Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@12:52:45 GMT

یارانه فرزندان سه برابر می شود؟ + جزئیات

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۵۸۳۶

یارانه فرزندان سه برابر می شود؟ + جزئیات

به گزارش افکارنیوز،

با گذر از دوران کنترل جمعیت از اواخر دهه 60 تا اواخر دهه 80، با کاهش شدید نرخ رشد جمعیت، سیاست‌های جمعیتی جمهوری اسلامی ایران بر افزایش موالید قرار گرفته است؛ موضوعی که فارغ از دشواری جا انداختن شرایط جدید بعد از سال‌ها تشویق به کنترل جمعیت، در شرایط روز کشور به ویژه از نظر اقتصادی کار دشواری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال‌های گذشته، سیاست‌های دولت و مجلس در فراهم نساختن زمینه سند کلان جمعیتی مصوب رهبر انقلاب اسلامی با انتقادهای فراوانی از سوی چهره‌های موافق این طرح مواجه شده است. حال به نظر می‌رسد مجلس یازدهم برای جامه عمل پوشاندن به این سیاست‌ها، طرحی را در نظر گرفته است.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با تشریح جزئیاتی از طرح تشویق زاد و ولد گفت که بر این اساس از زمان تولد فرزند سوم خانوارها یارانه‌ای به اندازه مبلغ یارانه خود دریافت می‌کنند. سیدعلی موسوی با اشاره به طرح تشویق افزایش جمعیت و زاد و ولد گفت: ما در این طرح پیش‌بینی کردیم سه دهک پایین جامعه اگر فرزند دوم به بعد را بیاورند به محض تولد فرزند سوم از سهام آیندگان به آن‌ها تعلق می‌گیرد که به اندازه مبلغ یارانه آن خانوار است و ماهانه پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه سهام آیندگان از محل ۵ درصد سهام شرکت‌های دولتی است که در اختیار بنیاد ملی جمعیت قرار می‌گیرد، گفت: اگر این سهام به فروش نرسید به اندازه همان مبلغ به خانوارها سهام تعلق می‌گیرد. موسوی با بیان اینکه یارانه‌های پرداختی برای تشویق فرزندآوری با هماهنگی سازمان هدفمندی یارانه‌ها خواهد بود، گفت: ما درباره این طرح با رئیس کمیسیون فرهنگی مشورت کردیم و قرار شد پس از ارائه نظر کارشناسی مرکز پژوهش‌ها این طرح در صحن مجلس مطرح شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دولت مجلس یازدهم یارانه سهام سهام یارانه مجلس یازدهم یارانه فرزندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۵۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشویق ایسلندی تیم ملی پس انجام دو ماموریت

به گزارش "ورزش‌سه"، تیم ملی پس از صعود مقتدرانه از دور گروهی که با سه پیروزی برابر افغانستان، بحرین و کویت و با به ثمر رساندن 12 گل زده و 4 گل خورده رقم خورد، در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف قرقیزستان رفته بود که در مرحله گروهی توانسته بود بالاتر از تیم‌هایی نظیر کره‌جنوبی، ژاپن و تاجیکستان صدرنشین شگفتی سازی کند و صدرنشین لقب بگیرد. 

شاگردان شمسایی در این مسابقه اجازه ادامه شگفتی سازی به قرقیزها ندادند و خیلی زود برتری خود را به حریف دیکته کردند و اگرچه در ابتدای بازی پس از گل بهروز عظیمی به تساوی کشانده شد، اما در ادامه تیم ملی 5 گل دیگر زد تا صعودی آسان را به مرحله نیمه نهایی تجربه کند.

در مرحله بعدی تیم ملی باید به مصاف برنده ویتنام و ازبکستان برود که احتمالا ازبکستان خواهد بود. اما نکته قابل توجه پس از قطعی شدن پیروزی برابر قرقیزستان قطعی شدن سهمیه صعود ایران در جام جهانی 2024 ازبکستان بود که چند ماه دیگر در سه شهر این کشور برگزار خواهد شد.

پس از پایان این مسابقه هوادارانی که در سالن برگزاری مسابقه در بانکوک حضور داشتند به تشویق وحید شمسایی و شاگردانش پرداختند تا آنها را با روحیه بالایی آماده مصاف نیمه نهایی و حضور در فینال مسابقات کنند.

دیگر خبرها

  • تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه
  • همه فرزندان من... + فیلم
  • برگزاری دومین کنگره بین‌المللی سالمندی سالم در تبریز
  • تشویق ۲۱۱ سوادآموز استان سمنان/ پاداش‌ها واریز شد
  • حدیث روز | تشویق به محاسبه نفس
  • تشویق ایسلندی‌ها پس از صعود به جام‌جهانی (فیلم)
  • ببینید | تشویق ایسلندی هماهنگ بازیکنان تیم ملی و هواداران پس از صعود به جام جهانی
  • تشویق ایسلندی تیم ملی پس انجام دو ماموریت
  • یارانه ۶۰۰ هزار تومانی برای مادرانِ فرزندان کمتر از دوسال
  • هنگامی که هواداران منچستر یونایتد رونالدو را پس از هت تریک مقابل این تیم تشویق کردند / فیلم