Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@15:31:26 GMT

50 درصد مصرف گاز کردستان در بخش خانگی است

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۸۳۸۶

50 درصد مصرف گاز کردستان در بخش خانگی است

میر عامل شرکت گاز استان کردستان با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد مصارف گاز در بخش خانگی است، گفت: در بخش صنعت مصرف گاز جزیی است و این امر بخاطر کمبود واحدهای صنعتی در استان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان، احمد فعله گری در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه استان کردستان در انتهای خطوط انتقال گاز قرار دارد، اظهار داشت: خط اول گاز در دهه 70 از مسیر قم به همدان بوده و خط دوم انتقال گاز در سالهای 75 و 76 به شهرستان های کامیاران و مریوان و سروآباد وهمچنین خط سوم نیز از استان آذربایجان در سال 80 به شهرهای سقز و بانه منتهی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خط ششم و خط نهم سراسری با 56 اینچ در سال جاری افتتاح شده که از عسلویه به سمت شمال غرب کشیده شده و در مقوله صادرات مورد بهره برداری قرار گرفت.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در بیان اهمیت خطوط سراسری گفت: این خطوط در تقویت و ثبات خطوط گازی استان اهمیت فراوانی دارد و با استفاده از این ظرفیت امکان جهت ایجاد صنایع تبدیلی کمک زیادی به استان می کند.

فعله گری درباره وضعیت آماری و عملکردی سال 98 توضیح داد: در مجموع 1432 کیلومتر خط انتقال گاز در سطح استان اجرا و بهره برداری شده است و در کنار آن 2925 کیلومتر شبکه گذاری شهری و 7653 کیلومتر شبکه گذاری روستایی انجام شده است.

وی ادامه داد: 401 هزار و 610 پذیرش اشتراک شهری و 142 هزار و 241 اشتراک روستایی در طول این 6 ماه صورت گرفته است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان جمع کل شبکه گذاری استان در سال 98 را 11 هزار و 116 کیلومتر عنوان کرد و افزود: در حال حاضر 543 هزار و 851 مشترک گاز شهری در استان وجود دارد.

فعله گری با اشاره به اینکه 31 شهر در کشور وجود دارد، اظهار داشت: صد درصد جمعیت شهری استان تحت پوشش شرکت گاز هستند که ضریب نفوذ گاز روستایی92.5 درصد است و تا کنون به 1334 روستا گازرسانی شده است.

وی خاطر نشان کرد: 51 جایگاه cng وجود دارد که 7 درصد مصرف گاز را به خود اختصاص داده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان با بیان اینکه 224 واحد صنعتی در استان به شبکه گاز وصل شده است، افزود: تعداد 24 هزار و 38 واحد صنعتی گاز رسانی شده است.

فعله گری با ذکر اینکه 276 هزار و 589 انشعاب در استان تاکنون ایجاد شده است، ادامه داد:91 روستا و یک شهر در دست اجرا و گاز رسانی است.

وی با بیان اینکه در نیروگاه های سطح استان افزایش مصرف و در مدارس و مراکز مذهبی کاهش مصرف گاز داشته ایم، اظهار داشت: در بخش خانگی تغییر محسوسی نسبت به مدت مشابه سال قبل نداشته ایم.

فعله گری تصریح کرد: در مجموع یک هزار و 558 پروژه در دست اجرا تعریف شده و با وجود اینکه در مجموع 98 درصد جمعیت شهری و روستایی استان تحت پوشش گاز بوده جزو استان های سبز کشور محسوب می شویم.

وی با اشاره به اینکه311 روستای زیر 20 خانوار در استان وجود دارند، افزود: از این تعداد258 روستا قابلیت گازرسانی دارند.

فعله گری با بیان اینکه 37 پروژه روستایی و 53 پروژه صنعتی در هفته دولت افتتاح شد، تصریح کرد: اعتبار هزینه شده برای 37 روستا 33 میلیارد تومان بوده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کردستان اشتراک گاز رسانی خطوط انتقال گاز شبكه گذاری فعله گری مصرف گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۸۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان

ایسنا/کردستان مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: با احداث ۳۴ باب مخزن از ابتدای طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان، ۴ هزار و ۹۵۰ مترمکعب ظرفیت برای ذخیره‌سازی آب در این مخازن ایجاد شده است.

محمد فرهاد امروز شنبه ۸ اردیبهشت در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در قالب ۳۴ باب مخزن در طرح جهاد آبرسانی به روستاهای کردستان، ایجاد شد.

وی افزود: همچنین در قالب این طرح، تاکنون ۲۵۰ کیلومتر خط انتقال آب، ۱۱۱ کیلومتر شبکه توزیع آب، ۲۰ باب ایستگاه پمپاژ، حفر و تجهیز ۸ حلقه چاه و بهسازی ۴ دهنه چشمه در روستاهای مشمول این طرح اجرا شده است.

مدیرعامل آبفا کردستان خاطرنشان کرد: طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان به منظور محرومیت‌زدایی و رفع تنش آبی روستاهای استان با اعتبار ۵۲۸ میلیارد تومان و برای ۱۶۹ روستا از ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز شده و در حال حاضر ۴۸.۶ درصد پیشرفت دارد.

فرهاد تصریح کرد: این طرح ۶۷ هزار نفر از جمعیت روستایی استان را زیر پوشش قرار خواهد داد و با اتمام آن شاخص بهره‌مندی جمعیت روستایی از آب شرب بهداشتی و سالم به صورت پایدار از ۸۰ درصد به ۸۶ درصد ارتقاء خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان افزود: پس از اتمام طرح فعلی جهاد آبرسانی، قرارداد دوم نیز برای ۱۲۰ روستای دیگر استان با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال و در صورت تأمین اعتبار آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید
  • قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
  • افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در کردستان
  • مسمومیت ۱۰ کردستانی بر اثر مصرف قارچ سمی
  • ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان
  • شناسایی مهم ترین عامل تصادفات درون‌شهری در کردستان
  • Home Assistant قصد دارد از یک پلتفرم به یک برند مصرف‌کننده تبدیل شود