Web Analytics Made Easy - Statcounter

پلیس پورتلند بعد از غیرقانونی اعلام کردن تجمعات، با توسل به زور سعی کرد معترضان ضد نژاد پرستی و خبرنگارانی را که در حال پوشش خبری این وقایع بودند متفرق کند.

به گزارش گروه سیاسی برنا، پس از یک روز پرتنش اعتراضی در پورتلند، بزرگترین شهر ایالت اورگن آمریکا، معترضان شنبه شب بار دیگر در مرکز شهر نزدیک ساختمان دادگستری تجمع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس در پی آن، این تجمع را غیرقانونی اعلام کرد و از معترضان خواست آنجا را ترک کنند.

به نوشته وبگاه KGW8، در طول روز گروه راست‌گرای موسوم به «پسران مفتخر» و گروه‌های مختلف ضد فاشیست چپ‌گرا تجمعات مختلفی را در پورتلند برگزار کردند که بسیاری از آن‌ها تا ساعت ۴ بعدازظهر به وقت محلی به دست پلیس متفرق شد.

در جریان این اعتراضات خبرگزاری‌های مختلف از حمله پلیس به خبرنگاران خود خبر دادند. «مایک بیکر» خبرنگار روزنامه «نیویورک تایمز» در توییت‌هایی از بازداشت خشن یک عکاس که نشانه‌های عضویت در مطبوعات را به همراه داشت، خبر داد.

«سرجیو اولموس» خبرنگار محلی اورگن هم گفت شاهد استفاده پلیس از گاز اشک‌آور علیه معترضی بوده که یک تابلو در دست داشته است.

خبرنگاران دیگر ضمن تایید حضور سنگین نیروهای امنیتی، از بازداشت معترضان خبر دادند. به گفته آن‌ها در درگیری‌ها، پلیس از گلوله‌های فلفل علیه معترضان استفاده می‌کرد و آن‌ها هم در مقابل مواد آتش‌زا به سمت پلیس پرتاب می‌کردند.

رسانه آمریکایی «بلیز» از برخورد خشن نیروهای امنیتی با خبرنگارش حین پوشش خبری اعتراضات و دنبال کردن وی در خیابان‌ها خبر داد.

اعتراضات شهر پورتلند در ایالت اورگن آمریکا بعد از یک وقفه کوتاه بار دیگر از سر گرفته شده است. یکی از شبکه‌های خبری محلی در پورتلند، آتش‌سوزی‌های گسترده در ایالت اورگن آمریکا و وضعیت بد آب و هوایی بعد از آن را دلیل این وقفه اعلام کرده است

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خبرنگاران معترضان تجمع غیر قانونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۷۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله لوازم خانگی قاچاق در مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی سرهنگ فارسی گفت: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز ماموران نیروی انتظامی مراغه در حین گشت زنی و کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون باری فوتون مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از خودروی مذکور تعداد ۷۵ دستگاه انواع لوازم خانگی خارجی قاچاق که فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی بود را کشف و در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

 فرمانده انتظامی شهرستان مراغه با اشاره به اینکه کارشناسان امر ارزش تقریبی این محموله را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند با تاکید بر برخورد قاطع پلیس با عوامل قاچاق از شهروندان خواست موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و هرگونه انتقاد و پیشنهاد و تقدیر از عملکرد پلیس را با سامانه ۱۹۷ در میان بگذارند.

دیگر خبرها

  • توسل پلیس آمریکا به زور برای برداشتن حجاب زن مسلمان
  • ادامه حمایت‌های دانشجویان آبادانی از خیزش دانشجویان حامی مردم غزه
  • کشف محموله لوازم خانگی قاچاق در مراغه
  • گسترش خیزش جهانی دانشجویان حامی فلسطین / پلیس آمریکا دانشگاه کلمبیا را محاصره کرده است + فیلم
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید
  • ۹۷دانشجوی دانشگاه ویرجینیا و تگزاس آمریکا هم بازداشت شدند
  • هشدار دانشگاه کلمبیا به دانشجویان معترض به رژیم صهیونیستی
  • ببینید | یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • بازداشت ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین در آمریکا به روایت آمار