Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-28@15:01:42 GMT

اولین هواپیمای الکتریکی- هیدروژنی به پرواز درآمد

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۸۵۴۰

اولین هواپیمای الکتریکی- هیدروژنی به پرواز درآمد

اولین هواپیمای مسافربری هیدروژنی- الکتریکی جهان به صورت آزمایشی به پرواز درآمد.

 به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه فناوری خبرگزاری آنا، شرکت ZeroAvia اعلام کرد هواپیمای مسافربری هیدروژنی-الکترونیکی این شرکت توانست با موفقیت نخستین پرواز آزمایشی خود را انجام دهد. در آینده‌ای نزدیک مسافران می‌توانند پرواز با هواپیمای کاملا الکترونیکی و بدون تولید هیچ‌گونه آلایندگی را تجربه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هواپیمای هیدروژنی-الکترونیکی ZeroAvia دارای ظرفیت 6 مسافر است و پس از طی همه مراحل آزمایشات فنی و ایمنی در مدار تجاری‌سازی قرار می‌گیرد. یکی از مدیران شرکت سازنده این هواپیما گفت: «صنعت هواپیمایی در جهان با سرعت در حال تحول است و شرکت‌های بزرگ این حوزه سرمایه‌گذاری‌های عظیمی روی هواپیمای بدون تولید آلایندگی کرده‌اند. در چند سال آینده شاهد تولید تعداد زیادی هواپیمای هیدروژنی-الکترونیکی خواهیم بود.»

بررسی‌ها نشان می‌دهد شرکت‌های مختلف صنعت حمل‌ونقل هوایی تا سال 2050 تعداد و کیفیت تولیدات خود را به حدی می‌رسانند که تولید گاز کربن‌دی‌اکسید از هواپیماها به شدت کاهش خواهد یافت. بحران‌های جهانی محیط زیست دولت‌های زیادی در سراسر  دنیا را متقاعد ساخته است که به سمت تولید هواپیماهای دارای آلایندگی صفر گام بردارند.

شرکت ZeroAvia علاوه بر تمرکز روی اولین هواپیمای هیدروژنی-الکتریکی در حال طراحی اکوسیستم خاصی برای سوخت‌رسانی به فرودگاه‌ها نیز است. قطعا توسعه خطوط هواپیماهای بدون آلایندگی نیازمند ایجاد زیرساخت‌های مناسب است و اکوسیستم سوخت‌رسانی پیشرفته سرعت تکامل این صنعت را دوچندان می‌کند.

انتهای پیام/4144/

منبع: آنا

کلیدواژه: هواپیما پرواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۸۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم کشت و صنعت مغان برای تبدیل شدن به مرکز تولید بذر صیفی‌جات

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، صمد بهزاد در بازدید شاهین رستم‌پور مشاور معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی از شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: مذاکرات و پیگیری‌های لازم از طریق وزارت جهاد کشاورزی برای تولید بذور سبزی و صیفی‌جات در این شرکت انجام شده است.
وی تاکید بر لزوم فراهم شدن فضای مناسب و بستر علمی در تولیدات زراعی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان افزود: این مجتمع اقتصادی به دنبال تحقق تولید محصولات کشاورزی پول‌ساز با راندمان بالا بوده و این امر را در دستور کار قرار داده است.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با بیان این که در کنفرانس کشاورزی اوراسیا مقرر شد که ایران بذر مورد نیاز کشور‌های منطقه را تامین کند و مقدمات آن در وزارت جهاد کشاورزی فراهم شده است، اظهار کرد: برای تحقق این هدف، با دعوت از کارشناسان و تولیدکنندگان اوراسیا، توان مجتمع عظیم ملی کشت و صنعت مغان را در زمنیه تولید بذر به صورت شایسته معرفی خواهیم کرد.
مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی نیز در این بازدید با تاکید بر بهره‌برداری از ظرفیت‌های کشت و صنعت مغان در زمینه‌های مختلف گفت: باید با برنامه‌ریزی دقیق در حوزه تولید بذر، ارقام جدیدی را معرفی کرده و با جایگزینی ارقام پربازده و اقتصادی، عملکرد تولیدی این شرکت را افزایش دهیم.
شاهین رستم‌پور آینده کشاورزی ایران را منوط به فراهم شدن بستر تولیدات پایه، علمی و فعالیت تحقیقاتی مجتمع‌‎هایی مانند کشت و صنعت مغان دانست و افزود: با استفاده از ظرفیت موجود در این بنگاه اقتصادی بزرگ استان اردبیل، می‌توان نهال‌های خوبی را در این شرکت تولید و به باغات کل کشور معرفی کرد.
وی با اشاره به آینده درخشان شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در حوزه تولید بذر و نهال اظهار کرد: کشت و صنعت مغان با همکاری متخصصان بین‌المللی بذر به زودی تولید بذر محصولاتی همچون خیار، گوجه فرنگی، فلفل، بادمجان، کدو، هندوانه، ملون و لوبیا را شروع خواهد کرد.
مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی بیان کرد: پس از آزمایش اولیه و تایید لاین برای سال آتی و معرفی برند مشترک می‌توان بازار خوبی را در زمینه تولید بذر برای شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان فراهم و از واردات بذور مختلف جلوگیری کرده و بازار داخلی را با بذور تولیدی برند مغانه تامین کرد.
رستم‌پور سرمایه‌گذاری در بخش تولید بذر را دارای سود کلان عنوان و تاکید کرد: شرکت کشت و صنعت مغان می‌تواند با برنامه‌ریزی پنج ساله در امر تولید بذور صیفی و نهال، چند برابر تولیدات فعلی خود سود کسب کند.

دیگر خبرها

  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی
  • این اولین ربات انسان‌نمای تمام‌الکتریکی با سرعت ۶ کیلومتربرساعت است
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان را ببینید
  • درآمد تعمیرات برد الکترونیکی چقدر است
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • امیدی که در «هفت‌تپه» زنده شد
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • عزم کشت و صنعت مغان برای تبدیل شدن به مرکز تولید بذر صیفی‌جات
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا