Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان در جلسه ستاد احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر استان اصفهان اظهار داشت: احیا و توصیه به معروف‌ها و فراهم کردن امکانات برای انجام کار‌های صحیح و مطابق شرع مقدس اسلامی، می‌تواند از بروز منکرات و گناهان در جامعه اسلامی جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان افزود: برای مثال در مسأله دوچرخه‌سواری فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی این است که دوچرخه‌سواری بانوان در فضای عمومی جایز نیست، بنابراین تمامی دستگاه‌های مسؤول باید مکان‌ها و پیست‌های مناسبی را برای دوچرخه‌سواری بانوان فراهم سازند تا از بروز این منکر در جامعه جلوگیری شود.

او یادآور شد: وظیفه حکومت اسلامی این است که به گونه‌ای اقدام کند تا مردم بتوانند دین‌دار باشند و بر اساس فرمان الهی رفتار کنند، در شرع مقدس اسلامی سرک کشیدن در زندگی خصوصی افراد جایز نیست و حکومت اسلامی موظف است تنها برای احیاء معروف‌ها و جلوگیری از منکرات در جامعه اقدام کند.

عباس رضایی نیز در این جلسه اظهار داشت: ستاد احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر باید برای اجرا و احیاء این واجب الهی بر اساس شرایط روز برنامه‌ریزی کرده و اولویت‌ها را در شناسایی منکرات گسترده تعیین کند.

استاندار اصفهان افزود: ایجاد کارگروه‌های جدید ممکن است زمینه‌ساز تداخل وظایف سایر کارگروه‌های قانونی شود، بنابراین کارگروه‌های ستاد احیاء امربه‌معروف باید تجمیع شود تا بتوان بهتر به نتیجه رسید.

در ادامه حجت‌الاسلام احمد عبدالهی‌نژاد نیز با تبیین مواردی که قانون در مسأله امربه‌معروف و نهی از منکر تعیین کرده است، اظهار داشت: قانون، حق امربه‌معروف و نهی از منکر را به همه مردم داده تا مردم بتوانند نسبت به منکراتی که علنی است تذکر دهند، همچنین اشخاص حقیقی و حقوقی حق ندارند مانع امربه‌معروف و نهی از منکر شود.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان اصفهان افزود: وزارت آموزش‌وپرورش، صداوسیما، وزارت علوم، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ، سازمان بسیج، شهرداری‌ها و دستگاه‌های فرهنگی بر اساس قانون موظف هستند به وسیله آموزش و اطلاع‌رسانی، شرایط اقامه امربه‌معروف و نهی از منکر فراهم کنند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امام جمعه اصفهان دوچرخه سواری بانوان حکومت اسلامی امر به معروف و نهی ازمنکر امربه معروف و نهی از منکر معروف و نهی از منکر ستاد احیاء

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۵۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه شورای ششم به حل مسائل شهر با رویکردهای خلاقانه

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: ایجاد اداره کل خلاقیت و نوآوری در این دوره در شهرداری مشهد، بستری آماده در راستای بهره‌گیری از رویکردهای خلاقانه جهت حل مسائل شهری و توجه به نوآوری در توسعه شهری است.

فاطمه سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان رضوی، با بیان اینکه خلاقیت و نوآوری از ویژگی‌ها و قابلیت‌های انسان است که نقش مهمی در زندگی دارد، اظهار کرد: این ویژگی باعث پیشرفت انسان در تمام عرصه‌ها می‌شود و می‌تواند کیفیت زندگی را تعیین کند.

وی گفت: از این رو، خلاقیت و نوآوری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و کیفیت زندگی شهری نیز مرهون تلاش افراد نوآور و نگاه خلاقانه است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: ایجاد اداره کل خلاقیت و نوآوری در این دوره در شهرداری مشهد، بستری آماده در راستای بهره‌گیری از رویکردهای خلاقانه جهت حل مسائل شهری و توجه به نوآوری در توسعه شهری است.

سلیمی با بیان اینکه در سال «تولید با مشارکت مردم» و هم‌زمان با روزجهانی «خلاقیت و نوآوری و روز ملی کارآفرینی»، بزرگداشت هفته خلاقیت و نوآوری شهری در قالب برنامه رونمایی از محصولات نوآورانه شهری، معرفی شرکت‌های موفق و سایر دستاوردهای نوآورانه در شهر مقدس مشهد برگزار می‌شود، تصریح کرد: امیدواریم با رشد خلاقیت بیش از پیش به حل مسائل و دستاوردهای نوآورانه در شهر امام مهربانی‌ها نائل شویم.

کد خبر 747812

دیگر خبرها

  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • چرا افراد معروف برای خرید فالوور، خرید فالوور اینستاگرام را انتخاب می‌کنند؟
  • ضعف جریان حوزوی و علوم انسانی اسلامی در به تصویر کشیدن اندیشه خود
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم
  • به‌دنبال تحقق «اصفهان من، شهر زندگی» هستیم
  • غیرت؛ دگرگونی عقلانی
  • تلاش برای ایجاد، احیاء، انسجام‌بخشی و توانمندسازی واحدهای روابط عمومی بخش خصوصی
  • تشخیص گرایش سیاسی افراد از روی چهره‌شان توسط هوش مصنوعی
  • توجه شورای ششم به حل مسائل شهر با رویکردهای خلاقانه