Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-28@17:53:44 GMT

هفت دستاورد جدید دفاعی نزاجا رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۵۱۶۵

هفت دستاورد جدید دفاعی نزاجا رونمایی شد

خرداد: مراسم رونمایی از هفت دستاورد جدید نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با حضور جانشین فرمانده کل ارتش در سازمان جهاد خودکفایی نزاجا برگزار شد.
به گزارش خرداد به نقل از ایرنا، در این مراسم که سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش و امیر سرتیپ دوم خلبان یوسف قربانی فرمانده هوانیروز نیز حضور دارند از ربات هوشمند کاراکال، خودرو تاکتیکی چهار در چهار گهر، سامانه ارتباطی پرش فرکانس سریع چابک، موتورهای پیستونی پهپاد،  ربات امدادگر مسیح، خودرو ارتقا یافته ۴۰×۲۶ و لانچر ۲ فروندی هدف۲ نزاجا رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ربات هوشمند کاراکال برای نبرد زمینی طراحی شده بسیار چابک و دارای سیستم تعلیق مستقل است.  این ربات با بیشینه سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت و برد عملیاتی بیش از ۵۰۰ متر دارای قابلیت حمل سلاح‌های سبک و نیمه سنگین و همچنین دارای سیستم کنترل از راه دور هوشمند و مسافت یاب لیزری و سامانه اپتیکی است.
براساس این گزارش خودرو تاکتیکی چهار در چهار گهر هم قابلیت حمل ۵۰۰ کیلو گرم در حالت آفرود و همچنین پیمایش ۷۰۰ کیلومتر با بیشینه سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت را داراست.  این خودروی تاکتیکی از قابلیت عبور از شیب طولانی ۷۰ درصد  و قابلیت عبور از شیب عرضی ۳۵ درصد برخوردار است. خودروی تاکتیکی گهر قادر به عبور از آب با عمق ۸۰ سانتیمتر می‌باشد و قابلیت نصب انواع تجهیزات سبک و نیمه سنگین را دارد.
سامانه ارتباطی پرش فرکانس سریع چابک یکی دیگر از دستاوردهای نزاجا با قابلیت برش فرکانس بسیار سریع و سرعت پرش ۲۰۰۰۰۰ در ثانیه است.  این سامانه با پهنای باند اطلاعاتی مناسب قابلیت ارتباط با سامانه های هواپایه و از قابلیت ارتباط ایستگاه زمینی با سامانه‌های زمین پایه برخوردار است.
این سامانه دارای سامانه‌های گیرنده و فرستنده امن و از قابلیت بکارگیری و نصب بر روی سامانه های زمینی و هوایی است. سامانه ارتباطی پرش فرکانس سریع چابک در واقع یک لینک ارتباطی بسیار امن و قوی است که در سخت‌ترین شرایط ارتباطی با جابه جایی فرکانس متعدد دشمن به هیچ وجه قادر به جمینگ آن نبوده و برای نخستین بار در سطح کشور ارائه شده است.
موتورهای پیستونی پهپاد برای نخستین بار در ایران از ۴۰ تا ۴۰۰ سی سی، طراحی و ساخته شده، با گشتاور ۴۰۰۰ دور در دقیقه از توان ۴ الی ۴۰ اسب بخار و قابلیت نصب بر روی انواع پهپاد ها برخوردار است. این موتور پیستونی کاملا بومی در رده ۴۰ سی سی قادر به پرداز درآوردن یک پهپاد ۳۰ کیلویی در ارتفاع ۱۲ هزارپایی است.
ربات امدادگر مسیح یکی دیگر از دستاوردهای نیروی زمینی جمهوری اسلامی ایران ربات امدادگر مسیح است که این سامانه مجهز به ایستگاه کنترل پرستاری و از قابلیت دریافت و کنترل علائم حیاتی بدن بیمار و همچنین قابلیت برقراری تماس صوتی و تصویری بین بیمار و کادر درمانی می‌باشد و قابلیت حمل دارو غذا و هرگونه ملزومات مورد نیاز بیمار را دارد.
خودرو ارتقا یافته ۴۰×۲۶ خودرو سنگین تاکتیکی تانک‌بر دستاورد دیگری است که امروز رونمایی شد. این خودروی تاکتیکی با افزایش قدرت موتور متحرکه در حال حاضر از توان ۴۰۰ اسب بخار برخوردار است و قابلیت تبدیل سیستم خنک کاری از حالت رادیاتور هیدروفن را دارد.
لانچر ۲ فروندی "هدف۲" نزاجا هم قابلیت شلیک دو فروند موشک به صورت همزمان را دارد و اهداف قابلیت استقرار سریع و مجهز به تراز اتوماتیک است. این لانچر مجهز به سامانه نشانه روی نوین بوده و از قابلیت تحرک و جابجایی سریع بین مواضع برخوردار است.
سرتیپ کیومرث حیدری در حاشیه مراسم رونمایی از دستاوردهای جدید نیروی زمینی ارتش  در خصوص این دستاوردها گفت: ما در عرصه‌های الکترونیک، جنگال، رباتیک، موشکی و ضد زره در حال فعالیت هستیم.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: محوریت کار ما حوزه رباتیک است که بر حسب نیاز امروز نیروی زمینی طراحی و تولید شده است. 
حیدری ادامه داد: همچنین در حوزه پزشکی و برای کمک به پرستاران فعال در مقابله با کرونا، دستگاه کمک پرستار با نام مسیح را طراحی و ساخته‌ایم تا به کمک بخش پرستاری ما برود و مانع از هدر رفتن انرژی آنها شود.
وی همچنین در خصوص سامانه ارتباطی پرش فرکانس سریع چابک گفت: در بخش سیستم‌های مخابراتی مبحث پرش فرکانس در جنگ‌های دنیا یک مبحث اساسی است که حرف نخست را می‌زند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره موشک‌های جدید این نیرو هم گفت: در بحث موشک‌های تاکتیکی و محمول دستاوردهای بسیار خوبی داریم
حیدری با بیان اینکه یکی از تکالیف ما ساخت خودروهای تانک‌بر است که بهترین انواع آن را معرفی کرده‌ایم، گفت: در جنگ زمینی به یک خودرو خزنده نیاز داریم تا در مناطق جنگلی، دره‌ها و شیارهای مختلف عبور کند که این خودرو نیز ساخته شده‌ است تا به تهدیدات مختلف پاسخگو باشیم. 
وی خاطرنشان کرد: دستاوردهای جدید از حیث هزینه‌ها نیز نسبت به نمونه‌های خارجی ارزبری کمتری دارد و در فضای کامل تحریم این دستاوردها محقق شده است.

  

برچسب ها: نزاجا ، نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی

منبع: خرداد

کلیدواژه: نزاجا نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۵۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید مدعی شد: پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به عدم تمایل آمریکا برای به خطر انداختن و تضعیف امنیت این کشور، گفت که واشنگتن در عوض بر اتحادیه اروپا و ناتو فشار وارد خواهد کرد تا قابلیت‌های دفاعی‌شان را با اوکراین به اشتراک بگذارند.

ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین به تازگی در یک نشست مجازی از حامیان غربی این کشور تقاضای «دست کم هفت سامانه پدافندی پاتریوت» کرد. با این حال، به نظر می‌رسد که اصلی‌ترین حامی کی‌یف، چیزی برای بذل و بخشش ندارد!

سالیوان دراین‌باره گفت: در حال حاضر سامانه‌های پاتریوت آمریکا به منظور حفاظت از نیروهای ما، به سراسر جهان از جمله خاورمیانه ارسال می‌شوند.

وی افزود: اگر توان تولید پاتریوت‌های بیشتری داشته باشیم، ارسال خواهیم کرد. با این حال، تعداد زیادی موشک مورد استفاده در این سامانه‌ها را (برای اوکراین) تامین می‌کنیم.

سالیوان در ادامه گفت: در حال حاضر، کاری که قرار است انجام دهیم این است که با شرکای اروپایی و سایر شرکای خود در سراسر جهان همکاری و بر آنها اعمال فشار کنیم تا سامانه‌های پدافندی بیشتری در اختیار اوکراین قرار دهند.

پنتاگون دیروز در بسته کمک نظامی «بی‌سابقه» آمریکا به اوکراین به ارزش ۶ میلیارد دلار، مهمات پاتریوت بیشتری گنجاند. با این حال، ماه‌ها یا شاید سال‌های طول می‌کشد تا سامانه‌های پدافندی به اوکراین برسد زیرا واشنگتن قصد ندارد تا به ذخایر دفاعی خود متوسل شود. در عوض، در بیانیه کاخ سفید به این موضوع اشاره شده است که «بسته جدید آغاز رویه عقد قرارداد با صنایع دفاعی آمریکاست.»

تولید یک فروند سامانه پاتریوت «ام‌آی‌ام -۱۰۴» در شرکت اسلحه‌سازی «ریتیون» آمریکا بیش از یک میلیارد دلار هزینه دارد. آمریکا در طول این سال‌ها، بیش از یک هزار و ۱۰۰ موشک‌انداز پاتریوت تولید کرده است و براساس برآوردها صدها سامانه فعال و غیرفعال و دپوشده در اختیار دارد. اما تنها یک «واحد» سامانه پاتریوت به اوکراین ارسال کرده است. آلمان و هلند نیز دو سامانه در اختیار این کشور قرار داده‌اند.

کد خبر 6089636

دیگر خبرها

  • تدریس برترین دانش‌های نظامی در نیروی زمینی ارتش
  • تصاویری از جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه
  • شهید شفیع زاده، مبتکر توپخانه نیروی زمینی سپاه
  • کاخ سفید : پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • کاخ سفید مدعی شد: پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • کاخ سفید: آمریکا هیچ سامانه پاتریوتی برای اوکراین ندارد
  • اعتراض باشگاه نیروی زمینی به همزمان نبودن ساعت بازی‌ها
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • رونمایی از سند ۵ ساله توسعه شاخص‌های آموزشی، فضاها و نیروی انسانی سیستان و بلوچستان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان