Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@23:05:53 GMT

مقاومت بازار ارز در مقابل افزایش قیمت

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۷۲۶۹

مقاومت بازار ارز در مقابل افزایش قیمت

اگرچه قیمت‌ها در بازار ارز همچنان روند نزولی به خود نگرفته‌اند، اما تحولات امروز (ششم مهر) در این بازار نشان می‌دهد تلاش دلالان این بازار برای گذر از مرز ۲۹ هزار تومان برای هر دلار با مقاومت بازار مواجه است.

به گزارش ایرنا، امروز صرافی‌های بانکی در ابتدای روز با فروش دلار در قیمت ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان کار خود را آغاز کردند، اما هم اکنون در ساعت ۱۳ و ۴۵ دقیقه، پس از افزایش افزایش قیمت ۱۵۰ تومانی به بهای ۲۸ هزار و ۶۵۰ تومان به فروش می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 قیمت خرید دلار در این صرافی‌ها نیز هم اکنون ۲۸ هزار و ۵۵۰ تومان است. این ارقام ۵۰ تومان کمتر از نرخ روز گذشته صرافی‌های بانکی در این ساعت است.

همچنین تابلوی صرافی‌های بانکی برای خرید و فروش یورو نیز نسبت به روز گذشته در این ساعت شاهد کاهش ۱۵۰ تومانی‌ بود. در این صرافی‌ها در حال حاضر هر یورو با بهای ۳۳ هزار و ۲۵۰ تومان خریداری و با قیمت ۳۳ هزار و ۳۵۰ تومان به فروش می‌رود. این در حالی است که در ابتدای روز قیمت یورو ۵۰ تومان کمتر از این ثبت شده بود.

اما مشاهدات از بازار غیررسمی ارز حکایت از تلاش ناکام سفته‌بازان و نوسان‌گیران بازار برای قرار دادن قیمت دلار در کانال ۲۹ هزار تومان دارد. در حالی که روز گذشته در این ساعات آن‌ها موفق شده بودند دلار را در محدوده قیمت ۲۹ هزار تومان تا ۲۹ هزار و  ۱۰۰ تومان مبادله کنند، اما با پیش رفتن بازار، مقاومت برای حفظ کانال ۲۸ هزار تومانی افزایش یافت و در آخرین ساعات روز گذشته (شنبه) قیمت دلار در محدوده ۲۸ هزار و ۷۰۰ تومان خرید و فروش شد.

بر همین اساس امروز بازار غیررسمی کار خود را در کانال ۲۸ هزار تومان آغاز کرد با وجود تلاش‌های صورت گرفته تا این لحظه بازار میلی برای گذر قیمت دلار از مرز ۲۹ هزار تومان نشان نداده است و در گران‌ترین معاملات صورت گرفته، دلار با قیمت ۲۹ هزار و ۵۰ تومان فروخته شد.

علاوه براین در سامانه سنا طی در روز کاری گذشته (پنجم مهر)، یورو به مبلغ میانگین ۳۳ هزار و ۲۲۸ تومان به فروش رفت و برای فروش دلار نیز میانگین ۲۸ هزار و ۴۶۱ تومان ثبت شد.

در سامانه نیما نیز طی روز معاملاتی گذشته هر حواله یورو با میانگین قیمت ۲۸ هزار و ۶۹۰ تومان ثبت شد. حواله دلار نیز در روز معاملاتی گذشته، به میانگین قیمت ۲۲ هزار و ۹۵۱ تومان به فروش رسید. این ارقام نشان می‌دهد عرضه گسترده ارز توسط بانک مرکزی در سامانه نیما طی روز کاری گذشته، توانسته شیب تند افزایش قیمت ارز در این سامانه را متوقف کرده و شاهد کاهش قیمت حدود ۶۰۰ تومانی در مورد هر دو ارز یورو و دلار باشیم.

برچسب‌ها دلار نرخ ارز صرافی بانکی یورو دلالان سکه و ارز سامانه نیما سامانه سنا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دلار نرخ ارز صرافی بانکی یورو دلالان سکه و ارز سامانه نیما سامانه سنا دلار نرخ ارز صرافی بانکی یورو دلالان سکه و ارز سامانه نیما سامانه سنا اخبار کنکور ۲۹ هزار تومان تومان به فروش روز گذشته ۲۸ هزار صرافی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۷۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار

به گزارش «تابناک»، سید حمید حسینی، دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در گفت وگو با مهر گفت: زمانی که شوک یا تنش سیاسی در کشور رخ می‌دهد مردم نه از روی نیاز بلکه به علت نگرانی از افزایش قیمت دلار در آینده اقدام به خرید ارز می‌کنند، درگیری‌های سیاسی ایران و منطقه خاورمیانه باعث افزایش موقتی نرخ دلار شد؛ البته این موضوع به ایران محدود نمی‌شود بلکه درگیری سیاسی در هر کشوری باعث ایجاد التهاب در بازارهای مالی آن کشور می‌شود.

وی افزود: رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی به عملکرد بانک مرکزی ارتباط چندانی ندارد؛ چون این بانک بیشتر بر رفع نیازهای قانونی از طریق مرکز مبادله ارز و طلای ایران تمرکز دارد.

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به این موضوع که افزایش نرخ دلار صرفاً سیاسی است و به عملکرد اقتصادی دولت و بانک مرکزی مرتبط نیست، اظهار داشت: از گذشته تاکنون بازارسازی و فضاسازی وجود داشته به طوری که عده‌ای با سواستفاده از شرایط ایجاد شده اقدام به نرخ سازی می‌کنند و با دامن زدن به التهابات منافع بسیاری به دست می‌آورند.

حسینی در پاسخ به این پرسش که برای آینده دلار چه چشم‌اندازی را تصور می‌کنید، بیان کرد: در کنار مسائل سیاسی ایجاد شده، درآمدهای ارزی نیز نقش مهمی در کنترل نرخ ارز دارند؛ چون در سال گذشته نیز وضعیت درآمدهای ارزی دولت خوب بود؛ درواقع بازار ارز سال ۱۴۰۲ را نسبتاً با ثبات طی کرده و اگر دولت امسال نیز بتواند درآمدهای ارزی پایدار نسبتاً خوبی داشته باشد احتمال دارد نوسانات نرخ ارز به حداقل برسد.

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در پایان تاکید کرد: بانک مرکزی نیاز واردکنندگان را با نرخ نیما پاسخ می‌دهد؛ بنابراین به طور طبیعی نباید افزایش نرخ در بازار غیررسمی اثری بر قیمت‌ها داشته باشد و از بُعد دیگر دولت کالابرگ الکترونیک را راه اندازی کرده تا یارانه به مصرف کننده نهایی برسد و نوسانات نرخ دلار روی قیمت کالاهای اساسی اثری نگذارد.

دیگر خبرها

  • ریزش سنگین ارز/احتمال بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزاری تقویت شد
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت
  • کاهش قیمت دلار و سکه در بازار تهران/ ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور/ افت قیمت تارا، رانا و پژو ۲۰۷
  •  چرا دلار سقوط کرد؟
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟