Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@03:40:54 GMT

انتقاد رییس شورای تهران از عدم جذب نقدینگی سیار 

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۷۶۰۷

انتقاد رییس شورای تهران از عدم جذب نقدینگی سیار 

به گزارش ایرنا، «محسن هاشمی» روز یکشنبه پس از پایان جلسه شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اعضای شورا نگران هستند که چرا فعالیت در شهرداری برای جذب نقدینگی سیار نیست، اظهار داشت: می‌توان گفت که با توجه به جمعیت زیاد و حجم نقدینگی بالا در تهران، همه پیاده‌روهای پایتخت از طلا هستند و می‌توان این سرمایه‌ها را جذب توسعه شهر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص تاثیرات لایحه محرک اقتصادی اظهار کرد: این لایحه در حد توان خود تاثیرگذار بوده است اما شهرداری محافظه‌کاری می‌کند و ما شاهد هستیم در دوره‌های قبل تراکم بالا و غیرقانونی می‌فروختند اما الان آنقدر بر اجرای قانون پافشاری می‌شود که اقدامات مشروع نیز انجام نمی‌گیرد.

هاشمی با بیان اینکه هرچقدر قیمت زمین در تهران بالا می‌رود تمایل ساخت‌وساز در طبقات محدود، کم می‌شود عنوان کرد: اخیرا گزارشی از وضعیت شهرسازی در ۵ ماهه نخست طی ۱۰ سال اخیر مطالعه کردم؛ در سال ۹۰ – ۹۱ در پنج ماه اول سال ۱۱ هزار پروانه صادر شد اما ما در این پنج ماه فقط ۲ هزار و ۵۰۰ پروانه صادر کردیم که این نشان می‌دهد دچار رکود به دلیل گران شدن تهران هستیم.

ناهماهنگی ها در سرای محلات حل و فصل شود
وی در ادامه با بیان  اینکه جلسه هم‌اندیشی صبح امروز با حضور معاون فرهنگی و حناچی برگزار شد،‌ در خصوص وضعیت شورایاران پس از ابلاغ رای دیوان عدالت اداری و نحوه‌ی برخورد با سراهای محلات صحبت کردیم، گفت:‌ ۳۰۰ سرا در محلات وجود دارد که ارزش آنها ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

هاشمی ادامه داد:‌ بین ۳ تا پنج هزار نفر در سراها مشغول به فعالیت هستند که برخی ناهماهنگی‌های ایجاد شده در مواجهه با سرای محلات باید حل و فصل می‌شد.

رییس شورای شهر تهران با بیان این‌که گزارش وضعیت مالی پنج ماهه شهرداری قرائت شد و ما دیدیم وضعیت درآمد غیرنقد شهرداری در پنج ماهه حتی بدتر از تیرماه بوده، افزود: اعضای شورا نارضایتی خود را در این خصوص اعلام کرده و قرار شد یکشنبه هفته آینده جلسه هم‌اندیشی با حضور حناچی در این خصوص تشکیل شود.

۱۰۰درصد با استیضاح موافق نیستم
هاشمی در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا سخنان محمدسالاری رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر ناظر بر استیضاح و برکناری شهردار بود، گفت: ۱۰۰ درصد موافق استیضاح نیستم و منظور سالاری هم استیضاح نیست .

وی تاکید کرد که ما سوالات و تذکرات‌مان را جدی‌تر پیگیری می‌کنیم چرا که فرض براین است که با توجه به حجم نقدینگی، شهرداری می‌تواند نقدینگی را به سمت خود بکشد و نتیجه آن توسعه شهر می‌شود.

همه به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا عمل کنیم
رییس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص وضعیت کرونا در تهران اظهار داشت : همه باید به مصوبات ستاد ملی کرونا گوش دهند؛‌ متاسفانه کرونا برای مردم به موضوع عادی تبدیل شده است.
وی گفت:‌ برای نمونه در شورای شهر در همین فضای محدود نباید این همه آدم کنار هم باشد و شاهد رکود در اجرای پروتکل‌های بهداشتی هستیم؛ در همه دنیا سیر صعودی کرونا وجود دارد.

انتشار نامه شهردار درباره توزیع محلول ضد عفونی بی کیفیت در دست بررسی 

رییس شورای شهر تهران در خصوص انتشار نامه شهردار در خصوص توزیع محلول ضدعفونی کننده میان افراد نیازمند نیز گفت: در حال حاضر شورا در حال بررسی این موضوع است و با خاطیان برخورد می‌شود.
وی تاکید کرد:‌ هنوز نتایج گزارش احصاء نشده است.

برچسب‌ها شورای شهر شهر تهران محسن هاشمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر شهر تهران محسن هاشمی شورای شهر شهر تهران محسن هاشمی اخبار کنکور رییس شورای شهر تهران شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۷۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس‌جمهور در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

رییس جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

کد خبر 6093346

دیگر خبرها

  • رییسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • روایت رییس پژوهشگاه رویان از پیام رهبری در خصوص ساخت انسان کامل
  • شهردار و رییس شورای زرند در لباس پاکبانی (عکس)
  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی
  • اعضای شورای فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم منصوب شدند
  • بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه در پیچ و خم شورای شهر
  • دستگیری 5 نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت
  • ماتوینکو: رویای غرب برای نابودی روسیه هرگز محقق نخواهد شد
  • دستگیری یکی عضو شورا و رییس اداره دولتی این شهر
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها