Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از تدوین ۱۱۶ پروتکل بهداشتی پس از همه گیری کووید ۱۹ و انجام ۱۲۱ هزار بازدید از هیئات مذهبی در ماه محرم خبر داد.

خبرگزاری میزان - بنابر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، احمد جنیدی در وبینار مدیران گروه‌های سلامت محیط و کار دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و مدیران گروه‌های این مرکز در ستاد، با اعلام این خبر گفت: از ابتدای همه گیری کووید ۱۹ در کشور تا ۵ مهر ۹۹ بیش از دو میلیون و ۶۲۷ هزار بازدید از مراکز مختلف از جمله مراکز تهیه و توزیع غذا، مراکز عمومی و کارگاهی توسط بازرسین بهداشت محیط و حرفه‌ای انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۴۹ هزار و ۸۴۶ واحد در این مدت به دستگاه قضایی معرفی شده و ۱۷ هزار و ۶۷ واحد متخلف نیز پلمب شده اند.

بیشتر بخوانید: با بیماری‌های ویروسی چه باید کرد؟

وی تشکیل کمیته کشوری بهداشت محیط در ستاد ملی مبارزه با کرونا را مورد اشاره قرار داد و گفت: در گام دوم مبارزه با کرونا ۱۱۶ پروتکل بهداشتی توسط مرکز سلامت محیط و کار معاونت بهداشت تدوین و ابلاغ شده است که از جمله این موارد نظارت بر دفن بهداشتی اجساد مشکوک و قطعی کرونایی بوده است.

رییس مرکز سلامت محیط و کار بیان کرد: از ۳۱ مرداد تا ۱۱ شهریور ۹۹ مصادف با ماه محرم الحرام ۱۴۴۱ قمری شاهد تشدید بازرسی‌ها به ویژه از هیئات مذهبی، مساجد و تکایا توسط بازرسین این مرکز و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بودیم.

وی از ۱۲۱ هزار و ۱۵۹ بازدید از هیئات در ایام محرم خبر داد و افزود: میزان استفاده از ماسک توسط خادمین و مسئولین هیات‌ها ۸۴.۸۳ درصد، توسط عزاداران ۷۸.۹۰ درصد و رعایت فاصله گذاری در هیئات نیز ۷۶.۳۸ درصد بود.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در خصوص اقدامات این مرکز در سال جدید تحصیلی ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ نیز گفت: بازرسین بهداشتی از ۱۱۱ هزار و ۴۷۳ مدرسه موجود در مناطق شهری و روستایی کشور بالغ بر ۴۱۸۸۶ بازدید در بازه زمانی ۱۵ تا ۳۱ شهریور ۹۹ انجام داده اند. ۱۸۰۹ مورد اخطار بهداشتی نیز برای مدارس صادر شده است.

وی گفت: نظارت بر برگزاری آزمون‌های سراسری دانشگاهی و مراسم مذهبی مانند دعای عرفه نیز توسط بازرسین سلامت محیط و کار انجام شده است.

 جنیدی در پایان افزود: همچنین لازم است درباره تفکیک، بی خطر سازی و دفع بهداشتی پسماند‌های بیمارستانی به ویژه پسماند‌های عفونی نظارت ویژه انجام شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت بهداشت کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزارت بهداشت کرونا مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۵۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین فرشیدی گفت: در راستای دستور وزیر بهداشت و با توجه به ماموریت مهم و جدید جوانی جمعیت (دستیابی به نرخ باروری ۲.۵) تقویت ساختار تشکیلاتی متناظر مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور امری ضروری بود که پس از بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته توسط معاونت‌های توسعه و بهداشت به جمع بندی نهایی رسید و ابلاغ شد.

وی بیان داشت: از جمله مواردی که در ساختار جدید به آن توجه ویژه شده است موضوع بازنگری گروه‌های سنی بود که با توجه به این اقدام و تقویت ساختاری صورت گرفته انتظار می‌رود شاهد رشد و شکوفایی اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور باشیم.

مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت پیش از این با عنوان دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس در معاونت بهداشت وزارت بهداشت فعالیت داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • پرخطرترین شغل ها برای کارگران
  • بیماری‌های مُخِل سلامت کارگران
  • پرخطرترین مشاغل برای کارگران/ این بیماری ها سلامت کارگران را تهدید می کند
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • کشف یک کارگاه تولید همبرگر غیر مجاز در نظرآباد
  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی