Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-06@23:07:39 GMT

وام مسکن جوانان ۴۰۰ میلیون تومان شد +جزئیات

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۷۶۹۲

وام مسکن جوانان ۴۰۰ میلیون تومان شد +جزئیات

رویداد۲۴ محمود شایان با اشاره به افزایش ۶۰ درصدی سقف وام مسکن جوانان اظهار کرد: دارندگان حساب پس‌انداز مسکن جوانان با رعایت برنامه سپرده‌گذاری ارائه شده توسط بانک در بلندمدت دارای شرایط خاص و استثنایی از مزایا و تسهیلات ویژه‌ای است.

وی با اشاره به اینکه دوره سپرده گذاری این نوع وام ۵ تا ۱۵ سال است، افزود: دوره بازپرداخت این وام ۲۰ ساله و نرخ سود آن ۹ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: با توجه به شرایط جدید قیمت مسکن، بانک مسکن سقف وام مسکن جوانان را افزایش داده است. بر این اساس سقف تسهیلات قابل پرداخت از این محل در شهر تهران در پایان سال پانزدهم با ۶۰ درصد رشد، از ۲۵۰ میلیون تومان به ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

به گفته مدیرعامل بانک مسکن، سقف تسهیلات مذکور در شهر‌های بزرگ شامل کرج، مشهد، تبریز، اصفهان، اهواز، قم، شیراز و کرمانشاه در پایان سال پانزدهم از ۲۱۰ میلیون به ۳۳۰ میلیون تومان افزایش یافته است. این میزان در مورد سایر نقاط شهری ۱۸۴ میلیون تومان بود که امسال در ترمیم صورت گرفته به ۲۹۰ میلیون تومان افزایش یافت.

به گزارش تسنیم، برای برخورداری از سقف تسهیلات مذکور سپرده‌گذاری ماهانه در هر سال با مبالغی بیش از آنچه پیش‌تر تعیین شده بود صورت می‌گیرد. بر این اساس میزان سپرده‌گذاری ماهانه در سال اول تا پانزدهم برای برخورداری از سقف تسهیلات تعلق گرفته به افتتاح‌کنندگان حساب در سال ۹۹ به ترتیب با مبالغ ۶۵ هزار تومان آغازمی شود و در نهایت با افزایش مبلغ در هر سال به مبلغ ۲۴۷ هزار تومان در سال پانزدهم افزایش می‌یابد.

سپرده گذارانی که می‌خواهند بین ۵ سال تا ۱۵ سال از زمان سپرده گذاری خود از سقف تسهیلات مسکن جوانان استفاده کنند می‌باید بیشتر از حداقل‌های تعیین شده واریز کنند. به طور مثال سپرده گذاری که بخواهد در پایان سال پنجم از سقف تسهیلات ۲۱۰ میلیون تومان در شهر تهران بهره‌مند شود می‌باید در سال اول ماهانه مبلغ ۶۱۰ هزار تومان واریز کند.
بیشتر بخوانید: پیش‌بینی قیمت مسکن و اجاره در نیمه دوم ۹۹همچنین سقف تسهیلات مذکور در سه گروه شهری شامل تهران، شهر‌های بزرگ و سایر نقاط شهری در پایان سال پنجم از ۱۵۰، ۱۱۰ و ۸۴ میلیون تومان به ترتیب به ۲۱۰، ۱۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

هر شخصی که به سن ۱۸ سال تمام رسیده و یا حکم رشد او از سوی دادگاه صادر شده باشد، می‌تواند به نام خود یا کسانی که تحت ولایت و قیومیت او باشند حساب پس انداز مسکن جوانان افتتاح کند.

متقاضیان افتتاح حساب پس‌انداز مسکن جوانان می‌توانند سپرده‌گذاری خود را با واریز حداقل مبلغ ماهیانه (به دفعات یا به صورت یکجا در ابتدای دوره) آغاز کنند.

برداشت از حساب پس‌انداز مسکن جوانان در هر مقطعی بلامانع است، اما برداشت از حساب مذکور باید به صورتی انجام پذیرد که متوسط موجودی حساب از حداقل مبلغ تعیین شده توسط بانک مرکزی در هر سال - که جداول آن در وبسایت بانک مسکن متناسب با سقف و واریزی‌های جدید تعیین شده در سال ۹۹ به‌روز خواهد شد - کمتر نشود. منبع: تسنیم لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 وام مسکن وام حساب پس انداز مسکن جوانان میلیون تومان افزایش سقف تسهیلات پایان سال سپرده گذاری تعیین شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۷۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه مقاوم‌سازی اماکن روستایی، مؤثرترین اقدام در جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرهاست، گفت: سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در سال‌جاری، ۱۱هزار و ۵۰۰ فقره است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، رضا خواجه‌ای، امروز_ دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سهمیه استان زنجان در زمینه تسهیلات مسکن روستایی در سال‌جاری ۱۱۵۰۰ فقره با اعتباری بالغ بر ۴,۰۲۵ میلیارد تومان اعتبار است.

وی افزود: در حال حاضر میزان مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در استان ۵۷ درصد است که با مقاوم‌سازی این تعداد، این میزان به ۶۷ درصد خواهد رسید که این جهش در سابقه بنیاد مسکن کم‌نظیر است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه، متقاضیان دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ۳۵۰ میلیون تومانی ساخت مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت می‌توانند با مراجعه به بنیاد مسکن در شهرستان‌ها نسبت به تکمیل پرونده‌های خود جهت دریافت تسهیلات اقدام کنند، افزود: اقساط بازپرداخت تسهیلات جدید با نرخ سود پنج درصد، حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ماه خواهد بود، که متقاضیان پس از تشکیل پرونده در بنیاد مسکن، به بانک مربوطه جهت عقد قرارداد معرفی می‌شوند.

خواجه‌ای از پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن روستایی از ۳۵۰ میلیون تومان به ۴۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: مهاجرت معکوس ظرفیت و تقاضا برای ساخت‌وساز در روستاها را افزایش داده است و همین مساله باعث می‌شود تا همه ساله و طبق قانون ۲۰۰ هزار فقره تسهیلات مسکن روستایی در کشور به متقاضیان پرداخت و هر سال نیز سقف آن افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به ترغیب و تشویق و لزوم همکاری اعضای شورای اسلامی، دهیاران و مشارکت روستاییان در انجام طرح‌های مقاوم‌سازی اماکن روستایی تصریح کرد: اهالی روستاهای استان باید از فرصت پیش آمده استفاده کنند و با اخذ تسهیلات بانکی برای سلامتی و حفظ جان و اموال خود و پیشگیری از هرگونه خسارات احتمالی خانه‌های خود را مقاوم‌سازی کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تاکید کرد: سعی ما بر این است که با ادامه روند نوسازی اماکن مسکونی، زمینه‌ای را جهت فراهم ساختن فرصت برای روستاییان، ایجاد بالندگی و خودباوری در روستاها و ارائه تعریف جدید از روستاها به عنوان واحدی تولیدی و فرهنگی آماده کنیم و بنیاد مسکن نیز بر اساس این تکلیف در بخشی از رسالت خود فعالیت‌های خود را بیشتر معطوف به روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته ادامه دهد.

کد خبر 751045

دیگر خبرها

  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید
  • سهم صفر درصدی مشارکت ۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن
  • جزئیات جدید از تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند
  • آخرین وضعیت وام ودیعه مسکن اعلام شد+ جزییات
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد
  • نوسازی ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده تا پایان سال
  • چرا انتشار اوراق رهنی مسکن در ایران گره گشا نبود؟