Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در واکنش به گزارش خزانه دار شورا در خصوص هزینه‌ها و درآمد‌های ۵ ماهه نخست سال ۹۹ شهرداری تهران گفت: هفته گذشته به همراه آقای حق شناس جلسه‌ای را با مدیران سازمان املاک شهرداری تهران داشتیم که در این جلسه با استناد به گزارش‌های خزانه داری مبنی بر اینکه تنها ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درصد از منابع غیرنقد شهرداری محقق شده است، آن‌ها را مورد انتقاد قرار دادیم، اما آن‌ها در گزارش خود ارقام قابل توجهی از منابع غیرنقد را اعلام کردند که محقق شده است.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش سازمان املاک، ۴۵۰۰ میلیارد تومان از منابع غیرنقد محقق شده، اما در سازوکار‌های موجود قابلیت نمایش و لحاظ شدن در گزارش خزانه داری را نداشته است. به عنوان مثال یکسری از املاک شهرداری به مبلغ ۸۲۰ میلیارد تومان بابت مطالبات به بانک شهر واگذار شده است و نیز در تسویه دیون پیمانکاری و ملکی مبلغ ۸۸۰ میلیارد تومان پرداخت شده، از بابت مطالبات از رساتجارت نیز برمبنای قیمت‌های سال ۹۴ و ۹۵ در تعامل با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در حال مذاکره برای دریافت طریق اجرای مصوبه دولت است و حدود ۱۶۵۰ میلیارد تومان مبلغ ملک را نقدی دریافت کرده اند، همچنین ۷۵ فقره ملک که به بسیج واگذار شده بودند به مبلغ حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان در حال برگشت هستند و اکنون سوال من اینجاست که چرا این مجموعه اقدامات در گزارش خزانه داری نمی‌آید و قابل نمایش نیست؟

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با بیان اینکه گزارش‌های خزانه داری و گزارش‌هایی که در بازدید‌های میدانی در خصوص تخصیص منابع درآمدی و به خصوص منابع غیرنقد به ما ارائه می‌شود، نگران کننده است، خطاب به رئیس و اعضای شورای شهر و مدیران شهری گفت: دیگر زمان گزارش دهی صرف و سکوت تمام شده است و علی رغم اینکه رویکرد‌های آقای حناچی، رویکرد‌های درستی در راستای انسان محور کردن شهر و انتظام بخشی به تصمیم گیری‌ها بوده و آرامش بخشی و احترام و تکریم ایشان به بدنه شهرداری قابل ستایش است، اما باید گفت دیگر مدیریت نشسته جواب نمی‌دهد.

سالاری تصریح کرد: من معتقدم مدیریت شهری دوره پنجم علی رغم همه چالش‌ها و مشکلات کشور می‌تواند بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه سال ۹۹ را محقق کند و برای این ادعا هم استدلال دارم، اما دو شرط دارد، یکی اینکه شورا با شهردار تهران عهد اخوت نبندد و شهردار تهران بداند که اگر به برنامه‌ها عمل نکند ممکن است، شورا هر لحظه نسبت به تغییر وی اقدام کند و اگر عمل کند تمام قد پشت او ایستاده است.

وی خطاب به رئیس شورای شهر گفت: من پیشنهاد می‌کنم، جلسه‌ای را با آقای حناچی و مدیران ایشان داشته باشیم و منابع اعتباری شهرداری تهران با مجموعه تمهیداتی که شورا و شهرداری برای مدت زمان باقی مانده در نظر دارد را بررسی کنیم. من معتقدم، منابع درآمدی شهرداری بیش از آنچه در بودجه پیش بینی شده، قابلیت تحقق دارد و نه تنها ۱۰۰۰ پروژه محله‌ای که چندین برابر آن را می‌توان به سرانجام رساند، مشروط بر اینکه با شهردار تهران تعیین تکلیف شود و این دیدگاهی که در شهرداری به وجود آمده که منابع درآمدی وجود ندارد و نمی‌توانیم کاری انجام دهیم و چون در سال پایانی دوره هستیم، شورا و شهرداری عهد اخوت بسته اند، اصلاح شود.

بیشتر بخوانید

کاهش ۲۵ درصدی درآمد‌های شهرداری تهران در سال جاری

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر درآمد شهرداری شهرداری تهران میلیارد تومان شهرداری تهران منابع غیرنقد خزانه داری شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۷۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد از افزایش بیش از ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: این اعتبار باید در چارچوب برنامه‌های توسعه‌ای استان و برنامه‌های تحولی دولت هزینه شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد، مجید دهقانی‌زاده با بیان اینکه از اقدامات اساسی دولت در راستای کمک به مجموعه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، پرداخت عوارض ارزش افزوده است، اظهار کرد: این اعتبار به‌صورت نقد در اختیار آنان قرار می‌گیرد تا خدمات مناسب و در شأن مردم ارائه دهند.

وی تأمین منابع مالی پایدار از محل توزیع عوارض را مساله مهمی برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها دانست و افزود: انتظار می‌رود مجموعه شوراها و شهرداری‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا این اعتبار پرداختی از سوی دولت در چارچوب برنامه‌های توسعه‌ای استان و برنامه‌های تحولی دولت هزینه شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با بیان اینکه مجموعه شهرداری‌ها باید به فکر ایجاد منابع پایدار درآمدی برای خود باشند، تاکید کرد: شوراها و شهرداری‌ها باید بتوانند منابع مناسبی در کنار منابعی که از محل ارزش افزوده نصیبشان می‌شود را در راستای تکمیل طرح و پروژه‌های حوزه شهری و روستایی و همچنین خدمت مناسب به شهروندان به کار گیرند.

دهقانی‌زاده با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان ۹ برابر افزایش پیدا کرده است، بیان کرد: در دولت سیزدهم دولت به کمک مجموعه مدیریت شهری و روستایی آمد تا در این حوزه تحول اساسی ایجاد کند.

وی عوارض توزیع شده بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان را در سال ۱۳۹۹ مجموعاً ۳,۳۸۰ میلیارد ریال عنوان کرد که در این دولت این اعتبار بیش از ۹ برابر افزایش یافته است و افزود: عوارض توزیع شده بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان در سال ۱۴۰۲ نیز به مبلغ ۳۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد از دلایل رشد این منابع در دولت سیزدهم را تدابیر اندیشیده شده در قالب ستاد درآمد و تجهیز منابع و مساعدت‌های استاندار و نمایندگان مردم شریف استان در مجلس شورای اسلامی در انتقال تعدادی از پرونده‌های مالیاتی شرکت‌های یزدی به استان و نیز تلاش‌های ارزشمند دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط به ویژه اداره کل امور مالیاتی دانست و گفت: دولت سیزدهم بر تأمین منابع مالی پایدار و عدالت محور در کشور تاکید دارد.

کد خبر 751181

دیگر خبرها

  • افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد
  • ارائه گزارش عملکرد مدیریت شهری شیراز در سال ۱۴۰۲
  • جلسه استیضاح شهردار ساری برگزار شد
  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • (ویدیو) عضو شورای شهر تهران: با شهرداری نظارت‌ناپذیر رو‌به‌رو هستیم
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار است
  • سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار ماست
  • رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم
  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران