Web Analytics Made Easy - Statcounter

طاهرخانی خبر داد: تفاهم‌نامه همکاری در زمینه توسعه مراکز و ارائه خدمات ویژه آموزشی و فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرهای جدید بین شرکت عمران شهرهای جدید و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهرهای جدید مراسم امضای تفاهم نامه همکاری در زمینه توسعه مراکز و ارائه خدمات ویژه آموزشی و فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرهای جدید با هدف تحقق عدالت آموزشی و فرهنگی، تحقق توسعه اجتماعی و فرهنگی و رشد و پرورش فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان در این مناطق، بین شرکت عمران شهرهای جدید به نمایندگی حبیب اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نمایندگی فاضل نظری مدیرعامل کانون برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت عمران شهرهای جدید طبق این تفاهم نامه متعهد می‌شود ضمن مشارکت در احداث و تجهیز ساختمان های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همچنین سیاستگذاری جهت بهره برداری از این کانون ها در مناطق مذکور، فضای موقت برای شروع فعالیت کانون های پرورش فکری را در اختیار این مجموعه قرار دهد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در مقابل موظف است ضمن مشارکت در احداث و تجهیز ساختمان های کانون و تأمین نیروی انسانی به برگزاری رویدادهای کودک محور و تولید محتوای ویژه کودکان و نوجوانان، به بهره برداری خلاق و ویژه از مراکز کانون بپردازد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این مراسم شهرهای جدید را بزرگترین تجربه شهرسازی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور دانست و گفت: اکنون با واقعیتی موجود مواجه هستیم؛ شهرهایی که دارای ساکنان بسیار بوده و ساخت آن‌ها از لحاظ کالبدی به اتمام رسیده ولی اجتماع آن‌ها به معنای واقعی شکل نگرفته است.

وی افزود: ایجاد شهر به معنای اجتماع و جامعه‌ای منسجم در عرصه‌های گوناگون در شهرهای جدید کار بسیار دشواری است، مجموعه ما در این مسیر قصد اجتماع سازی ندارد ولی اقدامی که در اولویت خود قرار داده است فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای شکل گیری اجتماع و هویت در این مناطق خواهد بود.

طاهرخانی با اشاره به سکونت فعلی جمعیت متنوع از لحاظ فرهنگی در شهرهای جدید کشور تأکید کرد: براساس آمار موجود شهرهای جدید دارای جمعیت بسیار جوانی است که ما باید بتوانیم پاسخگوی نیازهای فرهنگی آن ها باشیم، از سوی دیگر حضور کودکان در این نواحی بسیار ملموس است که اگر فضا و زیرساخت لازم برای آموزش آن ها فراهم نشود شاید در مسیر نامناسبی قرار گرفته و آینده خود و سرزمین را تهدید کنند.

این مقام مسئول اضافه کرد: ایجاد مراکز محلات به عنوان هسته اجتماعی شهرها موضوع دیگری است که شرکت عمران شهرهای جدید در این دوره مورد توجه قرار داده است، محلی که شهروندان به صورت مرتب یکدیگر را در آن ملاقات کرده و امکان آشنایی شان فراهم می شود و به تدریج جامعه مدنظر تشکیل می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به این نکته که بنای عمومی فاخری پس از پیروزی انقلاب در کشور احداث نشده است، گفت: ساخت بنا به هویت بخشی اجتماع و شهر کمک می‌کند، در این راستا امیدواریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سایر بناهای فرهنگی در شهرهای جدید دارای ارزش فرهنگی فاخر بوده و نقش معماری ماندگاری از این دوره برجای بگذارد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: بازار مسکن ساخت مسکن مسکن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شرکت عمران شهرهای جدید آموزشی و فرهنگی شهرهای جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۵۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی

به گزارش خبرنگار مهر، سید جمال وزیری در نشست خبری ظهر دوشنبه خود با حضور رسانه ها به میزبانی آموزش و پرورش استان سمنان، ضمن اشاره به توسعه ظرفیت های آموزشی و ورزش مدارس در استان طی دولت سیزدهم، تاکید کرد: توسعه کیفی و کمی زیرساخت ها در مدارس استان سمنان در زمره برنامه های دولت سیزدهم بوده است.

وی از افتتاح ۱۴ زمین چمن مصنوعی در استان سمنان خبر داد و افزود: سرانه فضاهای ورزشی استان سمنان به ازای هر دانش آموز ۶۱ سانتی متر مربع است در حالی که در بهترین حالت این شاخص تا سال های قبل ۴۶ سانتی متر مربع بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از توزیع شیر رایگان در مدارس استان برای نخستین بار و در راستای طرح ارتقای سلامت خبر داد و ابراز کرد: شیر به همت دولت سیزدهم در ۴۰۰ آموزشگاه ابتدایی دولتی استان توزیع می شود.

وزیری با اشاره به اینکه افتتاح «کانون یاریگران» برای نخستین بار در کشور و در استان سمنان یکی دیگر از دستاوردهای دولت سیزدهم در این استان است، گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به خصوص مواد مخدر و اجرای برنامه های با نشاط و مشاوره ای در زمره فعالیت های این مرکز است.

وی از توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی فنی و حرفه‌ای و کار دانش به عنوان دیگر رویکرد و دستاورد آموزش و پرورش در دو سال اخیر یاد کرد و بیان داشت: استان سمنان در شاخص توسعه متوازن رشته های فنی که نیاز امروز کشورمان نیز برای تربیت نیروی کار محسوب می شود، در زمره پنج استان برتر ایران است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ضمن اشاره به توجه به رشته های فنی و کار دانش به عنوان یکی از راهبرد های این اداره کل، تاکید کرد: ۱۷ هزار دانش آموز در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش تحصیل می کنند.

وزیری با بیان اینکه ارتقای زیرساخت های مورد نیاز کیفیت بخشی آموزش در مدارس استان سمنان از دیگر اقدامات اداره کل است، گفت: در اتصال مدارس به شبکه فیبرنوری خوشبختانه مدارس استان سمنان توانسته اند رتبه اول کشور را کسب کنند.

وی با بیان اینکه در کنار این مسائل به رویکرد های دینی، تربیتی و معنوی دانش آموزان استان سمنان نیز تاکید فراوانی شده است، بیان کرد: ۹۵۰ اردوی تربیتی برای دانش آموزان استان طی سال تحصیلی جاری برگزار شده و مورد استقبال خوب دانش آموزان و خانواده ها هم قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در ادامه از صدور مجوزها برای مولدسازی ۶۱ ملک این اداره کل در قالب واگذاری ساختمان های دولتی و طرح مولد سازی خبر داد و بیان کرد: میزان مولدسازی که برای آموزش و پرورش از سوی سازمان برنامه و بودجه مشخص شده بود ۳۷۵ میلیارد تومان بود که بیش از این میزان هم در مقوله مولد سازی استان محقق می گردد.

وزیری در ادامه به برنامه های هفته معلم نیز در استان سمنان اشاره کرد و گفت: تقدیر از یک هزار معلم در یک هزار مدرسه استان سمنان یکی از محوری ترین برنامه های هفته معلم در سراسر استان محسوب می شود.

وی با بیان اینکه انتخاب ۳۳ معلم برتر در ۳۳ حوزه آموزش و پرورش استان سمنان برای تقدیر از آنها دیگر برنامه هفته معلم در استان است، افزود: سه معلم استانی نیز برای تقدیر در سطح کشور، طی این هفته انتخاب خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از غبارروبی گلزارهای شهدا در سراسر استان با حضور معلمان و دانش آموزان خبر داد و ابراز کرد: در این هفته برنامه هایی مانند دیدار با خانواده‌های شهدای معلم و دانش‌آموز و حضور در نماز جمعه نیز برنامه ریزی شده است.

وزیری از اجرای برنامه‌های ورزشی و مسابقات فرهنگی و هنری، نمایشگاه ها و رویداد های علمی و آموزشی و تربیتی در هفته معلم در سراسر استان خبر داد و بیان کرد: نواختن «زنگ سپاس معلم» آغازگر برنامه های هفته معلم در استان است.

کد خبر 6092270

دیگر خبرها

  • کانون ایلام جزء کانون‌های پیشرو کشور است
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • « از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت