Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی یوسفی صبح یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: رصد و کاهش عوامل خسارت‌زای زنده به نباتات چون قارچ‌ها، باکتری‌ها و حشرات را توسط یک شبکه پویا در مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی پیگیری می‌کنیم.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: اگر این رصد و پایش صورت نگیرد به طور متوسط ۳۰ درصد عملکرد و بازدهی هر مجموعه نباتات کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالیت ۱۶ کلینیک گیاه‌پزشکی

یوسفی با اشاره به اینکه ۱۶ کلینیک گیاه‌پزشکی در خراسان‌جنوبی فعالیت دارد، ادامه‌داد: در بحث حفظ نباتات بیش از هر چیز ما به کشاورزان از روش‌های مختلف پیش آگاهی می‌دهیم تا از خسارت پیش‌گیری شود.

وی با تأکید بر اینکه اصل کار در کنترل آفات روش‌های غیر شیمیایی است، افزود: زمانی از سموم استفاده می‌کنیم که روش‌های غیر شیمیایی تأثیر نداشته باشد.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه برخی از آفات نباتات چون ملخ از جمله آفات عمومی است، گفت: مبارزه با این قبیل آفات بر عهده دولت است ولی در آفات خصوصی تهیه سموم و سم‌پاش بر عهده خود کشاورز است و دستگاه‌های دولتی تنها رصد و پایش آن را بر عهده دارند.

یوسفی با بیان اینکه برخی از شهرستان‌های ما چون درمیان، سربیشه وزیر کوه گرفتار آفت زنگ زرشک هستند، بیان‌کرد: در زمینه مبارزه با این آفت طرح‌هایی نوشته شده ولی چون از آفات خصوصی محسوب می‌شود سرفصل اعتباری خاصی برای آن در نظر گرفته نشده است.

وی با توصیه به کشاورزان مبنی استفاده از خدمات کیلینیک‌های گیاه پزشکی خراسان جنوبی بیان‌کرد: اگر کشاورزی بر اثر توصیه‌های کلینیک گیاه پزشکی دچار خسارت شد، می‌تواند به صورت قانونی خسارت خود را پیگیری کنند.

۶ شهرستان خراسان‌جنوبی گرفتار آفت سن غلات

مدیر حفظ نباتات خراسان‌جنوبی با اشاره اینکه ۶ شهرستان خراسان‌جنوبی گرفتار آفت سن غلات شده‌اند، اظهار کرد: این افت در گندم کیفیت نان را کاهش می‌دهد و از این جهت در این راستا از سال ۹۴ اقدامات بسیار ارزشمندی صورت گرفت است.

یوسفی بیان کرد: در موضوع مبارزه با آفت ملخ نیز در ۳۰ هزار هکتار از اراضی خراسان‌جنوبی با این آفت مبارزه شده است.

وی با اشاره به‌اینکه این مبارزه در شهرستان های نهبندان، سربیشه، زیرکوه، درمیان، فردوس و خوسف صورت گرفته است، ادامه‌داد: امکان ریزش این آفت در مهر و آبان وجود دارد.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: ما آفت و بیماری‌های نوظهوری داریم که کمتر به آن پرداخت شده است و از آنجایی که این آفات مربوط به محصولات استراتژیک خراسان‌جنوبی است وظیفه ما را بیشتر می‌کند.

کد خبر 5033798

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیرجند آفات نباتی ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس شیراز آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر دفاع مقدس جنگ تحمیلی کرمانشاه شهرکرد دفاع مقدس گرگان خطبه های نماز جمعه اردبیل مدیر حفظ نباتات گیاه پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۶۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت فعال می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ محمد برزعلی افزود: پیش بینی می‌کنیم امسال بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تُن انواع محصول ازجمله گندم، جو و کلزا برداشت شود.

وی از کشاورزان خواست: محصولات خود را فقط به مراکز مجاز تحویل دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نصب تله‌های فرمونی برای پایش آفات در شهرستان بن
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • مبارزه شیمیایی با آفات مزارع گندم و جو مازندران
  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن
  • ۱۵۴ هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران مبارزه شیمیایی شد
  • انعقاد ۷ تفاهم‌نامه رهاورد اکسپو برای خراسان جنوبی
  • فعال شدن مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت
  • مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت فعال می‌شود
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • بیماری هزار چهره‌ای که همه را گرفتار می‌کند