Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@09:26:34 GMT

افزایش دسترسی ناشنوایان به خدمات شهروندی

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۵۴۷۶

افزایش دسترسی ناشنوایان به خدمات شهروندی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، اسداله حیدری، مدیرکل بهزیستی استان البرز ظهر امروز به مناسبت گرامیداشت رو ناشنوایان، در جمع خبرنگاران، گفت: هدف از نام گذاری یک روز به این گروه از اقشار جامعه، ارتقای فرهنگ ارتباط با ناشنوایان، دانسته هایی از زبان اشاره و آگاهی سیاست مداران و همچنین عموم مردم از مشکلاتی است که این قشر با آن رو به رو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در همین راستا اقدامات مختلفی از سوی سازمان بهزیستی صورت گرفته که توسعه خدمات توانبخشی در کلینیک‏‌های تخصصی، ارائه خدمات توانپزشکی، آموزش مهارت‏‌های زندگی به ویژه شیوه‌های ارتباط تلفیقی (لب‌خوانی و زبان اشاره)، حمایت از برنامه‏‌های حرفه ‏آموزی و اشتغال ناشنوایان، اجرای طرح‏‌های مختلف توانمند سازی، پرداخت شهریه دانشجویان کم شنوا و ناشنوا، ارائه خدمات در مراکز روزانه خانواده کودک کم شنوا و ناشنوا و کاشت حلزون را می‌توان از جمله این فعالیت‏‌ها برشمرد.

مدیرکل بهزیستی استان البرز بیان کرد: حل مشکلات افراد ناشنوا و کم شنوا و تلفیق کامل آنان در عرصه‌های شغلی و اجتماعی و دسترسی کامل آنها به خدمات مورد نیاز از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان بهزیستی به شمار می‏رود، لیکن تحقق کامل این هدف منوط به همگرایی کامل تشکل‌های فعال در این حوزه با اهداف مورد نظر، تمکین سایر دستگاه‌های اجرایی به قوانین مرتبط با معلولان و حمایت نهادهای نظارتی جهت ارزیابی دقیق عملکرد دستگاه‌ها و نظارت صحیح بر حسن اجرای این قوانین خواهد بود.

وی افزود: آگاه سازی و ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه از طرق توسعه و تقویت آموزش تلفیقی در مدارس که زمینه رشد و تعالی و درک متقابل دانش آموزان شنوا و کم شنوا را به دنبال دارد، توسعه فراگیر شیوه‏ های ارتباطی ناشنوایان و روش ‏های تعامل موثر با آنان از طریق رسانه‏‌ها و سازمان‌های غیردولتی، ایجاد فرصت‌های برابر برای این افراد در زمینه‌های شغلی و آموزشی به خصوص مراکز آموزش عالی، ایجاد امکان استفاده بهینه این عزیزان از رسانه ملی، دسترسی مطلوب آنان به تولیدات رسانه‏ ای، منابع آموزشی و فضاهای مجازی، استفاده بهینه از فناوری‌های جدید در این حوزه و در تعامل با دانشگاه‌ها و در نهایت تلفیق کامل آنان در ساختار جامعه، نه تنها خواسته عموم ناشنوایان بلکه از اولویت‌های مهم دستگاه‌های متولی امر نیز به شمار می‏‌رود.

به گفته این مقام مسؤول بی‏ تردید تحقق این امر مستلزم ایجاد وحدت رویه بین تشکل‏‌های فعال در حوزه آسیب‌‏های شنوایی، همگرایی گام‌های فعالان امر در بخش‏‌های دولتی و غیردولتی و همسویی نگاه‏‌های معطوف به مسائل ناشنوایان است.

حیدری بیان کرد: با توجه به اینکه بیش از نیمی از کم شنوایی‌ها قابل پیشگیری هستند و مداخله زودهنگام برای موفقیت همه کودکان کم شنوا از بدو تولد ضروری است، آگاهی افراد جامعه نسبت به اینگونه مسائل می تواند به پیشگیری از کم شنوایی‌ها از بدو تولد کودکان کمک کند.

به گفته حیدری لیست آمار خدمات ارائه شده به توانخواهان تحت پوشش، در حوزه توانبخشی بهزیستی استان البرز به شرح ذیل است؛

-4738مددجوی ناشنوا تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان البرز می باشند

-79مددجو ناشنوا ازخدمات شهریه دانشجویی بهره مند شدند  

470مددجوی مستمری  بگیر ناشنوا تحت پوشش اداره کل می باشند   

50 مددجواز خدمات وام خود اشتغالی به مبلغ دومیلیارد و500میلیون تومان بهره مند شدند

120توانخواه به مبلغ 985میلیون و296میلیون ریال  ازخدمات قطعات کاشت حلزون بهره مند شدند

150سمعک به مبلغ 110میلیون تومان خریداری شده

28نفر به مبلغ840میلیون ریال کاشت حلزون داشتند

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل بهزیستی استان البرز ناشنوایان بهزیستی استان البرز کم شنوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۵۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش مهدی طارمی برای دریافت شهروندی پرتغال

 به گزارش تابناک، مهاجم جدید اینتر با وجود تلاش برای اخذ تابعیت پرتغال به عنوان بازیکنی غیر اتحادیه اروپا از پورتو به اینتر پیوست.

روزنامه توتواسپورت نوشت پروسه اخذ شهروندی اتحادیه اروپا به این زودی‌ها به سرانجام نمی‌رسد و او به عنوان بازیکن غیر اروپایی راهی اینتر خواهد شد. کمتر از دو ماه دیگر طارمی رسما بازیکن اینتر خواهد شد. این بازیکن ۳۱ساله در حال حاضر با پورتو قرارداد دارد. اینتر مدت‌هاست با او به توافق رسیده و منتظر پایان فصل است. مهاجم تیم ملی ایران علاوه بر این برای انتقال به اینتر آزمایش‌های پزشکی باشگاه ایتالیایی را پشت سر گذاشته اما تنها موضوع رسمی‌شدن قرارداد است که تا زمانی که این ملی‌پوش ایرانی رسماً قراردادش با پورتو تمام نشود، اعلام نخواهد شد.

زمانی که طارمی رسما  به اینتر بپیوندد، خیلی زود رکوردشکنی خواهد داشت؛ حتی قبل از اینکه پا به توپ شود. پیش از او این تیم ایتالیایی هیچگاه بازیکن ایرانی نداشت و طارمی از این حیث تاریخ‌ساز خواهد شد.

پیوستن طارمی به اینتر باعث می‌شود تیم ایتالیایی فعالیت محدودی در بازار نقل و انتقالات تابستانی داشته باشد چون این بازیکن سهمیه غیر اروپایی باشگاه را پر خواهد کرد. این ملی‌پوش ایرانی از سال ۲۰۱۹ در اروپا زندگی می‌کند. او برای تیم‌های ریوآوه و سپس پورتو پرتغال بازی کرده است و مراحل اخذ تابعیت پرتغال برای طارمی در حال انجام است.

  هر باشگاه در فوتبال اروپا سهمیه محدودی برای بازیکنان غیر اروپایی دارد و به همین خاطر بازیکنان تلاش می‌کنند با اخذ تابعیت اروپایی، این مانع را از میان بردارند.

منبع: ايسنا

دیگر خبرها

  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • انواع خدمات پذیرایی هتل‌ ها و تورها | از ‌‌‌BB تا UALL
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • آماده‌باش کامل شهرداری شیراز برای بارندگی‌های پایان هفته جاری
  • تلاش مهدی طارمی برای دریافت شهروندی پرتغال
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل