Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد جنیدی رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، در وبینار مدیران گروه‌های سلامت محیط و کار دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و مدیران گروه‌های این مرکز، اظهار کرد: از زمان شروع همه گیری کووید ۱۹ در کشور تا ۵ مهر ۹۹ بیش از دو میلیون و ۶۲۷ هزار بازدید از مراکز مختلف از جمله مراکز تهیه و توزیع غذا، مراکز عمومی و کارگاهی توسط بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: ۴۹ هزار و ۸۴۶ واحد در این مدت توسط بازرسان به دستگاه قضایی معرفی شده و ۱۷ هزار و ۶۷ واحد متخلف نیز پلمب شده اند.

جنیدی تشکیل کمیته کشوری بهداشت محیط در ستاد ملی مبارزه با کرونا را مورد اشاره قرار داد و گفت: در گام دوم مبارزه با کرونا ۱۱۶ دستورالعمل بهداشتی توسط مرکز سلامت محیط و کار معاونت بهداشت تدوین و ابلاغ شده است که از جمله این موارد نظارت بر دفن بهداشتی اجساد مشکوک و قطعی کرونایی بوده است.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار بیان کرد: از ۳۱ مرداد تا ۱۱ شهریور ۹۹ مصادف با ماه محرم الحرام ۱۴۴۱ قمری شاهد تشدید بازرسی‌ها به ویژه از هیئت‌های مذهبی، مساجد و تکایا توسط بازرسان این مرکز و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بودیم.

او از ۱۲۱ هزار و ۱۵۹ بازدید از هیئت‌ها در ایام محرم خبر داد و اظهار داشت: میزان استفاده از ماسک توسط خادمین و مسئولان هیات‌ها ۸۴.۸۳ درصد، توسط عزاداران ۷۸.۹۰ درصد و رعایت فاصله گذاری در هیئات نیز ۷۶.۳۸ درصد بود.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار در خصوص اقدامات این مرکز در سال جدید تحصیلی ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ نیز گفت: بازرسان بهداشتی از ۱۱۱ هزار و ۴۷۳ مدرسه موجود در مناطق شهری و روستایی کشور بالغ بر ۴۱۸۸۶ بازدید در بازه زمانی ۱۵ تا ۳۱ شهریور ۹۹ انجام داده اند. ۱۸۰۹ مورد اخطار بهداشتی نیز برای مدارس صادر شده است.

او تعداد بازدید‌ها از زندان‌های کشور را نیز از ابتدای همه گیری کرونا در کشور ۲۲۶۹ مورد برشمرد و گفت: نظارت بر برگزاری آزمون‌های سراسری دانشگاهی و مراسم مذهبی مانند دعای عرفه نیز توسط بازرسان سلامت محیط و کار انجام شده است.

جنیدی در پایان افزود: همچنین لازم است درباره تفکیک، بی خطر سازی و دفع بهداشتی پسماند‌های بیمارستانی به ویژه پسماند‌های عفونی نظارت ویژه انجام شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس مرکز سلامت محیط و کار توسط بازرسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۷۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم

 بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی قم،با پیگیری‌های صورت گرفته توسط کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی قم، مرکز غیر مجاز مداخله گر در امور طب سنتی شناسایی و تمامی فعالیت‌های آن تعطیل شد.

 این مرکز نسبت به ارائه دارو‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی و غیر اصولی در امر درمان مداخله می‌کرد.

 همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و درمانی می‌توانند با شماره ۱۹۰ تماس گرفته و گزارش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • رفع یک مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • رفع مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد