Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@12:25:43 GMT

طرح جمع‌آوری متکدیان در میاندوآب آغاز شد

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۶۹۵۵

طرح جمع‌آوری متکدیان در میاندوآب آغاز شد

وحید اصغری‌پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با قدردانی از همراهی مسوولانه و جدی نمایندگان نیروی انتظامی و اداره بهزیستی میاندوآب در راستای ساماندهی متکدیان اظهار داشت: پیشگیری از گسترش آسیب‌های اجتماعی، پاسداری از حقوق عامه و پیشگیری از بروز جرایم مرتبط با معضل تکدی‌گری از اهداف اصلی اجرای این طرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هیچ موفقیتی در مبارزه با ناهنجاری‌ها، آسیب‌های اجتماعی و بطور کلی مسایل مدیریت شهری بدون مشارکت شهروندان امکان‌پذیر نیست، افزود: شهروندان باید بدانند که مساله تکدی‌گری بسیار جدی است و غفلت از این بحران در آینده، شهر را با آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های زیادی مواجه می‌کند.

سرپرست شهرداری میاندوآب با اشاره به اجرای این طرح برای اولین بار در سال‌جاری پس از شیوع کرونا، بیان کرد: افزایش سرقت، مخدوش شدن چهره شهر با پرسه متکدیان افزایش می‌یابد که باید شهروندان نیز با احساس مسوولیت در خودداری از کمک به آنان با این پدیده مقابله کنند.

اصغری‌پور با اشاره به آموزه‌های اسلامی در خصوص کمک به همنوعان، گفت: باید کمک به افراد مستضعف و نیازمند از طریق دستگاه‌ها و کانال‌های معتبر و مورد اطمینان صورت گیرد تا از رشد متکدیان در سطح شهر جلوگیری شده و به نیازمندان واقعی کمک شود.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از افراد با استفاده از حس انسان دوستی مردم، تکدی گری را به پیشه و شغل خود تبدیل کرده و حتی به صورت ساماندهی شده از صبح تا شب مشغول این کار هستند.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به آیین‌نامه‌های مربوطه در ساماندهی متکدیان، باید در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر مجتمع اردوگاهی احداث شود ولی با توجه به جمعیت ۱۳۵ هزار نفری شهر میاندوآب و عدم شمولیت این موضوع به این شهرداری و با توجه به محدودیت‌های موجود در منابع مالی و بودجه داخلی شهرداری، نیاز است مکانی جهت استفاده به عنوان مجتمع اردوگاهی با همکاری دستگاه‌های اجرایی و مرتبط با تکدی‌گری فراهم شود.

وی با بیان اینکه ۲ باب گرمخانه مجزا برای آقایان و بانوان در بوستان‌های هادی و ساحلی این شهر ایجاد شده است ادامه داد: با توجه به ضرورت و اهمیت مسئله گسترش تکدی‌گری در سطح شهر و لزوم اتخاذ سیاست مناسب در راستای مدیریت این آسیب اجتماعی باید تمامی نهادهای مرتبط پای کار باشند.

وی با اشاره به اطلاع‌رسانی و نصب بنر در سطح شهر جهت آگاه‌سازی شهروندان در خصوص آسیب‌های اجتماعی ناشی از گسترش تکدی‌گری و جلب مشارکت شهروندان در جهت برخورد جدی با این مسئله، اظهار داشت: شهر میاندوآب جزو شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر است و برنامه‌های اجرایی این شهر تنها در سطح شناسایی و ساماندهی محدود می‌شود، چرا که به دلیل نبود مجتمع‌های اردوگاهی جهت اسکان افراد شناسایی شده نمی‌توان اقدامی در جهت ساماندهی و اسکان آنها انجام داد.

در سال گذشته ۷۰ نفر متکدی در سطح شهر میاندوآب شناسایی شدند که از این تعداد ۵۸ نفر مرد و ۱۲ نفر زن بوده‌اند که به علت نبود مجتمع اردوگاهی این افراد به مرکز استان ارجاع دادن شدند که به دلیل عدم پذیرش از سوی استان در نهایت این افراد پس از اخذ تعهد کتبی به محل زندگی خود بازگردانده شدند.

برچسب‌ها شهرداری میاندواب کودکان کار فرهنگ سازی میاندوآب آسیب ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری میاندواب کودکان کار فرهنگ سازی میاندوآب آسیب ها شهرداری میاندواب کودکان کار فرهنگ سازی میاندوآب آسیب ها اخبار کنکور آسیب های اجتماعی سطح شهر تکدی گری آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۶۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود

ایسنا/قزوین استاندار قزوین گفت: طرح نماد جزو طرح های خوب در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی است و باید برای اجرای هرچه بهتر آن از ظرفیت های مردمی بیشتر استفاده شود

محمدمهدی اعلایی شنبه هشتم اردیبهشت در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: همه مدیران استان باید در ایام هفته معلم برای قدردانی از زحمات این قشر زحمتکش در مدارس و جمع معلمان حضور پیدا کنند و تقسیم‌بندی لازم در این زمینه هرچه سریعتر صورت گیرد، معاونین استاندار به همراه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هم در روز معلم در یکی از شهرستان‌ها حضور پیدا کرده و از خدمات معلمان سراسر استان تجلیل کنند.

وی بیان کرد: زحمات و خدمات جامعه تعلیم و تربیت استان قزوین بسیار مطلوب ارزیابی می‌شود و اقدامات خوب مدیران و دست اندکاران این حوزه مورد تأیید دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی هم قرار گرفت و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی این حجم از همدلی و همگرایی در حوزه موضوعات فرهنگی را قابل تقدیر بیان کرد.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: «طرح نماد» جزو طرح‌های خوب در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی است و باید برای اجرای هرچه بهتر آن از ظرفیت‌های مردمی بیشتر استفاده شود و در این مسیر حتی می‌توان از ظرفیت دانشجویانی که علاقه‌مندی و توانایی لازم را دارند هم استفاده کرد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار کرد: جریان‌های مردمی باید در حوزه صیانت از دانش‌آموزان به‌کارگیری شود و آموزش و پرورش باید با نگاهی باز از ظرفیت مساجد و مجموعه‌های فرهنگی استفاده کند تا بدین وسیله شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان باشیم.

وی با بیان اینکه باید با همگرایی و هم افزایی مشکلات را کاهش داد، تصریح کرد: انجمن اولیا و مربیان می تواند با شکل جدیدی فعالیت کند و علاوه بر حوزه‌های ماموریتی خود در حوزه‌های تربیتی هم خدمت‌رسانی کند و لازم است در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان انجمن‌های مختلفی تأسیس شود تا با حمایت دولت و با دلسوزی بیشتر برخی از مشکلات را کاهش دهند.

اعلایی در پایان گفت: برگزاری اردو در افزایش روحیه و نشاط دانش آموزان بسیار مؤثر است و باید در این زمینه یک کار ویژه در استان صورت گیرد، البته استان همچنان منتظر نگاه مثبت وزارت آموزش و پرورش در موضوع اردوگاه «یانس‌آباد» است که امیدواریم هرچه سریعتر محقق شود و بتوانیم این مجموعه را به یک مجموعه اردویی فاخر در سطح کشور تبدیل کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ادامه دارد
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • وجود ۷ هزار نقطه بی‌دفاع شهری در اصفهان
  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی /جزییات این طرح چیست؟
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی | جزییات این طرح چیست؟