Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-26@20:55:37 GMT

اخطار طالبان به شرکت های هواپیمایی افغانستان

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۵۷۷۴

اخطار طالبان به شرکت های هواپیمایی افغانستان

تین نیوز

پایگاه خبری آریانا نیوز افغانستان اعلام کرد، گروه طالبان به شرکت های هواپیمایی افغانستان هشدار داده است در صورت بی توجهی مهمانداران هواپیماها به موازین اسلامی در پوشش و آرایش، به آنها حمله خواهد کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، این رسانه افغان روز یکشنبه با اعلام این مطلب افزود: طالبان با انتشار اعلامیه ای به شرکت هوایی کام‌ایر اخطار داده که اگر تا یک هفته مهمانداران زن ملبس به حجاب اسلامی نشوند و دست از آرایش برندارند، هواپیماهای این شرکت از سوی طالبان آماج حملات قرار خواهد گرفت و مسؤولیت بعدی بدوش مدیریت کام‌ایر خواهد بود نه طالبان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، طالبان همچنین گفته‌اند که مهمانداران زن حق ندارند بدون محرم شرعی وارد هواپیما شوند. در اعلامیه طالبان آمده است که تمام شرکت‌های هوایی مکلف به پیروی این احکام هستند.

آریانا نیوز افزود: طالبان در حالی این اعلامیه را صادر کرده اند که مذاکرات صلح در دوحه قطر در حال برگزاری است و طرفین تاکنون به توافقی دست نیافته اند.

هربرت مک‌مستر: صلح با طالبان محکوم به شکست است

این رسانه افغان در ادامه نوشت: مشاور پیشین امنیت ملی ترامپ می‌گوید که مذاکرات صلح افغانستان محکوم به شکست است و احتمال حمله دیگری مانند ۱۱ سپتامبر بسیار بالا است.

آریانا نیوز به نقل از USA Today افزود: هربرت مک‌مستر مشاور پیشین امنیت ملی ترامپ اظهار داشت که مذاکرات صلح افغانستان با حمایت آمریکا محکوم به شکست است و این، میزان آسیب‌پذیری آمریکا برابر القاعده، داعش و دیگر گروه‌های تروریستی مخالف را افزایش می‌دهد.

این ژنرال بازنشسته آمریکایی در گفت و گو با این نشریه اعلام کرده است که آمریکا در بسیاری جهات بیشتر از ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ در معرض خطر می باشد زیرا توانایی گروه‌های تروریستی افزایش یافته است.

وی با اشاره به توافقنامه ۲۹ فوریه بین آمریکا و طالبان خاطرنشان کرد که این توافقنامه، به طالبان اجازه می‌دهد تا مناطق تحت کنترل خود را افزایش دهد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۵۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ شبکه تلویزیونی‌ ای بی سی نیوز آمریکا در مطلبی به ادامه مشکلات در هواپیما‌های مسافربری ساخت شرکت بوئینگ پرداخت. در سالروز ناپدید شدن هواپیمای بوئینگ در خطوط هوایی مالزی، خبر دیگری درباره نقص در یکی دیگر از هواپیما‌های این شرکت منتشر شد که روز یکشنبه رخ داد و تصویر آن امروز منتشر شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 
یک فروند جت بوئینگ ۷۳۷ به هنگام برخاستن از زمین، یک چرخ خود را از دست داد و مجبور به فرود اضطراری شد. تصاویر این رویداد از ابتدا تا انتها با دوربین‌ها ثبت شده است. 
این اتفاق وحشتناک بود. این اتفاق چند روز قبل اتفاق افتاد، اما تصاویر ویدئویی آن ساعتی پیش منتشر شده است. حال همه مسافران و خدمه این هواپیما خوب است. اما همانطور که می‌بینید، هواپیما به شکل وحشتناکی فرود اضطراری انجام داد. این تصاویر ویدئویی به یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی فلای سافیر (FlySafair) در آفریقای جنوبی مربوط می‌شود که حدود ۲۰۰ مسافر و خدمه داشت. این هواپیما پس از افتادن یکی از لاستیکهایش در هنگام از زمین برخاستن، مجبور به فرود اضطراری شد. کارکنان فرودگاه در روی زمین که این اتفاقات را شاهد بودند، به خلبان اطلاع دادند که یکی از چرخ‌های عقب هواپیما افتاده است. خلبان پس از شنیدن این خبر، هواپیما را بازگرداند و در ارتفاع پایینی حرکت کرد تا گروه بازرسی فنی بتواند هواپیما را قبل از فرود ببیند. درنهایت، هواپیما در حالی که روی باند می‌لغزید و دود از زیر آن بلندشده بود، به زمین نشست.

جان هانس کارشناس هواپیمایی گفت: افتادن چرخ هواپیما‌ها یک اتفاق بسیار غیرعادی است. اما هواپیما‌ها به گونه‌ای طراحی شده اند که اگر چرخ‌های دیگر هم از دست برود، بتوانند حتی روی قلاب فرود بیایند. در این قضیه نیز دقیقا همین اتفاق رخ افتاد.
شرکت هواپیمایی مذکور با انتشار بیانیه‌ای از مسافران به علت صبر و درک آنها در این فرآیند تشکر کرد. این شرکت از کارکنان شرکت در داخل هواپیما و در روی زمین برای مدیریت عالی و توجه عالی، تشکر کرد و آن را نشانه تعهد شرکت به ایمنی به عنوان اولین اولویت شرکت، توصیف کرد.
این اتفاق، جدیدترین مورد از زنجیره رویداد‌های هوایی درزمینه تعمیر و نگهداری است که نگران کننده شده است. لاستیک این بوئینگ ۷۷۷ خطوط هوایی شرکت یونایتد در ماه مارس به زمین سقوط کرد. در اوایل ماه جاری نیز، بخش پوشش موتور یکی از هواپیما‌های شرکت ساوث وست، در وسط پرواز، از جای خودش کنده شد. در ماه ژانویه نیز، اهرم درب این هواپیما در ارتفاع شانزده پا در هوا ازجای خودش کنده شد. این اتفاق در یکی از هواپیما‌های خطوط هوایی آلاسکا رخ داد که از نوع بوئینگ ۷۳۷ مکس MAX بود.

جان هانس کارشناس هواپیمایی گفت: وقتی این اتفاق می‌افتاد یا اتفاقی شبیه این رخ می‌دهد، توجه همه به آن جلب می‌شوند. نباید با بی خیالی از کنار این رویداد‌ها بگذریم. باید بپرسم چه چیزی باعث وقوع این اتفاق شد.
ما این سوال را از مسئولان شرکت هواپیمایی پرسیدیم. آنها به ما گفتند که علت بروز مشکل در لاستیک این هواپیما در حال بررسی است و آنها هم هواپیما و هم باند فرودگاه را بررسی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان
  • طالبان از سلاح جنگی جدید "ساخت افغانستان" رونمایی کرد (فیلم)
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود