Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهروز حقیقی بازنشسته سپاه پاسداران اسلامی و جانباز ۷۰ درصدی روزهای جنگ است که نزدیک به ۸۰ ماه در جبهه حضور داشته و از سن ۱۵ سالگی در راه نبرد حق علیه باطل قدم برداشته است.

این رزمنده کرمانشاهی در بیش از ۱۰ عملیات شرکت داشته و ۹ مرتبه مجروح و مصدوم شده است، حقیقی مسوولیت های متعددی در قالب یک نیروی عادی تا جانشینی گردان در زمان جنگ را برعهده داشته و در عملیات سپاه کرمانشاه، لشکر ۲۷ محمد رسول الله، تیپ نبی اکرم (ص) در عملیات مرصاد و غیره خدمت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در گفت و گو با ایرنا، در زمینه مهم ترین عملیات هایی که حضور داشته گفت: عملیات والفجر ۱۰، یگان های رزم تیپ نبی اکرم(ص)، والفجر پنج منطقه چنگوله، عملیات عاشورا میمک  ایلام سال ۶۳، عملیات مسلم بن عقیل سال ۶۱ در منطقه سومار، عملیات مرصاد و عملیات خارح استان شرکت داشته ام.

حقیقی با بیان اینکه جنگ در کرمانشاه به نسبت دیگر نقاط کشور تفاوت ها و رنگ و بویی دیگر داشته، گفت: این استان در ارتباط با هشت سال دفاع مقدس سه ویژگی خاص داشت که بسیاری از استان ها فاقد آن بودند، باید گفت که کرمانشاه به جای هشت سال، ۱۰ سال درگیر جنگ بوده چرا که قبل از شروع رسمی جنگ عراق و ایران، با گروه های ضدانقلاب درگیر بود و به هنگام پیروزی انقلاب نیروهای ما در سنندج، مهاباد و مریوان و سپس پاوه با منافقان در جنگ بوده اند.

این جانباز کرمانشاهی افزود: به دلیل داشتن ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با عراق، رزمندگان کرمانشاه از شمال غرب تا جنوبی ترین نقطه کشور چه به صورت یگانی، انفرادی و یا گروهی در جبهه های خارج از استان حضور داشته اند.

وی در خصوص دیگر تفاوت ها گفت: استان کرمانشاه نسبت به جمعیتش بیشترین یگان های رزم را داشت حدود ۱۴ تیپ در استان داشتیم که هیچ یک استان ها این ویژگی را نداشت، یگان های رزم سپاه این استان به دلیل داشتن قومیت و مذاهب مختلف سازماندهی می شدند به عنوان مثال در منطقه اورامانات چهار تیپ رزمی و مردم اهل حق کرند یک تیپ رسمی داشتند.

این رزمنده کرمانشاهی اظهار داشت: رزمنده های دیگر نقاط کشور چندان دغدغه خانواده را نداشتند ولی رزمنده کرمانشاه این دغدغه را داشت چرا که خانواده های آنان مورد تهاجم و حمله هوایی عراق قرار می گرفتند و در بسیاری از مواقع که رزمنده سالم به خانه باز می گشت می دید که خانواده یا مجروح و یا شهید شده اند و یا ماه ها از خانواده خود بی خبر می ماند.

وی با بیان اینکه کرمانشاه پذیرای بیشتر یگان های رزم اکثر نقاط کشور بود و در این استان مورد پذیرایی مردم قرار می گرفتند، گفت: مردم کشورمان و استان ما مردمی باغیرت هستند و اگر تحت هر شرایطی کشور و دینشان مورد هجوم دشمن قرار بگیرد پا پس نمی کشند و از این مرز و بوم با استفاده از تجارب دفاع مقدس دفاع می کنند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و ۱۷ و ۵۰۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، هزارو ۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.
بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شد و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

برچسب‌ها دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کرمانشاه پروندهٔ خبری کرمانشاه، استانی که کتاب جنگ در آن جا آغاز و بسته شد چهلمین سال دفاع مقدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کرمانشاه دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کرمانشاه اخبار کنکور یگان های رزم دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۶۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰۰ زائر عمره‌گزار وارد کشور شدند

به گزارش قدس آنلاین حسام قربانعلی سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه از ابتدای شروع عملیات بازگشت عمره‌گزاران تا پایان روز ۱۵ اردیبهشت ماه س هزار و ۵۰۰ زائر حج عمره به کشور بازگشتند گفت:  تاکنون زائران استان‌های تهران، مشهد، زاهدان واهواز با انجام ۶ پرواز از فرودگاه جده منتقل شده اند.

وی ادامه داد: عملیات بازگشت زائران علاوه بر استان تهران از ایستگاه‌های پروازی تبریز، یزد، کرمان، بندرعباس، ساری، اصفهان، شیراز و مشهد تا پایان روز ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ادامه دارد.

سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ دو پرواز برای انتقال عمره گزاران استان‌های تهران و تبریز برنامه‌ریزی شده که پرواز اول با شماره پرواز ۱۵۹۱ در ساعت ۹ و ۴۰ دقیقه از فرودگاه جده پرواز و در ساعت ۱۳ و ۴۰ وارد فرودگاه تبریز خواهد شد.

قربانعلی بیان کرد: پرواز دوم نیز از فرودگاه جده با شماره پرواز ۱۵۰۵ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در ساعت ۲۳ و ۵۵ دقیقه امشب وارد فرودگاه حضرت امام (ره) می‌شود.

وی افزود: میانگین تاخیر پروازهای حج عمره در رفت ۱۲ دقیقه بوده است و از ۲۳ عملیات اعزام زائران حج تمع آغاز خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • بهسازی و آسفالت ۹۴ کیلومتر راه روستایی در استان کرمانشاه
  • حرکت بر لبه فناوری، راهبرد ارتش برای مقابله با تهدیدات مدرن است
  • جزئیات برگزاری مراسم سالروز عملیات «بازی دراز» اعلام شد
  • روح جاسوسان شوروی بازگشته؛ افزایش عملیات خرابکارانه روسیه در اروپا
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • امسال رویکرد متفاوتی به اندیشه ورزان جوانی جمعیت داریم
  • ۱۵۰۰ زائر عمره‌گزار وارد کشور شدند
  • بندر شهید بهشتی ـ چابهار
  • برگزاری یادواره شهدای روستای امند
  • یادواره شهدای شهرستان زرندیه