Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از address،

گیاهان آپارتمانی

گیاهان در کنار زیبایی بسیار حساس و آسیب‌پذیرند و شرایط و مکان زندگی آن‌ها تاثیر زیادی در شادابی و رشد مناسب آن‌ها دارد. اگر برای اولین بار است که می‌خواهید از گل و گیاه در خانه و آپارتمان خود نگهداری کنید، بهتر است، ابتدا آن‌ها را به خوبی بشناسید و با بررسی و شناخت گیاهان خانگی و ویژگی‌های آن‌ها مناسب‌ترین انتخاب را برای خانه و اپارتمان خود برگزینید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کروتون

شکی نیست که کروتون یکی از زیباترین گیاهان، برای نگهداری در خانه است زیرا بسیار رنگارنگ است و با وجود برگ هایی که در سایه های طلایی، نارنجی، قرمز و بنفش خودنمایی می‌کنند، فضایی فانتزی و رویایی را در بخشی از خانه‌ شما به‌وجود می‌آورند. کروتون به‌راحتی در خانه و در محیطی گرم و مرطوب رشد می‌کند.

کروتون لیموی دراکانا

لیموی دراکانا با برگ‌های سبز براق درخشش خارق‌العاده و چشم‌نوازی را به فضای داخلی اتاق می‌بخشد و برگ‌های آن به‌قدری روشن است که حتی در تاریکی نیز می‌درخشد. لیموی دراکانا یکی از ساده‌ترین گیاهان خانگی است که می‌توانید از آن‌ها در خانه و آپارتمان خود نگهداری کنید. اما این گیاه به نور زیادی احتیاج دارد و باید در رطوبت نگهداری شود زیرا هوای خشک ممکن است سبب قهوه‌ای شدن لبه‌ برگ‌های آن شود لذا قبل از خریداری از ایجاد فضای مناسب نگهداری این گیاه زیبا اطمینان حاصل کنید.

لیموی دراکانا بامبو خوش‌شانس

بامبوی خوش‌شانس با ساقه‌هایی که اغلب به‌طرز جالب و سرگرم‌کننده‌ای چرخش یافته و شکل‌ها و طرح‎های جذابی را خلق کرده، عملا یک اثر هنری زنده در دکوراسیون داخلی آپارتمان شما به‌شمار می‌رود و عمر زیادی نیز دارد.

بامبوی خوش‌شانس گیاه مار

گیاه مار از گیاهان شناخته‌شده و معروف خانگی است که به‌دلیل رشد آسان و عدم نیاز به مراقبت بیش‌از‌حد بسیار محبوب است. این گیاه نسبت به کم و زیاد بودن نور حساس نیست و یکبار آبیاری در هفته برای آن کفایت می‌کند. اگر مشغله‌ زیادی دارید و اغلب فراموش می‌کنید به گیاهان خود رسیدگی کنید، گیاه مار یک گیاه مقاوم و مناسب برای آپارتمان شماست.

گیاه مار بهترین گل‌های آپارتمانی

گل‌ها زیبا، چشم‌نواز و خوش آب‌و‌رنگ‌اند ولی ممکن است به‌راحتی پژمرده شوند. شناخت و عشق و توجه به آن‌ها باعث می‌شود که عمر طولانی مدت و خوشحالی داشته باشند. اغلب مردم فکر می‌کنند که نگهداری از گل‌ها تنها در باغ و باغچه و در یک فضای باز امکان‌پذیر است. بااین وجود شاید با شناخت گل‌های خانگی که به‌راحتی در خانه و آپارتمان رشد می‌کنند، شگفت‌زده شوند. اگر مایلید برخی از این گیاهان را بشناسید، مار را در ادامه‌ مطلب راهنمای خرید گل و گیاه آپارتمانی همراهی کنید.

ارکیده پروانه یا ارکیده شاپرکی

با اینکه ما اغلب گل ارکیده را به‌عنوان گیاه خانگی نمی‌شناسیم، با این‌حال ارکیده پروانه یک گیاه جذاب و مناسب برای نگهداری در خانه و آپارتمان است. گل ارکیده پروانه با رنگ‌های متنوع سفید، صورتی،بنفش، نارنجی، زرد و… یک گیاه زیبا و خیره‌کننده است که می‌توانید ساعت‌ها در کنار پنجره اتاقتان بنشینید و از تماشای آن لذت ببرید. ارکیده‌ها در مکان‌های روشن و مرطوب خیلی خوب رشد می‌کنند.

    ارکیده پروانه آنتوریوم

چه کسی می‌تواند آنتوریوم زیبا و زرق‌و‌برق‌دار را دوست نداشته باشد؟ آنتوریوم به‌خاطر گل‌های زیبا و زرق‌و‌برق‌دارش بسیار محبوب است و یکی از آسان‌ترین گیاهانی است که می‌توانید در آپارتمان خود پرورش‌دهید. اگر این گیاه عشق و توجه کافی را از شما دریافت کند،گلهای آن ماندگاری خود را یک ماه و یا حتی بیشتر حفظ کرده و دلبری خواهند کرد. اگر فضایی گرم، مرطوب و روشن را برای آنتوریوم پدید آورید، سالها یک آنتوریوم شاد و رنگارنگ خواهید داشت.

آنتوریوم نیلوفر صلح

نیلوفر صلح که به آن اسپاتی فلوم نیز می‌گویند با شکوفه‌های ظریف و زیبای سفید رنگ، پیام‌آور صلح و دوستی است و رشد و تولی آن نیز آسان است. این گیاه حتی هنگامی که از شکوفه‌های زیبایش محروم است، با شاخ و برگ‌های زیبا و جذابش خودنمایی می‌کند. نیلوفر صلح در مکان‌های متوسط تا روشن بیشتر شکوفه می‌دهد و رطوبت زیادی را دوست‌دارد. این گیاه همچنین در فیلتر‌کردن مواد شیمیایی مضر از هوا در داخل خانه بسیار موثرنیلوفر صلح

راهنمای خرید گل و گیاه آپارتمانی بنفشه‌های آفریقایی

این گل زیبا با شکوفه‌های بنفش و آبی رنگ حاله‌ای از آرامش را به اتاق شما می‌خشد. این گیاه به مرقبت کمی احتیاج دارد و آبیاری هفته‌ای برای ماندگاری آن کافی است. بهتر است بنفشه‌ آفریقایی را در قسمت روشن خانه و در جایی که از نور کافی برخوردار است، قرار دهید و حواستان باشد که در هنگام آبیاری بر روی برگ‌های آن آب نپاشید، زیرا اثر لکه‌های آب بر روی برگ‌های آن باقی می‌ماند.

بنفشه آفریقایی گیاهان مناسب آپارتمان

از تصفیه‌ هوای آپارتمان گرفته تا ایجاد فضایی مملو از حس زندگی و محیطی دلنشین‌تر، دلایل زیادی برای ترکیب گیاهان در دکوراسیون منزل شما وجود دارد. بااین‌حال برای بسیاری از ما، زنده نگه‌داشتن این نمونه ‌های گرانبها می‌تواند یک چالش کوچک اما قانونی باشد. به‌خصوص وقتی که فضا و نور طبیعی خورشید محدود است. برای اینکه تعهد به مراقبت و حفظ فضای سبز را کمی آسان‌تر کنیم، ما این لیست از گیاهان خاص و مقاوم را برای افراد آپارتمان‌نشین علاقمند به گل و گیاه را آماده کرده‌ایم. ادامه این مطلب را درباره‌ راهنمای خرید گل و گیاه آپارتمانی دنبال کنید.

پوتوس، بهترین گیاهان آپارتمانی و نحوه نگهداری از آنها با راهکارهای ساده

این گیاه سرسبز برای آپارتمان شما ایده‌آل است. پوتوس‌ها با شاخ و برگ‌های زیاد جلوه‌ زیبایی در سبدهای آویزی ایجاد میکنند. به‌علاوه پوتوس‌ها با ویژگی تصفیه‌کنندگی خود سمومی مانند فرمالدئید را که در اغلب وسایل خانگی مانند فرش‌ها وجود دارند را، به خود جذب می‌کنند. این گیاه می‌تواند در انواع نورپردازی‌ها زنده بماند ولی به‌ یاد داشته‌باشید که نور کم ممکن است از تنوع برگ‌های آن بکاهد.

راهنمای خرید گل و گیاه آپارتمانی زامفیلیا

از گیاهان بومی زنگبار، کشوری در شرق آفریقاست. زامفیلیا جزو معدود گیاهان سبک است که تنها به سه بار آبیاری در ماه نیاز دارد و به‌ندرت باعث جذب آفات می‌شود.

راهنمای خرید گل و گیاه آپارتمانی گیاه آهن

گیاه آهن با برگ‌های سبز تیره زیبایی بصری خاصی را به هر گوشه تاریک خانه می‌افزایند. آن‌ها همچنین به نور کمی گرایش دارند و با آب بسیار کم و خاک ضعیف می‌توانند زنده بمانند.

گیاه آهن شرایط نگهداری گیاهان آپارتمانی

گیاهان طبیعت را در خانه به ارمغان می‌آورند و با سبزی و طراوت خود حاله‌ای از آرامش را به‌همراه آورده و از سختی‌های روزمره‌ ما می‌کاهند. گیاهان حتی می‌توانند با تصفیه‌ هوای خانه حس و حال تازه‌ای به آن ببخشند. اما بهره‌مندی از این ویژگی‌ها نیازمند مراقبت و توجه کافی به آنهاست. از این‌رو ابتدا باید بپذیریم که ما در قبال گیاهانی که می خواهیم از آن‌ها نگهداری کنیم، مسئولیم و باید سلامتی آن‌ها را تضمین کنیم. سپس با رعایت نکاتی ساده و آسان  و مطالعه‌راهنمای خرید گل و گیاه آپارتمانی به حفظ سلامتی و شادابی گیاهان زیبای خود کمک کنیم. برخی از این نکات عبارت‌اند‌از:

نور مناسب    

گیاهان به محدوده‌های نوری متفاوتی نیاز دارند و مقدار و شدت نور موردنیاز با توجه به نوع گیاه متغیر است. بعضی از گیاهان نور زیادی را که از پنجره جنوبی می‌تابد، ترجیح می‌دهند در حال‌که برخی دیگر از نور ملایم صبحگاهی لذت برده و بهتر رشد می‌کنند. شناخت کافی از گیاهتان نکته طلایی در رعایت این نکته و شادابی و رشد مناسب آن است.

کیفیت خاک گلدان

از خاک گلدان باکیفیت استفاده‌کنید. هرگر از خاک باغی به‌طور مکرر در گلدان‌های خود استفاده‌نکنید. معمولا گلخانه‌ها خاک‌های گلدان بسته‌بندی شده‌ خوبی دارند. خاک مناسب با فراهم‌کردن تعادل هوادهی مناسب، تغذیه و قابلیت نگه‌داشتن رطوبت باعث می‌شود گیاه شما ریشه‌های محکم و سالمی داشته‌باشد.

آب موردنیاز

گیاهان به میزان آب متفاوتی احتیاج دارند برای بعضی از گیاهان مانند گیاه مار و یا بنفشه‌ آفریقایی آبیاری هفته‌ای کفایت می‌کند و برای برخی دیگر آبیاری روزانه ضروری است. ولی به‌طور کلی شما می‌توانید با بررسی رطوبت خاک گلدان متوجه شوید که گیاهتان چه موقع به آب نیاز دارد. برای اینکار انگشت خود را حدود دو اینچ در خاک گلدان فرو کنید و اگر خشک بود، احتمالا زمان آب‌دادن است.

هوای تازه

گیاهان نیز مانند هر موجود زنده‌دیگری و یا حتی شاید بیشتر به هوای تازه نیاز دارند. رسیدن اکسیژن تازه و کافی به گیاهان سبب استحکام ساقه‌ گیاه شده و رنگ برگ‌های آن را شاداب می‌کند. صبح‌ها پنجره‌ اتاق خود را باز کنید و به‌همراه گل خود از هوای تازه صبحگاهی لذت ببرید.

قیمت گل‌های آپارتمانی

مانند هرچیز دیگری قیمت گل‌ها و گیاهان خانگی و آپارتمانی بستگی به نوع آن‌ها دارد. با این‌حال قیمت اغلب گیاهان آپارتمانی بسیار ارزان و به‌صرفه است و شما می‌توانید به صورت مجازی و یا حضوری گیاه موردنظر خود را به راحتی یافته و خریداری کنید. اگر می خواهید پول کمتری را هزینه کنید، توصیه می‌شود گلدان‌های ساده و مینیمالی را برای گیاه خود انتخاب کنید و به یاد داشته‌باشید که سادگی درعین جذابیت، همیشه زیباست.

گیاهان گلدار آپارتمانی

گیاهان گلدار علاوه‌بر سرسبزی و طراوت، رنگ و بوی تازه‌ای به خانه می‌بخشند و با رنگ‌های ناب و طبیعی هر چشمی را به خود خیره می‌کنند. در بالا نیز به برخی از این گیاهان مانند بنفشه‌ آفریقایی و… اشاره کردیم. با این‌حال برخی دیگر از گیاهان گلداری که از مقاومت بالایی برای زندگی برخوردارند و نیاز به رسیدگی کمتری دارند، عبارت‌انداز:

سیکلامن

سیکلامن با برگ‌های قلبی شکل و تیره و گل‌های ایستاده و گلبرگ‌های چین‌دار به رنگ ارغوانی تا سفید ظاهری متفاوت دارد و درعین لطافت و زیبایی، مقاوم و مستحکم است. گلدهی این گیاه برعکس اغلب گیاهان گلدار در فصل‌های پاییز و زمستان است. سیکلامن به نور و رطوبت متوسط و نسبتا زیادی احتیاج دارد و آبیاری هفته‌ای برای آن توصیه می‌شود که بهتر است به‌صورت غبارپاشی صورت بگیرد.

راهنمای خرید گل و گیاه آپارتمانی یاس

یاس با شاخه‌های بلند و برگ‌های سرسبز، طراوت و حس زندگی را به آپارتمان شما هدیه می‌بخشد. علاوه‌بر آن گل‌های کوچک و زیبای سفید رنگ آن بسیار معطر است و باعث مطبوع شدن فضای خانه و اتاق می‌شود. گل یاس برای رشد به نور زیاد و تابش غیرمستقیم نیاز دارد و باید هر ۵ الی ۱۰روز آبیاری شود.

یاس مومی

برگ‌های سبز و مومی، ساقه‌های آویزان و گل‌های خوشه‌ای و سفید با رنگ قرمز در وسط آن از مشخصه‌های ظاهری این گل زیباست. مومی برعکس ظاهر ظریفش به نگهداری زیادی احتیاج ندارد و با نور کافی و غیرمستقیم و آبیاری ۷ الی۱۲ روز یکبار به خوبی رشد می‌کند.

راهنمای خرید گل و گیاه آپارتمانی

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: گیاه گل خانگی زندگی خانه و آپارتمان گیاهان آپارتمانی آپارتمانی گیاه آپارتمان شما برگ های آن خاک گلدان گیاه مار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۶۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟

به گزارش پارس نیوز، براساس اطلاعات میدانی برای خرید یک واحد ۸۰ متری در خیابان بهداشت، حداقل باید ۱.۷ میلیارد تومان تومان هزینه کرد.

مهر در گزارشی نوشت، تا پایان سال (۱۴۰۲)، با شروع سال جدید یکی از مشکلات و کابوس‌های مستأجران افزایش نرخ اجاره‌بها است که در مقابل موجب فاصله گرفتن نرخ‌های پیشنهادی اجاره بها با قدرت پرداختی مردم، به مشکل جدی این روزهای مستأجران تبدیل شده است.

بازار ساخت مسکن روند مثبتی نداشته و سیاست‌های انقباضی دولت، علاوه بر ایجاد آرامش موقتی در این صنعت، عملاً مشکلات قبلی را تشدید کرد. البته با بازار مسکن با تأثیرپذیری از سال گذشته امسال را هم در رکود گذراند. کارشناسان حوزه مسکن معتقدند، دیگر توانی نزد مردم برای خرید خانه باقی نمانده است.

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۸۰ متری در منطقه ۱۸ محله بهداشت تهران با عمر ۳ سال ساخت، نیازمند حداقل یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

قیمت خرید واحدهای دیگر در منطقه ۱۸ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

منبع : خبر آنلاین

محله و خیابان (منطقه ۱۸) عمر ساختمان متراژ قیمت کل (تومان)
ابراهیم‌آباد ۱۳۹۰ ۹۷ ۳,۹۹۸,۰۰۰,۰۰۰
بهداشت ۱۴۰۰ ۸۰ ۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تولید دارو ۱۴۰۰ ۷۵ ۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
خلیج‌فارس ۱۴۰۰ ۸۸ ۴,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سعید آباد ۱۴۰۲ ۹۰ ۲,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاد آباد ۱۴۰۰ ۷۷ ۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک امام خمینی (ره) ۱۳۹۲ ۷۳ ۴,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک فردوس ۱۳۹۶ ۸۶ ۴,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک مسلمین ۱۳۷۵ ۷۵ ۲,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک ولیعصر ۱۴۰۱ ۶۰ ۳,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کوی هفدهم شهریور ۱۴۰۰ ۸۵ ۴,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
یافت‌آباد جنوبی ۱۴۰۳ ۸۰ ۴,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰

دیگر خبرها

  • بوی خوش گیاهان بهاری درسفره گروسی‌ها/۱۳۵ نوع گیاه خوراکی در بیجار
  • گیاهان خوراکی خودرو؛ گنجینه‌ای ارزشمند در چهارمحال و بخیاری
  • نکات مهم قبل از انتخاب و خرید بهترین باربیکیوها
  • یک روش ساده برای تکثیر درخت کاج در خانه (فیلم)
  • نکات مهم در خرید و استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • یک سفر خبری خوشمزه!
  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟