است.

هر دو طرف مناقشه از کشته شدن غیرنظامیان در جریان درگیری های صبح روز یکشنبه خبر داده اند. پیش‌تر برخی خبرگزاری ها اعلام کرده بودند در جریان تبادل آتش میان دو طرف خسارات سنگینی به واحدهای مسکونی و تجاری در مناطق مرزی وارد شده است.

 قره باغ پیش از اعلام استقلال جزیی از خاک جمهوری آذربایجان بود.

آذربایجان و ارمنستان چندین دهه است که بر سر منطقه «ناگورنو قره‌باغ» با یکدیگر اختلاف دارند؛ اختلافی که اواخر دهه هشتاد میلادی آتش یک مناقشه و جنگ ادامه‌دار میان دو کشور را شعله‌ور کرد.

ارمنستان عضو یک پیمان امنیت منطقه‌ای موسوم به «سازمان پیمان امنیت جمعی» است که رهبری آنرا مسکو برعهده دارد. آذربایجان اما در این مناقشه حمایت کشور ترکیه را با خود دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مکانیسم ماشه مراوه تپه علیرضا رزم حسینی هفته دفاع مقدس آنفلوانزا مصطفی ادیب ارمنستان قره باغ آذربایجان جمهوری آذربایجان مکانیسم ماشه مراوه تپه علیرضا رزم حسینی هفته دفاع مقدس آنفلوانزا مصطفی ادیب جدایی طلبان قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۴۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل شدید در برزیل؛ بیش از ۷۰ نفر مفقود شده‌اند + فیلم

آفتاب‌‌نیوز :

مقامات می‌گویند بیش از ۷۰ نفر در ایالت «ریو گرانده جنوبی» مفقود شده‌اند.

از زمان شروع طوفان‌های شنبه گذشته نزدیک به ۲۵ هزار نفر از ساکنان این منطقه مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

حداقل نیم میلیون نفر بدون برق و آب آشامیدنی سالم هستند و انتظار می‌رود که بارندگی‌ها بیشتر شود.

بیش از نیمی از ۴۹۷ شهر در این ایالت تحت تاثیر طوفان قرار گرفته‌اند و جاده‌ها و پل‌ها در چندین منطقه ویران شده است.

در «پورتو آلگری» مرکز این ایالت، رودخانه «گوایبا» طغیان کرده و بالا آمدن آب باعث شده است کل مناطق مجاور به زیر آب برود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ترکیه: اگر از جنگ کنونی غزه درس نگیریم، تکرار خواهد شد
  • دستگیری اراذل و اوباش در منطقه فلاح تهران
  • دستگیری عاملان درگیری منطقه فلاح تهران
  • سیل شدید در برزیل؛ بیش از ۷۰ نفر مفقود شده‌اند + فیلم
  • دستگیری عاملان درگیری منطقه فلاح تهران 
  • بررسی تاثیر حملات حماس، اسرائیل و اتفاقات اخیر منطقه بر بازار‌های مالی
  • نخستین تصاویر تبادل آتش در زاهدان
  • بارش شدید باران و سیلابی شدن شهر دیزج دیز + فیلم
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • بارش باران بهاری در شهرستان پلدشت