Web Analytics Made Easy - Statcounter

میرحسینی گفت: با استفاده از جغرافیای منطقه‌ای سیستان و بلوچستان به لحاظ همسایگی با کشورهای افغانستان و پاکستان می‌توان از ظرفیت آنها برای توسعه گردشگری استفاده کرد و تعداد گردشگران خارجی را افزایش داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی میرحسینی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون  با اشاره به آغاز هفته گردشگری از پنجم مهر ماه و نیز ششم مهر ماه و روز جهانی جهانگردی بیان کرد: سیستان و بلوچستان در سال 96 به عنونا مقصد گردشگری شناخته شده بود و همین موضوع سبب افزایش سفر به استان در نیمه دوم سال گذشته و قبل از کرونا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای افزایش جذب گردشگر در استان درسال های 97 و 96 برنامه هایی در حوزه ایجاد زیرساخت های گردشگری، آموزش و توانمند سازی جوامع محلی برگزار شد، اما اوج اقدامات در سال 98 بود. 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان بیان کرد: به طوری که روز جهانگرد با همکاری رسانه ها و با هدف به کارگیری سیستان و بلوچستان در اهداف ملی برای نخستین بار در تاریخ ایران در زاهدان برگزار شد.

میرحسینی تصریح کرد: این اقدام نشان داد جغرافیا و ظرفیت های سیستان و بلوچستان در اقتصاد ملی نقش آفرینی دارد.

نقش آفرینی سیستان و بلوچستان در جذب گردشگران خارجی

وی بیان کرد: با استفاده از جغرافیای منطقه‌ای سیستان و بلوچستان به لحاظ همسایگی با کشورهای افغانستان و پاکستان  می‌توان از ظرفیت آنها برای توسعه گردشگری استفاده کرد و تعداد گردشگران خارجی را افزایش داد.

این مقام مسئول تصریح کرد: از این طریق می توان سهم ایران از بازارهای منطقه‌ای را افزایش داد، مطالعات بازارهای منطقه‌ای را در سال های گذشته آغاز کردیم و علایق و سلایق کشورهای همسایه چین، آسیای جنوب شرقی، اندونزی را سنجیده ایم.

میرحسینی گفت: در سفر سفیر اندونزی به سیستان و بلوچستان برای برگزاری هفته های فرهنگی مشترک و تورهای آشناسازی و حتی خواهرخواندگی بندر سوماترای جنوبی این کشور با زاهدان و یکی از شهرهای استان توافق صورت گرفت.

وی اظهار کرد: به همین تناسب باید از کنش‌هایی که در تبلیغات و سال‌های دور استفاده می کردیم خارج شویم و تبلیغات ما متناسب با رسانه‌های جدید به سمت دیجیتالی و گردشگری هوشمند سوق داده شود.
 
معرفی سیستان و بلوچستان به 6 زبان زنده دنیا

این مقام مسئول اضافه کرد: سیستان و بلوچستان را به شش زبان اردو، چینی، عربی، آلمانی، انگلیسی و فارسی معرفی کردیم و کتاب‌های آن چاپ شد، در فضای مجازی و تولید محتوا اقداماتی شده است، به علاوه با مشارکت دادن مردم توانستیم نقش آن هار ا در این زمینه پر رنگ کنیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان عنوان کرد: اقدامات انجام شده در این سال ها سبب شد، در سال گذشته سیستان و بلوچستان از سرزمین ناشناخته ها به سرزمین آرزوها تبدیل شود.

وی ادامه داد: بر این اساس می توان گفت این استان محروم نیست، بلکه محروم جامعه ایرانی است که از این زیبایی ها و ظرفیت های سیستان و بلوچستان به دلیل تبلیغات منفی نسبت به استان و نبود دسترسی‌های مناسب محروم شده است.
 
راه اهن چابهار_ سرخس و خروج از بن بست گردشگری

میرحسینی تصریح کرد: با موافقت مقام معظم رهبری با اجرای پروژه راه‌آهن چابهار به زاهدان از محل صندوق توسعه ملی زیرساخت‌های آن در حال تکمیل بوده و تا پایان دولت قرار است چابهار به راه‌آهن سراسری متصل شود که این اتفاق فرصت بزرگی برای گردشگری سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود.

این مقام مسئول بیان کرد: در ادامه این پروژه اتصال چابهار به سرخس فرصت بزرگی است و استان را از بن‌بست خارج خواهد کرد و در ارزان سازی سفر، بهبودی دسترسی ها به سیستان و بلوچستان موثر خواهد بود.

وی گفت: دسترسی چابهار به راه آهن سراسری و توسعه حمل و نقل می تواند سبب شکل گیری شاخه گردشگری هوشمند در سیستان و بلوچستان شود و مسافران با رعایت پروتکل های بهداشتی و  اطمینان خاطر در قالب گردشگری هوشمند در سیستان و بلوچستان حضور یابند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان ادامه داد: افزایش تاسیسات گردشگری به میزان چهار برابر در سیستان و بلوچستان این نکته را نشان می دهد که مردمان ما از طرح‌های گردشگری استقبال کردند و  سرمایه‌گذاری در آن به عنوان صنعت جایگزین بسیار موثر است.

مردم پیش قدم در معرفی و توسعه گردشگری استان

میرحسینی بیان کرد: مردم به خصوص در روستاها اقدام به ایجاد به اقامتگاه های بوم گردی و سایر کسب و کارهای نو در این صنعت کردند، همچنین ایجاد دهکده های گردشگری و مزارع کشاورزی در استان در توسعه این صنعت موثر بوده است.

وی بیان کرد: با ایجاد فضا و توزیع جدید سفر، میزان مسافرت ها به سیستان و بلوچستان افزایش یافت و جوانان احساس خوشایندی داشتند چون هر کدام از آنها یک رسانه شده بودند و تبلیغات منطقه خود را در فضای مجازی انجام می‌دادند.

این مقام مسئول گفت: جوانان سیستان و بلوچستان سعی می‌کردند نکات مثبت استان را برجسته کنند و ظرفیت‌هایی که تاکنون در سایه برخی اتفاقات که آن هم خارج از اراده مردم این استان برنامه ریزی می‌شد و هزینه آن را ما در سیستان و بلوچستان پرداخت می کردیم و سال ها مرزداری داشتیم برجسته کنند.

وی گفت: بنابراین در سال گذشته در بخش توسعه زیرساخت‌ها و افزایش سفر رشد خوبی داشتیم، توانستیم در زمینه توانمندسازی و آموزش جامعه خودمان را برای پذیرش گردشگران داخلی و خارجی آماده کنیم.
 
معرفی جاذبه های سیستان و بلوچستان در سعدآباد تهران

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان درباره اقدامات مربوط به روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری گفت: از امروز ظرفیت ها، تصاویر و جاذبه های گردشگری سیستان و بلوچستان در مجموعه فرهنگی سعدآباد استان به نمایش گذاشته خواهد شد و از این حیث اولین و تنها استانی است که در سطح ملی در این هفته برنامه داریم.

میرحسینی تصریح کرد: همچنین قرار است فردا تنها بانوی جهانگرد ایرانی و مسلمان دوچرخه که با دوچرخه کل دنیا را سفر کرده، حرکت جدید خود را از شهرسوخته سیستان و بلوچستان آغاز و در ادامه سایر کشورها را طی می کند و پیام رسان دوستی این منطقه به اقصی نقاط دنیا خواهد بود.

وی گفت: شهر سوخته که شهر صلح است و در آن نشانی از خشونت دیده نمی شود و دیوار دفاعی ندارد و نقش بانوان در شهر سوخته بسیار برجسته و پررنگ است.

این مقام مسئول بیان کرد: رسانه‌های مختلف در تماس هایی برای تولید محتوا شبکه های ملی و بین المللی ابراز علاقه کردند و قرارداد در حال انعقاد است جاذبه های مختلف سیستان و بلوچستان را پخش کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: خودمان هم در برنامه تماشاگرد از استودیو گردشگری به معرفی بیشتر استان می پردازیم تا بتوانیم سرمایه گذار در استان جذب کنیم و نگاه‌ها را به سیستان و بلوچستان تغییر دهیم.

وی گفت: یک گردشگر هنگامی که وارد استان می شود علاوه بر اسکان می تواند در بازارهای استان حضور داشته باشد و از امکانات استفاده  و از سایر محصولات و صنایع دستی استان را به عنوان سوغات خریداری کند و از این حیث سبب درآمدزایی می شود.


انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان گردشگران خارجی مقام مسئول ظرفیت ها منطقه ای سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۶۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان ۴۶ کشته برجا گذاشت

سرهنگ مصطفی کول‌زاده  اظهار کرد: این تعداد فوتی و مجروح نتیجه ۱۰۰ فقره تصادف در جاده‌های جنوب سیستان و بلوچستان بوده است.

وی سرعت زیاد، انحراف و تجاوز به چپ و سبقت غیرمجاز را از دلایل عمده بروز حوادث رانندگی این مدت در جاده‌های جنوب سیستان و بلوچستان ذکر کرد و افزود: بیشترین تصادفات این مدت به سرعت زیاد و عدم توجه به جلو اختصاص دارد.

فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر بارندگی در جنوب استان گفت: باتوجه به اینکه بارش باران و لغزنده بودن معابر درون و برون شهری، منجر به افزایش تصادفات و واژگونی ها شده لازم است رانندگان وسایل نقلیه، با احتیاط بیشتری رانندگی و دو موضوع اصلی شامل رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب را مد نظر قرار دهند.

وی تاکید کرد: رانندگان توجه داشته باشند، هنگام بارش باران میدان دید راننده محدود می‌شود و احتمال بروز تصادف به مراتب بالاتر می‌رود. از این رو لازم است تجهیزاتی مثل برف‌پاک‌کن و بخاری که نقص آن‌ها می‌تواند در دید راننده تاثیرگذار باشد، مورد بازبینی و در صورت نیاز رفع نقص قرار گیرند.

سرهنگ کول زاده با بیان اینکه در بارندگی، سرعت خودرو بایستی به مراتب کمتر از سرعت در راه‌های خشک باشد زیرا که سطح اصطکاک بین راه و لاستیک به حداقل می‌رسد، گفت: هنگامی که آب زیادی در سطح معابر جاری می‌شود، چنانچه با سرعت وارد آن شوید آب موجود میان لاستیک و جاده قرار گرفته و در این حالت خودرو بر روی لایه‌ای از آب حرکت می‌کند و بسیار خطرناک و احتمال خروج از راه و تصادف و واژگونی را افزایش می دهد.

وی تاکید کرد: در مجموع خودداری از عجله در سفر و داشتن استراحت کافی برای حدود ۱۵ دقیقه پس از هر ۲ ساعت رانندگی برای جلوگیری از خستگی و خواب آلودگی راننده وسیله نقلیه ضروری است تا بازگشت مسافران به شهر و دیار خود ایمن و سلامت انجام شود.
فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان تصریح کرد: رانندگان عزیز توجه داشته باشند رعایت فاصله طولی و رانندگی با سرعت مطمئنه می‌تواند از بروز بسیاری سوانح و تلفات جاده‌ای جلوگیری کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ️اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • ۲۰۰ سورتی پرواز بالگرد امداد هلال احمر در جنوب سیستان و بلوچستان انجام شد
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان ۴۶ کشته برجا گذاشت
  • ادامه بارندگی در شرق و جنوب شرق کشور
  • نقش‌آفرینی مراکز نوآوری در حفظ قانون جهش دانش‌بنیان
  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟
  • جلو هرز روی آب‌ها را بگیریم
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان