Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@15:59:11 GMT

فشار آمریکا بر سودان برای اسکان آوارگان فلسطینی

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۶۸۴۱

فشار آمریکا بر سودان برای اسکان آوارگان فلسطینی

عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین(ساف) از تلاش آمریکا برای هدایت سودان به سمت پذیرش اسکان آوارگان فلسطینی در خاک این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، «بسام الصالحی» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) به نقل از برخی منابع خاص گفت که رایزنی‌های مربوط به عادی‌سازی روابط سودان با تل‌آویو، شامل آمادگی سودان برای اسکان آوارگان در خاک این کشور در چارچوب طرح «معامله قرن» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الصالحی در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی افزود که این امر نیز جزئی از توطئه علیه مسئله فلسطین است و موضوع تنها به عادی‌سازی روابط منحصر نمی‌شود. او از سودان خواست تا به منظور حفظ منافع و آینده خود دنباله‌رو طرح‌های آمریکایی و اسرائیلی نباشد.

بیشتر بخوانید: احتمال اعلام سازش عمان و سودان با اسرائیل طی هفته آینده

اسکان آوارگان فلسطینی در کشورهای مجاور همچون اردن و مصر تا کنون بارها مطرح شده و این کشورها نیز مخالفت کرده‌اند اما تلاش برای اسکان آوارگان فلسطینی در سودان برای نخستین بار مطرح می‌شود.

اظهارات الصالحی در حالی است که در چند روز گذشته اخباری درباره اعلام عادی‌سازی روابط سودان و رژیم صهیونیستی در آینده نزدیک منتشر شده است.

از سوی دیگر «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان روز شنبه(دیروز) گفت که واشنگتن بزودی نام سودان را از «فهرست تروریسم» حذف خواهد کرد که به نظر می‌رسد مقدمه‌ای برای اعلام عادی‌سازی روابط سودان با رژیم صهیونیستی باشد.

این در حالی است که «عبدالله حمدوک» نخست‌وزیر سودان گفت که عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی دارای اشکالات متعددی است و نیازمند بررسی‌های دقیق و جامع است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین سودان رژیم صهیونیستی آمریکا معامله قرن تل آویو عبدالفتاح البرهان فلسطین اسکان آوارگان فلسطینی عادی سازی روابط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۶۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است

این سناتور آمریکایی بار دیگر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مورد حمله قرار داد و گفت که اقدامات این رژیم در غزه قطعاً پاکسازی قومی است.

سندرز با اشاره به آمار حیرت‌انگیز کشته‌ها و آوارگان فلسطینی، درخواست خود را برای رسیدگی به جنایات نتانیاهو تکرار کرد.

سندرز ضمن اشاره به موضع‌گیری «ایلهان عمر» نماینده مسلمان کنگره آمریکا در حمایت از فلسطین گفت: نکته اساسی ایلهان این است که ما نمی‌خواهیم یهودی‌ستیزی را در این کشور ببینیم. من فکر می‌کنم کلمه نسل‌کشی چیزی است که توسط دیوان بین المللی دادگستری رسیدگی شود.

سندرز در ادامه صحبت‌هایش خاطر نشان کرد: فکر نمی‌کنم هیچ شکی وجود داشته باشد که آنچه نتانیاهو انجام می‌دهد، پاکسازی قومی فلسطینی‌ها در نوار غزه است.

سندرز بار‌ها از نتانیاهو به خاطر جنگ جاری در غزه انتقاد و با کمک مالی بیشتر آمریکا به اسرائیل مخالفت کرده است. وی همچنین بار دیگر خواستار توقف حمایت مالی آمریکا از رژیم صهیونیستی شد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
  • آوارگان فلسطینی اینگونه از دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا تشکر کردند | ببینید
  • ببینید | قدردانی آوارگان فلسطینی از دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا