Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب به نقل از دفتر اطلاع رسانی نجباء، «شیخ اکرم الکعبی» دبیرکل این جنبش مقاومت اسلامی با انتشار بیانیه‌ای، درباره عملیات ضد اشغالگری مقاومت عراق و نحوه تفکیک اماکن و هیأت های دیپلماتیک از مواضع و نیروهای اشغالگر توضیحاتی ارائه کرد.

«اکرم الکعبی» با تأکید بر التزام رزمندگان مقاومت به اصول شرعی اخلاقی و منافع ملی، خاطرنشان کرد: هیچ‌یک از متجاوزان به‌ یاد ندارد که ما اقدامی علیه غیرنظامیان انجام داده باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضع روشن ما این است که هدف قرار دادن هیأت دیپلماتیک را تخلفی آشکار می‌دانیم و معتقدیم که محافظت از هیأت های دیپلماتیک برای تقویت روابط کشورها با عراق ضروری است و به رشد و شکوفایی کشور و خدمت به ملت شریف ما کمک می‌کند.

وی در ادامه ضمن جدا دانستن حساب اشغالگران آمریکایی که از ظاهر دیپلماتیک و ساختمان سفارتخانه به‌ عنوان پوششی برای جنایات خود استفاده می‌کنند، تصریح کرد: با این وجود، گروه‌های مقاومت به‌دلیل مجاورت این سفارت شرّ با منازل مسکونی و ساختمان‌های دولتی، از حمله خودداری کرده‌اند.

دبیرکل نُجَباء سپس ابراز اطمینان کرد که خود آمریکایی‌ها به مزدورانی که آن‌ها را آموزش داده و تجهیز کرده‌اند، دستور می‌دهند تا با هدف قرار دادن خانه‌های اطراف سفارت، باعث تحریک افکار عمومی و تخریب چهره مقاومت شوند.

الکعبی با اشاره به این واقعیت آشکار که آنچه سفارت آمریکا نامیده می‌شود، در اصل یک پایگاه بزرگ نظامی است که بین منازل مردم غیرنظامی بغداد جانمایی شده تا خود را از حملات مقاومت در امان نگه دارد، اضافه کرد: مطالبه ما، بسته شدن اردوگاه آموزش نظامی در کنار این سفارتخانه است که از آن برای ایجاد هرج‌ومرج در کشور و پشتیبانی از گروه‌های غیرقانونی استفاده می‌شود.

وی ضمن تشریح تفاوت اماکن دیپلماتیک عادی که طبق عرف بین‌المللی از کارمندان محدود و غیرنظامی استفاده می‌کنند با سفارتخانه آمریکا که میزبان تعداد زیادی عناصر نظامی اطلاعاتی است، ادامه داد: پرسنل سفارت آمریکا به‌جای تردد از کانال‌های رسمی مورد تأیید، همانند سارقان و قاتلان رفت و آمد می‌کنند و الزامات حاکمیتی عراق به ‌عنوان یک کشور مستقل را محترم نمی‌شمارند.

دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء از کسانی که بین سفارت آمریکا و سایر سفارتخانه‌ها فرقی قائل نیستند، خواست که در حفظ عزت کشورشان منصف باشند و از آمریکا بخواهند تا سفارت عراق در واشنگتن از لحاظ مساحت و تعداد پرسنل همانند سفارت آمریکا در بغداد باشد؛ ولو بدون سامانه پدافندی C-RAM و سایر ابزارهای کشتار که در انبارهای سفارت آمریکا به‌وفور یافت می‌شود!

شیخ اکرم الکعبی تأکید کرد: همانطور که برای دوستان مخلص و وفادار به خاک این کشور مواضع خود را توضیح دادیم و منتظر یک موضع شرافتمندانه هستیم، امیدواریم خیرخواهانی که خواستار خروج کامل اشغالگران هستند و برای آن تلاش می‌کنند، تعطیلی پایگاه‌های نظامی و اطلاعاتی را مطالبه کنند که به پناهگاه‌هایی امن برای تیم‌های صهیونیستی ترور و خرابکاری تبدیل شده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: سفارت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۷۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد اسلامی: جنگ جز با توقف تجاوز و عقب‌نشینی دشمن پایان نمی‌یابد

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت جنگ غزه جز با توقف تجاوز و عقب نشینی دشمن پایان نمی‌یابد.

به گزارش ایسنا، مصعب البریم، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در مصاحبه با المیادین گفت: جنگ غزه جز با توقف تجاوز و عقب نشینی دشمن پایان نمی‌یابد. این‌ها مسائلی است که ما از آن کوتاه نمی‌آییم. مقاومت منتظر عقب نشینی دشمن است؛ دشمنی که شکست آن در میدان ثابت شده است.

البریم در مصاحبه با المیادین افزود: مقاومت همچنان با قدرت در میدان حاضر است.

وی در واکنش به خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا و دیگر کشورها گفت: ما از عرصه‌های آگاهی در آمریکا، اروپا و کشورهای عربی قدردانی می‌کنیم.

پیش از این نیز احسان عطایا، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد: مفاد برگه پیشنهادی جدید برای آتش‌بس در غزه بیش از ۹۰ درصد نسبت به پیشنهاد قبلی تغییر نکرده است. بنابراین حصول توافق بعید است. پیشنهاد مطرح‌شده از سوی رژیم صهیونیستی به مقاومت آنطور که آمریکایی‌ها می‌خواهند جهانیان را فریب دهند، سخاوتمندانه نیست.

احسان عطایا همچنین تصریح کرد پیشنهاد مطرح‌شده دارای خلأهای اساسی و تلاش‌های خبیثانه‌ای است و این پیشنهاد سه و نیم صفحه‌ای از جزئیات سه مرحله‌ای صحبت می‌کند.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر میان جنبش‌های جهاد اسلامی و حماس اتحاد در بالاترین سطح خود قرار دارد، بنابراین ما با همه پیشنهادهایی که می‌تواند باعث اختلاف و دودستگی میان فلسطینی‌ها شود، مخالفت داریم.

این عضو جهاد اسلامی همچنین گفت هر گونه تاخیر در حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح به دلیل اسکله‌ای است که آمریکا به دنبال ساخت آن است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خود را مکلف به دفاع از حقوق عامه کسانی می‌دانیم که زبان شکایت ندارند
  • آشکار شدن فریبکاری غرب در پیچیدن نسخه‌ آزادی‌خواهی برای دیگران
  • جهاد اسلامی: جنگ جز با توقف تجاوز و عقب‌نشینی دشمن پایان نمی‌یابد
  • حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • پایتخت مقاومت همگام با آزادی‌خواهان جهان علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • مسقط، مهم ترین تسهیل کننده دیدارهای غیرمستقیم ایران و آمریکا / چرا عمان تمایلی به نمایش قدرت دیپلماتیک خود ندارد؟/ عمان کانال گفت و گوی غیرمستقیم میان تهران-واشنگتن را باز نگاه داشته است
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • آشکار شدن چهره تزویر آمریکا در حمایت از حقوق بشر
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد