Web Analytics Made Easy - Statcounter

کلیپ مستند«۴۰ مادر چشم به راه پایتخت » ویژه هفته دفاع مقدس با هدف تکریم از مادران چشم به راه پایتخت و حفظ یاد و خاطره شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس به همت فرهنگ سرای گلستان تولید و در فضای مجازی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، کلیپ مستند«40 مادر چشم به راه پایتخت » ویژه هفته دفاع مقدس با هدف تکریم از مادران چشم به راه پایتخت و حفظ یاد و خاطره شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس و انتقال پیام رشادت و ایثار این مردان خدا به نسل جوان به همت فرهنگ سرای گلستان تولید و در فضای مجازی منتشر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این کلیپ مادرانی را می بینیم که سال ها با هر صدای در نفس خود را درسینه حبس می کردند ، با چشمانی خیره به در و قلبی مملو از حس پرشور مادری لحظه ناب دیدن دوباره فرزند خود را چون سیب قرمزی در دستان کودکی بر درخت انتظار می نشاندند. صحبت برخی از این عزیزان برای لحظه ای تعمق به شرح ذیل آمده است :

مادرشهید فضلعلی از شهدای شرق تهران با بیت شعری با مضمون "افتخارآفرید مادرهر شهید که وقت جدایی عزیزش ندید " از پسرش گفت : شبی دیدم برروی سجده است و نماز شب می خوانداو همیشه به یادخدا به خلق خدا و نیازمندان می بخشید. مادر با گریه در ادامه افزود: " من سه فرزند دیگر دارم خدانکندجنگ شود اگر دوباره این اتفاق رخ دهدحاضرم آنهارا در راه خدا و خاک وطنم بفرستم."

در ذیل به بخشی از صحبت های مادران شهید در گفتگو با گروه مستندساز فرهنگ سرای گلستان اشاره می شود :

مادر شهیدان ترامشلو گفت: "مهرداد اولین شهید سپاه بود سال 1361در فکه شهید شدو بهروز برادرش سال 67 به دست نیروهای دشمن به شهادت رسید."

مادر شهید گمنام محمدشکل آبادی : آنوقت جوان بودم و سالم یادم می آید پسرم باخدا و مهربون بود سربازی رفت که آخرای خدمت مصمم شد به نیروهای سپاه پاسداران بپیوندد. در جبهه از ناحیه دست مجروح شد پس از ده روز استراحت به جبهه رفت و دیگر از او بی خبر ماندیم حتی با پدرش برای پرس وجو راهی اهواز شدیم ولی اثری از او نیافتیم تاحالا که 38 سال از دیدارش محروم ماندم و خودم هم بیمارم و توان از خانه بیرون رفتن ندارم. مادر با چشم گریان زمزمه کرد:" خوشحالم محمد راه خوبی را رفت " همه بندگان خدا باید کارهایی انجام دهند که در پیشگاه پروردگار رو سفید شوند."

مادر شهید احمدقاسمی در دیدار گروه مستندساز گلستان خاطرنشان کرد: پسرم همیشه به همه احترام می گذاشت از من بسیار تشکر می کرد و می خواست که از او راضی باشم و برای رفتن به جبهه ناراحت نشوم . در ادامه پدر احمد افزود: همواره خواب می بینم شهدا از خاک کشور و نظام حفاظت می کنند؛ مسئولین با ید خیلی حواسشان به مردم و مملکت جمع باشد ." شهدا زنده هستندو به همه چیز آگاهند.

نشانی تعدادی از این کلیپ ها برای بازدید عموم به شرح ذیل اعلام می شود :

https://upload.ir/view/4qip-fazl-ali-for-web.mp41 

http://uupload.ir/view/vsy_trameshlo_for_ web.mp4 

http://uupload.ir/view/167p_sheki_abadi_for_wb.mp4/

http://uupload.ir/view/yzms_ghasemi_for_web.mp4/

http://uupload.ir/view/jonr_hesaraki_for_web.mp4/

http://uupload.ir/view/1d3c_abolghasem_mirzaei_for_web.mp4/

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرهنگ سرای گلستان انتشار دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۷۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های رسانه - ۱۵ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، این فیلم روایتی از سال‌ها فعالیت هنری سعید امیر سلیمانی بازیگر پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینما ست که از شبکه مستند پخش خواهد شد.
پیکر مرحوم مسعود اسکویی فردا ساعت ۹:۳۰ دقیقه از مقابل مسجد بلال سازمان صداوسیما تشییع می‌شود.
اسکویی که بیش از نیم قرن سابقه گزارشگری، گویندگی و کارشناسی برنامه‌های ورزشی را داشت، ۱۲ اردیبهشت در ۸۵ سالگی درگذشت.
فصل دوم «رخ مادر» پنجشنبه‌ها حوالی ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه افق سیما پخش می‌شود.
مادران شهدا موضوع این مجموعه مستند است.
شبکه تهران مجموعه تلویزیونی دختر امپراطور را هر شب ساعت ۲۳ پخش می‌کند.
این مجموعه تاریخی محصول ۲۰۱۳ کره جنوبی داستان رقابت دو خواهر بر سر جانشینی پدرشان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شهید عبدالرضا موسوی؛ از رتبه اول کنکور پزشکی تا شهادت برای فتح خرمشهر/ شهیدی که محل دفنش را مشخص کرده بود
  • شهادت نوزاد نجات یافته از شکم مادر شهید + فیلم
  • «اُمّ علاء»؛ مادر شهیدی که هفت عزیزش را تقدیم اسلام کرد
  • فیلم| وداع مادر شهید «جلال اعتماد» با فرزند شهیدش
  • آسمانی شدن مادر شهید آسوده در دزفول
  • تشییع و خاکسپاری مادر شهید ایزدیان در مسجدسلیمان+فیلم
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهیدان والامقام دزفولی در اندیمشک
  • مجموعه مستند «پا به ماه» از شبکه ۲
  • شهروند خبرنگار انعکاس صدای مردم
  • خبر‌های رسانه - ۱۵ اردیبهشت