Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@10:55:06 GMT

مدیریت جهادی و راه و رسم شهدا در جامعه زنده شود

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۸۷۳۲

مدیریت جهادی و راه و رسم شهدا در جامعه زنده شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی ظهر یکشنبه در مراسم نامگذاری فرودگاه همدان به نام شهدای همدان، اظهار کرد: اینکه در آغاز جنگ تنها ۱۹ ماه از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته و کشور با جنگ‌های داخلی در برخی از مناطق مواجه بود و ۸۶ کشور عراق را حمایت می‌کردند، نشان دهنده وضعیت سخت آن دوره است.

وی با بیان اینکه در تاریخ ۲۰۰ سال گذشته ایران، هر گاه جنگی رخ داده دشمن بخشی از این سرزمین را غاصبانه تصاحب کرده است، عنوان کرد: صدام بر اساس این تحلیل‌ها از گذشته ایران آمده بود تا در ایران بماند، اما بعد از هشت سال به برکت جانفشانی و ایثارگری جوانانی که در دفاع مقدس تربیت شدند، با شکست مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه موفقیت‌های جنگ اعجاز و امدادهای غیبی بوده است، گفت: در دوران دفاع مقدس نیز کشور در تحریم قرار داشت، اما باید از مدیریت دوران دفاع مقدس جوانان ۲۰ ساله‌ای که در مقابل کل دنیا ایستادگی کردند، تقدیر کنیم.

وی افزود: امروز نیز پس از گذشت سال‌ها باز هم همان دغدغه مندی‌ها در بین جوانان ما وجود دارد و جوانان امروز ادامه دهنده همان مسیر دیروز هستند.

امام جمعه همدان با اشاره به نامگذاری فرودگاه همدان به نام شهدای این استان، بیان کرد: این نامگذاری یک اسم جامعی است که هم شهدای ارتش را و هم سپاه، هم ناجا و هم نیروی هوایی ما را شامل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این مراسم نباید تنها یک نامگذاری صرف باشد، مطرح کرد: همان طور که اسم شهدا را در اینجا قرار می‌دهند باید رسم شهدا هم در اینجا زنده شود.

آیت الله شعبانی با بیان اینکه رسم شهدا، مدیریت جهادی آنها بوده است، گفت: مبنای این نامگذاری‌ها این است که ما معتقد به راه شهدا و زنده نگاه داشتن آرمان‌ها و اهداف شهدا هستیم.

کد خبر 5034261

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه همدان چهل سالگی دفاع مقدس ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس شیراز آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر دفاع مقدس جنگ تحمیلی کرمانشاه شهرکرد دفاع مقدس گرگان خطبه های نماز جمعه اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۸۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه مادر شهیدی که دیوارهایش مزین به عکس شهدا است

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: خانه کوچک و باصفایی دارد هر گوشه‌ای از دیوارهای خانه یک تابلو و عکسی از شهیدی است که روزگاری برای دفاع از این مرز و بوم تلاش کرده‌اند.

حاجیه سلمه صدایش می‌کنند، مادری که از چروک‌های دست و صورت وخمیدگی قدش مشخص است روزگار را به سختی سپری کرده است.

لبخند لبهایش دلگرمی و انرژی را روانه وجود مهمانانش می‌کند، دور تا دور خانه‌اش را با عکس شهیدانش زینت داده است.

حاجیه سلمه می‌گوید: یاد و وجود همسر و فرزند شهیدش را با عکس‌هایشان زنده نگه می‌دارد و معتقد است اگر نبود رشادت جوانان این مرز و بوم در دوران دفاع مقدس امروز عزت و امنیتی هم در وجود مردمان این شهر و دیار حس نمی‌شد.

در گوشه‌ای از دیوار خانه‌اش عکسی از شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش را نصب کرده است.
برکت و صفای خانه‌اش را مدیون وجود این شهیدان می‌داند.

بر بنر خانه‌اش واژه «وعده صادق» نوشته شده سواد خواندنش را ندارد اما می‌گوید نشانی از بستن دهان دشمنان ایران و شادی دلهای مردم است که سپاه به ثمر رساند.

مهر وجودش مسوولان را به خانه‌اش کشاند و یادواره خانگی شهیدان سبحانی را رقم زد، یادواره‌ای که مسوولان را به پاس قدردانی از زحمات این مادر و همسر شهید راهی منزلش کرد.

کشمش، بادام، گردو و شربت حاصل دسترنج و تلاش این مادر است که با آنها از مهمانانش پذیرایی می‌کند و ساده و بی‌ریا مهمانانش را حبیب خدا خطاب می‌کند.

معنویت در صورت و رفتار و منزل حاجیه سلمه موج می‌زند و به پاس صبر و استقامت این مادر، سپاه بیت‌المقدس از ایشان تجلیل می‌کند تا قدردانی و تکریم از خانواده شهدا را به همه افراد جامعه گوشزد کند.

حاجیه سلمه گرچه سن بالایی دارد و مسن است اما راهپیمایی نیست که در آن شرکت نکرده باشد و می‌گوید در صف اول همه راهپیمایی‌ها از ۲۲ بهمن گرفته تا روز قدس و غیره شرکت می‌کند و شعار مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا را برای همیشه سر می‌دهد تا نابودی دشمنان این مرز و بوم و سربلندی جوانان کشور را شاهد باشد.

حاجیه سلمه برای همه جوانان و مسوولان دعای عاقبت بخیری و سلامتی می‌کند و می‌گوید: یادمان باشد از افراد اطرافمان گرفته تا داشته‌هایمان هر آنچه داریم نعمت خداوند است و باید همیشه قدردان نعمت پروردگار بود.

شکرگزاری پروردگار و قانع بودن را دو ویژگی انسان‌های موفق می‌داند و از جوانان می‌خواهد برای هرآنچه که دارند شکرگزار پروردگارشان باشند.

وی از اینکه عکس شهدا زینت بخش دیوارهای خانه‌اش شده خوشحال است و می‌گوید این کار موجب شده همیشه در منزلم احساس آرامش و امنیت کنم.

کد خبر 6093677

دیگر خبرها

  • نامگذاری کتابخانه دانشگاه پیام نور کرمان به نام دانشجوی شهید حادثه تروریستی گلزار شهدا
  • جامعه امروز ما نیاز به تفکر معلمان شهید دارد
  • خانه مادر شهیدی که دیوارهایش مزین به عکس شهدا است
  • یادواره‌های شهدا، دشمن‌ستیزی را در دلها زنده نگه می‌دارد
  • زنده‌ نگهداشتن خاطرات دفاع مقدس یک ضرورت است
  • دانلود نماهنگ شنیدنی «روز ملی خلیج فارس» + علت نامگذاری
  • فیلم| اردوی جهادی با عطر شهدا
  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است
  • ۳۰ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی در همدان برگزار می‌شود
  • معرفی جوانان برتر همدان در جشنواره جوانان برتر ایران زمین