Web Analytics Made Easy - Statcounter

تابلو شهدای فاجعه منا اثر استاد بدر‌السما که در مراسم آیین افتتاح پایگاه مقاومت بسیج شهید رکن‌آبادی در فرهنگسرای ملل رونمایی شد، در نزدیکی ساختمان سازمان حج و زیارت نقاشی دیواری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، نقاشی استاد رضا بدرالسما برای شهدای منا با عنوان «شهدای فاجعه منا» به پیشنهاد سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با همکاری سازمان زیباسازی به زودی بر روی یکی از دیوار‌های نزدیک سازمان حج و زیارت به شکل دیوار نگاره نقاشی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقاشی دیواری مظلومیت شهدای منا که با تکنیک گواش و آبرنگ نقاشی شده بیانگر یکی از تلخ‌ترین اتفاق‌های تاریخ جهان اسلام است و گامی مهم در جهت نمایان ساختن بی‌کفایتی آل‌سعود و مظلومیت مسلمانان جهان با استفاده از ابزار هنر است.
اثر استاد رضا بدر السما که حدود ۲۰۰ زائر در آن وجود دارد برگرفته از نقوش و طرح‌های ایرانی است، در این اثر رنگ‌های گرم به‌وفور استفاده شده است که تداعی تشنگی زائران خانه خدا و خوف و رجای ناشی از این فاجعه است، از نگاهی دیگر رستگاری عروج شهدای منا به همراه رقصی سماع گونه به تصویر کشیده شده است.


در این اثر آیه ۱۰۰ سوره «نساء» با موضوع اجر و پاداش شهادت در راه هجرت به خانه خدا در حاشیه تابلو کار شده است؛ همچنین آیه ۲۵ سوره حج در حاشیه خانه خدا نوشته شده است که بیانگر وجود عذابی دردناک برای کسانی است که در سرزمین خانه خدا دست به ستم علیه زائران و مسلمانان می‌زنند، این دو آیه دو سمت از فاجعه منا را به تصویر می‌کشد.
تابلوی شهدای منا در سال روز شهادت شهید دکتر رکن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان و در مراسم آیین افتتاح پایگاه مقاومت بسیج شهید رکن آبادی در فرهنگسرای ملل با حضور حجت‌الاسلام امرودی، رئیس سازمان فرهنگی هنری و حضور ویدیو کنفرانسی دکتر خامه‌یار، رایز فرهنگی جمهوری اسلامی در لبنان، سرکار خانم حاج علی گل، همسر مکرمه شهید رکن آبادی، علیرضا زندوکیلی، معاون هنری سازمان فرهنگی هنری رونمایی شد.
 

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: مظلومیت شهدای منا تابلو تابلو نقاشی رکن آبادی شهدای منا خانه خدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۷۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان در سطح استان مازندران با شعار «این صحنه خانه‌ماست» در بخش‌های نمایش (صحنه، عروسکی، زنده- عروسکی)، نمایش خلاق (نمایش کتابخانه‌ای، بازی نمایش) و نمایشنامه‌نویسی، ۲۰ اردیبهشت برای شرکت‌کنندگان ۱۲ تا ۲۲ سال و بزرگسالان برگزار می‌شود.

داوری مرحله استانی این جشنواره را سید رضا عمرانی نسب، مهیار هزار جریبی و فاطمه بزرگی از هنرمندان حوزه نمایش این استان بر عهده دارند.

بر اساس نظر هیأت داوران، گروه‌های نمایشی دختر بوته گوجه فرنگی به کارگردانی ناهید دادخواه از ساری، نمایش من دیگه خوابم نمیاد به کارگردانی محسن عظیمی پویا از مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ چالوس، نمایش چه حکمتی است در این مردن به کارگردانی محمد جواد ملک محمودی از گلوگاه، نمایش جادوی سیاه به کارگردانی سمانه غزاییان از مرکز فرهنگی هنری بهشهر و نمایش آبگیری برای زندگی به کارگردانی رضا اسماعیل زاده از مرکز فرهنگی هنری رامسر به مرحله استانی راه یافتند.

کد خبر 6089511

دیگر خبرها

  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • کشف ۳۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در یک چهار دیواری
  • تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری
  • حضور فرهنگی هنری ایران در بوسنی و هرزگوین