Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@08:41:35 GMT

کاهش 25 درصدي درآمد‌هاي شهرداري

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۵۲۵۸

کاهش 25 درصدي درآمد‌هاي شهرداري

خبرگزاری آریا-خزانه دار شورای شهر تهران: تحقق درآمد‌های 5 ماه امسال، نسبت به مدت مشابه سال قبل از 85 درصد به 60 درصد کاهش یافته است.
به گزارش آریا، سیدحسن رسولی در جلسه امروز شورای شهر تهران درباره حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران (مرداد ماه و پنج ماهه سال 1399)، اظهار کرد: در بخش عملکرد حساب درآمد، شهرداری تهران بر اساس بودجه مصوب موظف بوده، در برش عملکردی پنج ماهه خود نسبت به تامین منابع در سقف 12هزار و 739 میلیارد تومان اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی این دوره پنج ماهه مبلغ 7هزار و 661 میلیارد تومان معادل 60 درصد درآمد کسب کرده است.
وی ادامه داد: کسری عملکرد 5هزار و 77 میلیارد تومان معادل 40 درصد نسبت به بودجه مصوب مشاهده می‌شود. از کل درآمد پنج ماهه (7 هزار و 661 میلیارد تومان) معادل 29 درصد آن درآمد پایدار و 71 درصد آن درآمد ناپایدار است.
خزانه دار شورای شهر تهران در بخش عملکرد هزینه ای، اعلام کرد: در این دوره، شهرداری اجازه داشته حداکثر تا سقف اعتبار مصوب به مبلغ 11هزار و 249 میلیاردتومان هزینه کنند. طی دوره مذکور مبلغ 8 هزار و 413 میلیارد تومان (75 درصد) هزینه در دفاتر ثبت شده است؛ که از این مبلغ 97 درصد آن به‌صورت پرداخت‌های نقدی است و 3 درصد آن غیرنقدی است.
رسولی درباره عملکرد حساب درآمد و هزینه مرداد ماه نیز گفت: شهرداری تهران بر اساس بودجه مصوب شورا موظف بوده است، در برش عملکردی مرداد ماه خود نسبت به تامین منابع در سقف 2 هزار و 547 میلیارد تومان اقدام کند. در این ماه مبلغ یک هزار و 781 میلیارد تومان معادل 80 درصد درآمد کسب شده است. از کل درآمد مردادماه معادل 32درصد آن درآمد پایدار و 68 درصد آن درآمد ناپایدار است.
وی همچنین تصریح کرد: شهرداری تهران در مرداد ماه تا سقف 2 هزار و 249 میلیارد تومان اجازه هزینه کرد داشته که با اعلام مبلغ 2هزار و 776 میلیارد تومان در مرداد ماه تقریباً معادل 123 درصد مصارف خود را منظور و ثبت کرده است؛ که از این مبلغ 92 درشد آن به‌صورت پرداخت‌های نقدی است و 8 درصد آن غیرنقدی است.
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در تحلیل و ارزیابی درآمد و هزینه شهرداری تهران گفت: بودجه مصوب پنج دوازدهم سال 98 مبلغ 7هزار و 845 میلیارد تومان بوده است که از این مبلغ 6هزار و 667 میلیارد تومان آن معادل 85 درصد درآمد کسب شد و در سال 99 بودجه مصوب پنج دوازدهم مبلغ 12هزار و 739 میلیارد تومان است که مبلغ 7هزار و 661 میلیارد تومان معادل 60 درصد آن درآمد کسب شده است.
وی ادامه داد‌: کسب درآمد، نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته، و از 85 درصد در سال 98 به 60 درصد در سال جاری رسیده است. کاهش 25 درصدی کسب درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل، به دلیل رکود پیش آمده در فضای کسب و کار و همچنین افزایش 38 درصدی بودجه مصوب پنج دوازدهم سال جاری نسبت به سال گذشته است.
رسولی تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونایی و رکود پیش آمده در فضای کسب و کار، از تلاش‌های دو حوزه معاونت شهرسازی و معماری و معاونت مالی و اقتصاد شهری که در مرداد ماه موفق به کسب 70 درصد درآمد مصوب شده‌اند، قدردانی می‌کنم. قطعاً این میزان تحقق بودجه عمدتاً نقد در مقایسه با عملکرد دولت یکی از نقاط قوت مدیریت شهری به شمار می‌رود.
خزانه‌دار شورای شهر تهران همچنین اظهار کرد: از کل درآمد پنج ماهه 29 درصد آن درآمد پایدار و 71 درصد آن درآمد ناپایدار است. در مدت مشابه سال گذشته از کل درآمد وصولی 35 درصد آن از درآمد پایدار و 65 درصد آن از درآمد ناپایدار حاصل شده است. کاهش شش درصدی درآمد پایدار نسبت به مدت مشابه سال قبل شاخص مهم و تامل‌برانگیزی است. از کل درآمد مردادماه 32 درصد آن درآمد پایدار و 68 درصد آن درآمد ناپایدار است.
وی گفت: در گزارش ارائه شده، هزینه‌های پنج ماهه 97 درصد نقدی است و از 20 درصد بودجه غیرنقد فقط 3 درصد تحقق یافته است؛ لذا برطرف کردن موانع موجود و عملیاتی شدن کل 20 درصد منابع غیرنقد را در هفت دوازدهم سال انتظار دارم.
رسولی ادامه داد: طبق ماده 79 قانون شهرداری ها، شهردار موظف است منتهی به پانزدهم هر ماه حساب درآمد و هزینه ماه قبل شهرداری را به انجمن شهر تسلیم کند؛ لذا بدینوسیله درخواست دارم در گزارشات آتی شهرداری در خصوص درآمد و هزینه شهرداری، وضعیت درآمد و هزینه سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه نیز ارائه شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کاهش درآمد های شهرداری نسبت به مدت مشابه سال قبل میلیارد تومان معادل شورای شهر تهران شهرداری تهران درآمد و هزینه کل درآمد درصد درآمد بودجه مصوب درآمد کسب مرداد ماه پنج ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۵۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط آزاد رمزارزها؛ افت ۱۸ درصدی قیمت بیت‌کوین در یک ماه

قیمت رمزارز‌ها در اولین روز از ماه می‌میلادی و در بحبوحه فروش گسترده‌تر بازار به شدت کاهش یافت. افزایش نگرانی‌ها در آستانه تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای نرخ بهره و همچنین دستگیری مدیرعامل صرافی بایننس، دو علت این ریزش دست‌جمعی رمزارز‌ها بود.

به گزارش اکوایران، سومین روز متوالی افت بیت‌کوین در حالی به ثبت رسیده که این رمزارز در ماه آوریل بدترین عملکرد ماهانه خود را از اواخر سال ۲۰۲۲ به ثبت رساند. بازدهی منفی ۱۸ درصدی بیت‌‎کوین در یک ماه اخیر موجب شده تا میزان رشد قیمت آن از ابتدای سال ۲۰۲۴ به کمتر از ۳۵ درصد برسد. این در حالی است که بازار‌ها در انتظار تصمیم فدرال رزرو در مورد نرخ بهره و داده‌های کلیدی بازار کار ایالات متحده هستند.

ارزش پرمعامله‌ترین ارز رمزنگاری شده جهان در یک هفته اخیر نزدیک به ۱۵ درصد کاهش یافته، چرا سرمایه‌گذاران بعد از صعود دیوانه‌وار بیت‌کوین به بالای ۷۰ هزار دلار اقدام به سیو سود و فروش آن کردند.

در حال حاضر بیت‌کوین در کانال ۵۶ هزار دلاری معامله می‌شود که حدود ۱۰ درصد کمتر از قیمت روز گذشته آن است. این کمترین قیمت از اواخر فوریه است. البته این افت قیمت تنها محدود به بیت‌کوین نبود و اتریوم هم با بیش از ۸ درصد کاهش نسبت به روز گذشته ۲۸۴۰ دلار در حال معامله است. در حال حاضر ارزش جهانی بازار رمزارز‌ها ۲ هزار و ۱۳۰ میلیارد دلار است که افتی ۹ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته داشته است. با این حال حجم معاملات ۲۴ ساعته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

بنابر عقیده تحلیلگران، انتظار نمی‌رود فدرال رزرو بعداً تغییری در نرخ بهره ایجاد کند، اما این دیدگاه در بین سرمایه گذاران ریشه دوانده است که بانک مرکزی ممکن است به هیچ وجه نرخ بهره را در سال جاری کاهش ندهد و ضربه‌ای به دارایی‌های حساس به نرخ بهره مانند ارز‌های دیجیتال، سهام و اوراق قرضه یا حتی کالا‌های اساسی وارد کند.

دیگر خبرها

  • تورم آلمان دوباره افزایش یافت
  • سقوط بزرگ فروش چین در انتظار اپل
  • رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم
  • تحقق ۱۲۴ درصدی درآمد حاصل از عوارض ساختمانی در قم
  • مدل‌های جدید رنو بازار را می‌گیرد؟
  • پیش‌بینی‌های ناامیدکننده فروش آیفون در چین
  • کاهش ۲ درصدی حجم مخازن سد‌های لرستان
  • سقوط آزاد رمزارزها؛ افت ۱۸ درصدی قیمت بیت‌کوین در یک ماه
  • رشد ۲.۴۳ درصدی موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال
  • رشد ۲.۴ درصدی موالید مادران زیر ۲۴ سال