Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@16:54:45 GMT

۱۰۰ درصد مخالف استیضاح شهردار تهرانم

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۷۷۸۹

۱۰۰ درصد مخالف استیضاح شهردار تهرانم

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران در پایان جلسه شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جلسه هم‌اندیشی صبح امروز با حضور معاون فرهنگی و حناچی برگزار شد که در خصوص وضعیت شورایاران پس از ابلاغ رای دیوان عدالت اداری و نحوه‌ی برخورد با سرا‌های محلات صحبت کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: گزارش وضعیت مالی پنج ماهه شهرداری قرائت شد و ما دیدیم وضعیت درآمد غیرنقد شهرداری در پنج ماهه حتی بدتر از تیرماه بوده است، اعضای شورا نارضایتی خود را در این خصوص اعلام کرده و قرار شد یکشنبه هفته آینده جلسه هم‌اندیشی با حضور حناچی در این رابطه تشکیل شود.

هاشمی با اشاره به برکناری شهردار تهران، یادآور شد: ۱۰۰ درصد موافق استیضاح نیستم و منظور سالاری هم استیضاح نیست، اما دل شهرداری نباید قرص باشد و ما سوالات و تذکرات‌مان را جدی‌تر پیگیری می‌کنیم چرا که فرض براین است که با توجه به حجم نقدینگی، شهرداری می‌تواند نقدینگی را به سمت خود بکشد و نتیجه آن توسعه شهر می‌شود.

رییس شورای شهر تهران با بیان این‌که اعضای شورا نگران هستند که چرا فعالیت در شهرداری برای جذب نقدینگی سیار نیست، خاطر نشان کرد: می‌توان گفت که با توجه به جمعیت زیاد و حجم نقدینگی بالا در تهران، همه پیاده‌رو‌های پایتخت از طلا هستند و می‌توان این سرمایه‌ها را جذب توسعه شهر کرد.

وی درباره تاثیرات لایحه محرک اقتصادی گفت: این لایحه در حد توان خود تاثیرگذار بوده است، اما شهرداری محافظه‌کاری می‌کند و ما شاهد هستیم در دوره‌های قبل تراکم بالا و غیرقانونی می‌فروختند، اما الان آنقدر بر اجرای قانون پافشاری می‌شود که اقدامات مشروع نیز انجام نمی‌گیرد.

هاشمی ادامه داد: هرچقدر قیمت زمین در تهران بالا می‌رود تمایل ساخت‌وساز در طبقات محدود، کم می‌شود و من اخیرا گزارشی از وضعیت شهرسازی در ۵ ماهه نخست طی ۱۰ سال اخیر مطالعه کردم و دیدم که در سال ۹۰ – ۹۱ در پنج ماه اول سال ۱۱ هزار پروانه صادر شد، اما ما در این پنج ماه فقط ۲۵۰۰ پروانه صادر کردیم که این نشان می‌دهد دچار رکود به دلیل گران شدن تهران مواجه هستیم.

وی در خصوص وضعیت کرونا در تهران نیز با بیان این‌که همه باید به مصوبات ستاد ملی کرونا گوش دهند، افزود: متاسفانه کرونا برای مردم به موضوع عادی تبدیل شده مثلا در همین شورای شهر می‌بینید که در همین فضای محدود نباید این همه آدم کنار هم باشد و شاهد رکود در اجرای پروتکل‌های بهداشتی هستیم. البته در همه دنیا این سیر صعودی وجود دارد.

رییس شورای شهر تهران درباره انتشار نامه شهردار مربوط به موضوع توزیع محلول ضدعفونی کننده میان افراد نیازمند، تاکید کرد: در حال حاضر شورا در حال بررسی این موضوع است و با خاطیان برخورد می‌شود، اما هنوز نتایج گزارش احصاء نشده است.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری تهران شهرداری تهران استیضاح شهردار جمعیت شهر تهران رییس شورای شهر تهران شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۷۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امانی، عضو شورای شهر: ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند

به گزارش صدای ایران از ایلنا، عضو شورای شهر تهران با تاکید بر این که دغدغه مهم و اصلی شهروندان محله جوادیه سکونت اتباع بیگانه است، گفت: شرایط به گونه‌ای است که ۶۰درصد از ساکنان این محلات را اتباع تشکیل می‌دهند. ۱۰ تا ۳۰درصد دانش‌آموزان مدارس این محله نیز از اتباع هستند.

ناصر امانی در دویست و سی و دومین جلسه شورای شهر تهران در جریان ارائه گزارش بازدید از محله جوادیه با بیان این که ۴۴درصد از بافت این محله فرسوده است، اظهار داشت: علی‌رغم تسهیلاتی که شورا و شهرداری برای نوسازی بافت فرسوده در نظر گرفته‌اند، به دلیل ریزدانگی، نزدیک به ۱۰۰فقره پروانه نوسازی بافت فرسوده در این محله صادر شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان این که شهرداری در روز‌های اخیر به‌خوبی در جمع آوری معتادان عمل کرده است، گفت: مساله‌ای که وجود دارد بازگشت معتادان است؛ کما این که در گذشته نیز بار‌ها به محل بازگشته‌اند.

امانی با بیان اینکه سقف یکی از مدارس محله جوادیه در حال ریزش است، تصریح کرد: تجمع ده‌ها نفر از اتباع در یک واحد مسکونی، نارضایتی مدیران مدارس و درخواست برای راه اندازی مدرسه مجزا برای اتباع در این بازدید مطرح شد.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین درخواست‌های مردم محله جوادیه شامل ساماندهی اتباع بیگانه، جلوگیری از ورود آنها به محلات قدیمی و تعیین تکلیف ریل‌های راه‌آهن است که هیچ‌یک به مسئولیت شهرداری بازنمی‌گردد و وزارت کشور و اداره اتباع باید به این موضوعات رسیدگی کنند.

دیگر خبرها

  • مهر تأیید وزارت کشور بر قانونی بودن ورود واگن‌های چینی
  • شهردار ارومیه در سمت خود ابقا شد
  • برکناری شهردار ارومیه رای نیاورد
  • استیضاح شهردار ارومیه رای نیاورد
  • استیضاح شهردار ارومیه ناکام ماند
  • ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • امانی، عضو شورای شهر: ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • سوالی که گم شد؛ قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ها کجاست؟
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ ها کجاست؟
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ها کجاست؟