Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-07@20:43:51 GMT

اموال حسین هدایتی برای پرداخت بدهی هایش، گم شد؟!

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۵۶۱۲

اموال حسین هدایتی برای پرداخت بدهی هایش، گم شد؟!

در حالی که حسین هدایتی در حکم صادره از دادگاه به تحمل ۲۰ سال حبس و محرومیت دائم از بکارگیری خدمات دولتی و رد مال معادل ۴ هزار و ۸۸۹ میلیارد و ۳۹۵ میلیون ریال به نفع بانک سرمایه محکوم شده اطلاعات خبرنگار ما حاکیست که ایشان که اکنون در حال گذراندن ایام محکومیتش است علی رغم داشتن دارایی نسبت به رد مال اقدامی ننموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش عصر خبر، طبق اسنادی که به دست رسیده است، از جمله دارایی حسین هدایتی می‌توان به املاکی که به ادعای خودش معرفی کرده و سهام کارخانه نورد و لوله اهواز اشاره کرد که اکنون بیش از ٤٠٠٠ میلیارد تومان ارزش دارد و با فروش این سهام میتوانست مطالبات بانک سرمایه و صندوق فرهنگیان را پرداخت نماید.

هدایتی به ادعای خودش در سال ۹۳ توانسته بود با شرکت در مزایده سازمان خصوصی سازی حدود ۴۵ درصد سهام نورد لوله اهواز را به نام یکی از اطرافیانش خریداری کند که بعد‌ها این سهام به شرکت استیل آذین ایرانیان منتقل شد.

مالکیت غیرمستقیم حسین هدایتی و شرکت استیل آذین ایرانیان بر این سهام که اکنون حداقل٤٠٠٠ میلیارد تومان ارزش دارد با دستور مقام قضایی تا تعیین تکلیف توقیف شد.

گرچه مشخص نبود علی رغم مالکیت هدایتی و شرکتش بر این سهام چرا سازمان خصوصی سازی و حسین هدایتی با فروش این سهام نسبت به رد مال و پرداخت مطالبات بانک‌سرمایه اقدام نکردند.

اما اکنون اتفاق جالبی افتاده است، در حالی که سهام مورد اشاره در اسناد بالا در توقیف بوده و می‌شد با فروش آن نسبت به پرداخت مطالبات بانک سرمایه اقدام نمود، ناگهان این سهام در بورس عرضه شد بدون نام حسین هدایتی و شرکت استیل آذین ایرانیان!

مشخص نیست چگونه سهامی که در توقیف بوده عرضه و فروخته شده و در حالی که دیون حسین هدایتی ۴۸۰ میلیارد تومان است و ارزش اسمی این سهام بیش از ٤ هزار میلیارد تومان است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: بورس قیمت دلار سهام عدالت حسین هدایتی متخلفان اقتصادی اموال حسین هدایتی بانک سرمایه میلیارد تومان حسین هدایتی بانک سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۵۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صبر طلبکاران اوکراین تمام شد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از وال استریت ژورنال، گروهی از دارندگان اوراق بدهی اوکراین به دنبال آن هستند که این کشور را مجبور کنند روند باز پرداخت بدهی‌هایش را آغاز کند.

در حالی که پس از آغاز درگیری نظامی روسیه با اوکراین وصول بخشی از بدهی‌های اوکراین از سوی طرف‌های طلبکار کنار گذاشته شد، دیگر دارندگان اوراق بدهی این کشور با تصور اینکه این درگیری چند ماهه تمام خواهد شد، ۲ سال به اوکراین فرصت تنفس دادند اما خبر رسیده که صبرشان به سر آمده و به سمت استخدام مؤسسات حقوقی برای مذاکره با مقامات اوکراینی رفته اند.

منابع آگاه می‌گویند البته قرار است در این مذاکرات اوکراین در قبال بخشیده شدن بخش دیگری از بدهی اش روند پرداخت بهره اوراق بدهی خود را آغاز کند.

منابع آگاه می‌گویند در صورتی که دارندگان اوراق بدهی اوکراین موفق شوند، این کشور باید سالانه ۵۰۰ میلیون دلار بهره به طلبکارانش پرداخت کند.

نکته جالب اینکه این طلبکاران فقط ۴ میلیارد دلار از ۱۶۱ میلیارد دلار بدهی خارجی اوکراین را در اختیار دارند. اگر هم توافقی بین اوکراین و دارندگان اوراق قرضه این کشور حاصل نشود، کی یف دچار نکول خواهد شد.

کد خبر 6097895 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • بانک دی در مسیر کاهش شناوری سهم و افزایش سرمایه نقدی
  • جزییات مطالبه‌گری سرمایه‌گذاران مال باختگان شرکت طراوت نوین
  • اوکراین ناتوان در پرداخت بدهی خارجی
  • بانک دی در مسیر کاهش شناوری سهم و افزایش سرمایه نقدی 
  • صبر طلبکاران اوکراین تمام شد
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می‌دهد
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می دهد
  • بدهی‌های آب و فاضلاب استان بوشهر پرداخت شد
  • تسویه ۱۹۰ میلیارد تومان از بدهی‌های آب و فاضلاب بوشهر