Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جریان افتتاح نمایشگاه دائمی توانمندی‌های نیروی هوافضای سپاه از نسل جدیدی از موشک ذوالفقار تحت عنوان «ذوالفقار بصیر» برای اولین بار به‌نمایش درآمد؛ موضوعی که به گفته سردار سلامی فرمانده کل سپاه نشان دهنده طلوع و ظهور یک قدرت جدید در صحنه بین المللی است.

به گزارش «تابناک»، در جریان آیین افتتاح نمایشگاه دائمی توانمندی های نیروی هوافضای سپاه از نسل جدیدی از موشک ذوالفقار تحت عنوان «ذوالفقار بصیر» برای اولین بار به نمایش درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان برگزاری این نمایشگاه سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، روایتی از مخالفت رهبرانقلاب با خرید موشک پس از فروپاشی شوروی بیان کرد و این موضوع را باعث شکل گیری قدرت موشکی جمهوری اسلامی دانست.

فرمانده کل سپاه: ما توانستیم از تحریم یک فرصت بسازیم/ ایران قدرت جدید در صحنه بین‌المللی است

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه هرگز نمی‌ایستیم و در تولید قدرت همواره متوقف نمی شویم گفت: معادلات استقلال را درک کرده و متوجه شده‌ایم که دشمن هرگز راهی برای سعادت به ما نشان نخواهد داد.

سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه مراسم افتتاح «پارک ملی هوافضا» نمایشگاه دائمی توانمندی‌های راهبردی نیروی هوافضای سپاه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه این نمایشگاه نشان دهنده طلوع و ظهور یک قدرت جدید در صحنه بین المللی است، گفت: این نمایشگاه نمادی روشن از اعتماد به نفس ملی کشور ما و نشان دهنده این است که قوه اندیشه و تفکر جوانان ما قادر است از مدار اراده دشمنان برای تحریم عبور کند.

وی اظهار کرد: پیشرفت‌های شگفت‌انگیز و تلاش اعجاب بر انگیزی که در این نمایشگاه می بینیم دقیقاً در دوران تحریم به دست آمده است؛ یعنی ما توانستیم از تحریم یک فرصت بسازیم و این فرصت نیز همین پیشرفت‌های علمی و فناوری‌های شتابداری است که حداقل در عرصه قدرت دفاعی آن را ملاحظه می کنیم.

فرمانده کل سپاه خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه مشاهده می‌کنیم که توسعه و تکامل قدرت در زمان صورت گرفته است. ما هرگز نمی ایستیم و در تولید قدرت همواره متوقف نمی شویم و فنون و فرمول های توسعه علم و فناوری را برای دفاع از منافع حیاتی و ارزش‌های کشورمان به دست آوردیم و معادلات استقلال را درک کرده و متوجه شده‌ایم که دشمن هرگز راهی برای سعادت به ما نشان نخواهد داد و راه سعادت جامعه ما از درون دشمنان ما عبور نمی‌کند.

سرلشکر سلامی گفت: ما در همه عرصه های پیشرفت جامعه می‌توانیم با تکیه بر ظرفیت‌های درونی خود به همین نسبت رشد و همه نیازهای خود را در داخل تامین کنیم. در این نمایشگاه نقشه جامع قدرت بازدارنده نظام مشاهده می شود؛ اراده نقطه آغاز این تولید و تولد قدرت است و جنگ نیز جنگ اراده ها است.

وی تصریح کرد: یک ملت تا زمانی که اراده ها و باورهایش نشکند، شکست نمی‌خورد و ملت ایران نیز به این درجه از عظمت رسیده است و به باورهای خود ایمان دارد؛ این مسیر توسط نسل های مختلف پیموده خواهد شد تا بتوانیم در تغییر توازن  و معادله قدرت اراده انقلابی نظام و ملت عزیز ایران را به دشمنان خود تحمیل کنیم و به آن استقلال حقیقی و همه جانبه دست یابیم.

روایت سردار حاجی‌زاده از مخالفت رهبرانقلاب با خرید موشک پس از فروپاشی شوروی

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: پس از فروپاشی شوروی پیشنهادهای خوبی برای خرید موشک داشتیم، اما رهبر معظم انقلاب مخالفت کردند؛ اگر آن روز آن خرید را انجام داده بودیم، امروز در این جایی که در موشکی هستیم قرار نداشتیم.

سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در مراسم افتتاح نمایشگاه دائمی توانمندی های راهبردی این نیرو تحت عنوان پارک ملی هوافضا، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس با هدایت امام(ره) فهمیدیم که باید قوی باشیم و بدون خوداتکایی نمی‌توانیم بر دشمنان فائق آییم.

وی افزود: این روند در دوران مقام معظم رهبری هم ادامه پیدا کرد. البته شیرینی های فریبنده ای هم وجود داشت که می توانست مسیر ما را عوض کند؛ در دوره فروپاشی شوروی پیشنهادات خوبی برای خرید موشک از کشورهای جداشده از شوروی  داشتیم. موشک اسکاد دو و نیم میلیون دلاری را می‌خواستند به ما صدهزار دلار بدهند و یا سکوی پرتاب سه میلیون دلاری را با قیمت بسیاری ناچیزی حاضر بودند به ما بفروشند.

سردار حاجی زاده ادامه داد: بارها ما درخواست می دادیم تا از این تجهیزات خریداری کنیم اما مقام معظم رهبری با این خواسته ما مخالفت کردند، شاید ما چندین بار گردش کار کردیم و ایشان مخالفت کردند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه آن روزها تحقیقات موشکی ما در آستانه به نتیجه رسیدن بود، اظهار داشت: اگر آن روز آن خرید را انجام داده بودیم، امروز در این جایی که در موشکی هستیم قرار نداشتیم.

وی با بیان اینکه هزاران سوال از ما مطرح است که چگونه این دستاوردها به دست آمده است؟ در تشریح چرایی برگزاری نمایشگاه توانمندی های نیروی هوافضا، تصریح کرد: تصمیم گرفتیم پارک ملی هوافضا را ایجاد کنیم که از طراحی و ساخت تا چیدمان آن هم توسط جوانان و نخبگان ما در مجموعه پردیس فناوری شهید مقدم صورت گرفته است.

سردار حاجی زاده ادامه داد: به دنبال این هستیم که به بخش نخبگانی جامعه، روش رسیدن به این توانمندی‌ها را منتقل کنیم. با این الگوی ایجاد شده بنا داریم در جلسات چهره به چهره با دعوت و قبول درخواست مجموعه‌های دانشگاهی، در آنها باورمندی ایجاد کنیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پایان تاکید کرد: انشالله روزی شاهد باشیم این توانمندی که به وجود آمده در سایر بخش‌ها هم نفوذ پیدا کند.

نمایشگاه دائمی توانمندی‌های راهبردی نیروی هوافضای سپاه تحت عنوان «پارک ملی هوافضا» صبح امروز (یکشنبه) با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه و سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در تهران افتتاح شد.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: مکانیسم ماشه مراوه تپه علیرضا رزم حسینی هفته دفاع مقدس آنفلوانزا مصطفی ادیب نمایشگاه توانمندی های نیروی هوافضای سپاه سردار سلامی سردار حاجی زاده مکانیسم ماشه مراوه تپه علیرضا رزم حسینی هفته دفاع مقدس آنفلوانزا مصطفی ادیب نمایشگاه دائمی توانمندی فرمانده نیروی هوافضای سپاه نیروی هوافضای سپاه فرمانده کل سپاه سردار حاجی زاده فروپاشی شوروی خرید موشک تحت عنوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۶۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ سردار  تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در گفت‌وگویی تلویزیونی به‌مناسبت روز ملی خلیج فارس با بیان اینکه ۱۰ اردیبهشت‌ماه روز پایان اشغالگری ۱۱۷ ساله پرتغالی‌ها در خلیج فارس است، اظهار داشت: پرتغالی‌ها در سال ۱۵۰۸ میلادی به خاطر اهمیت خلیج فارس به این منطقه آمدند و تا سال ۱۶۲۲ میلادی در اینجا حضور داشتند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه با بیان اینکه خلیج فارس به لحاظ اقتصادی جایگاه مهمی دارد، افزود: ۴۰ درصد گاز و ۶۲ درصد نفت منطقه در خلیج فارس است و این اهمیت بالای منطقه را نشان می‌دهد.

سردار تنگسیری ادامه داد: خلیج فارس به لحاظ امنیتی بسیار مهم است و ما بار‌ها پیام صلح و دوستی به کشور‌های همسایه داده‌ایم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه ما به دنبال برقراری امنیت در خلیج فارس هستیم، افزود: بیگانگان به دنبال دو هدف شوم حضور نامشروع و فروش سلاح در خلیج فارس هستند. آنها از هزاران مایل دورتر به این منطقه می‌آیند و مشخص است که به دنبال امنیت منطقه نیستند؛ در حالی که ما پیام صلح، دوستی و برادری را به کشور‌های مسلمان منطقه دادیم و بر منافع دو جانبه با کشور‌های منطقه تأکید داریم.

سردار تنگسیری با بیان اینکه افتخار داریم که امنیت تنگه هرمز و تردد روزانه ۸۳ فروند کشتی را در خلیج فارس برقرار کنیم، یادآور شد: امروز راهبرد ما در خلیج فارس، صلح، برادری، امنیت و دوستی است و معتقدیم که بیگانگان مخل امنیت خلیج فارس هستند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در پایان با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر توسعه اقتصادی یا دریامحور کشور عنوان کرد: مسئولان باید فرمان معظم‌له را اجرا و همچنین زمینه آشنایی جوانان را با دریا و جزایر ایجاد کنند؛ در همین زمینه ما سال ۱۳۹۰ راهیان نور دریایی را ایجاد کردیم که امیدواریم ادامه یابد.

دیگر خبرها

  • توضیحات جدید و جالب سردار حاجی‌زاده از حمله نظامی به اسرائیل + فیلم | سپاه چند درصد تجهیزات تدارک دیده شده را استفاده کرد؟
  • ببینید | ناگفته‌های سردار حاجی‌زاده از حمله سپاه به اسرائیل
  • ایران اکسپو فرصتی برای معرفی طرح‌های سرمایه‌گذاری کرمان است
  • فرمانده کل سپاه، پیام صادر کرد +جزئیات
  • سردار حاجی‌زاده: اجرای عملیات «وعده صادق» خواست مردم بود
  • ببینید | پیام ویژه سردار حاجی‌زاده خطاب به مردم درباره حمله سپاه به اسرائیل
  • آخرین اظهارات سردار حاجی زاده درباره عملیات نظامی علیه اسرائیل + فیلم
  • بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند
  • هدیه ویژه فرمانده سپاه تهران به فرمانده کل ارتش
  • فرمانده سپاه تهران با فرمانده کل ارتش دیدار کرد