Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@22:51:45 GMT

کلیات الحاق ۴۴۰ هکتار به شهر جدید پرند تصویب شد

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۸۷۸۴

کلیات الحاق ۴۴۰ هکتار به شهر جدید پرند تصویب شد

به گزارش ایرنا پرند، شهری تازه تاسیس در رباط‌کریم استان تهران است که با احداث مسکن مهر توسعه یافت و امروز، یکشنبه در چهارمین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان تهران موضوع الحاق ۴۴۰ هکتار جدید به آن برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن مطرح و بررسی شد.

این موضوع در شورای برنامه‌ریزی که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، موافقان و مخالفانی داشت و هرکدام از طرفین نیز دلایل قانع‌کننده‌ای برای ابراز نظر خود داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش‌بینی نشدن منابع آبی آشامیدنی، نبود استعلام زمین‌های نیروهای مسلح، افزایش بیش از پیش جمعیت حاضر در پرند و به دنبال آن گسترش مشکلات اجتماعی، فرهنگی و زیرساختی در این محدوده از جمله مسائل مطرح شده مخالفان بابت اجرای این طرح بود.

پرند ظرفیت گسترش جمعیت را ندارد

شهرام عدالتی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران که یکی از همین مخالفان بود، تاکید کرد: ابتدا باید مشکلات مربوط به سرانه‌های زیرساختی پرند برطرف شود و سپس به فکر توسعه آن بود.

وی افزود: پرند با مسکن مهر شکل گرفت و اکنون می‌توان تمامی مشکلات این طرح را در این شهر مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه ساکنان شهر جدید پرند با مشکلات فرهنگی، سکونت و اجتماعی مواجه هستند، اضافه شدن جمعیت جدید به این منطقه را زمینه‌ساز دامن زدن به مسائل موجود برشمرد.

عدالتی تصریح کرد: با تصویب و اضافه شدن این میزان زمین برای احداث مسکن، شهری با جمعیت ۷۰۰ هزار نفر داریم که علاوه بر مشکلات فراوان قبلی با مسائل جدیدی نیز روبرو خواهد شد.

چاره‌ای جز توسعه پرند نداریم

محمد تقی‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران نیز که از موافقان موضوع الحاق ۴۴۰ هکتار به پرند بود، گفت: این موضوع در چندین جلسه مطرح شده اما باید به خاطر داشت که استان تهران تابع سیاست‌های ملی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن است.

وی اضافه کرد: ما باید بخشی از طرح اقدام ملی را اجرا کنیم و چاره دیگری غیر از احداث این واحدهای مسکونی در شهر جدید پرند نداریم.

تقی‌زاده اعلام کرد: باید در توسعه این شهر که برای استقرار ۴۰۰ هزار نفر جمعیت پیش‌بینی شده است، جبران کمبودهای موجود در سرانه‌های خدماتی را مدنظر قرار دهیم.

«قمری» نماینده وزارت دفاع نیز از وجود محدوده نظامی در اطراف شهر پرند خبر داد و بیان کرد: ارتش ۲۸.۵ هکتار و به همین میزان نیز سپاه در اطراف این شهر زمین دارد و باید برای توسعه حریم آن، این موضوع را نیز مد نظر قرار دهیم.

وی تاکید کرد: نباید حریم الحاقی به شهر پرند با حریم این مناطق نظامی تداخل داشته باشد از همین رو باید برای تصویب هر موضوع در این زمینه منتظر استعلام وزارت دفاع بود.

طرح اقدام ملی در پرند اجرا می‌شود

خلیل محبت‌خواه، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران نیز در ادامه این جلسه گفت: در مجموع استان تهران باید ۷۳ هزار  واحد مسکونی در طرح اقدام ملی احداث کند که با توجه به نبود زمین در پایتخت، هیچ راهی به غیر از اجرای آن در پرند و شهرهای جدید نداریم.

مهدی فروغی، قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای نیز تصریح کرد: در توسعه شهرها و ایجاد مناطق مسکونی جدید مصوبه شورای عالی آب، در خصوص لزوم تامین منابع تامین آب آن محدوده نباید به فراموشی سپرده شود.

وی بیان کرد: توسعه هر محدوده مسکونی که در آن منابع آبی پیش‌بینی نشده باشد طبق قانون ممنوع است و این موضوع در مورد پرند نیز باید مد نظر قرار گیرد.

۴۴۰ هکتار به پرند اضافه می‌شود

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران نیز در پایان بررسی این موضوع گفت: تهران بیشترین سرانه مستاجرنشینی کشور را دارد و این رقم به ۴۳ درصد می‌رسد.

وی ابراز کرد: برای پاسخگویی به نیاز مستاجران، راهی به غیر از توسعه و ساخت مسکن نداریم و اجرای طرح اقدام ملی نیز در همین راستاست.

به گفته وی الحاق ۴۴۰ هکتار زمین به حریم شهر جدید پرند به منظور اجرای طرح اقدام ملی ضروری است.

محسنی بندپی افزود: تنها نقطه‌ای که در استان تهران می‌توان ۷۳ هزار واحد پروژه اقدام ملی را اجرا کرد، شهر جدید پرند است.

استاندار تهران همچنین به دیگر مصوبه‌های این جلسه اشاره و اعلام کرد: تصویب چهار طرح هادی روستایی و مشکلات گازرسانی به روستاهای بخش «کن» نیز مصوب شد که در این زمینه مشکلات مرتبط با راه و شهرسازی و محیط زیست برطرف شد.

برچسب‌ها طرح اقدام ملی مسکن شهر تهران استان تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح اقدام ملی مسکن شهر تهران استان تهران طرح اقدام ملی مسکن شهر تهران استان تهران اخبار کنکور اجرای طرح اقدام ملی شهر جدید پرند استان تهران برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۸۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت مکلف شد 300 هزار هکتار به زمینهای قابل سکونت در شهرهای با تراکم زیر 70 هزار نفر اضافه کند

محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه در گفت وگو با خبرنگار قدس در مورد در اختیار زمین و تسهیلات به مردم برای ساخت مسکن، گفت: ما در قانون برنامه هفتم دولت را مکلف کردیم که بالغ بر 300 هزار هکتار به زمین های قابل سکونت در شهرهای با تراکم زیر 70 هزار نفر و روستاها اضافه کند که باعث افزایش افقی زیست بوم شهری و روستایی می شود و این بند از برنامه هفتم توسعه عملا در راستای هدف قانون جهش تولید مسکن هست که زمین را در اختیار مردم قرار می دهیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: در دو قانون بالادستی کشور یعنی قانون برنامه هفتم توسعه پنج ساله کشور و هم قانون جهش تولید مسکن شرایط عرضه زمین به مردم توسط دولت را فراهم کردیم تا دولت، زمین را یک عامل اصلی در قیمت مسکن است بطور رایگان در اختیار مردم قرار دهیم و در کنار آن بانکها مکلف به پرداخت تسهیلات هستند. هر میزان دولت در زمینه عرضه زمین به مردم و پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به مردم جلو برود؛ مشارکت مردم در ساخت مسکن افزایش خواهد یافت.

زنگنه تصریح کرد: برخی بانک ها امسال به وظایف خود عمل کردند و بعضی از بانکها نیز تخطی های جدی از قانون داشتند. ما می توانیم به منابع مالی دیگر هم فکر کنیم که در قانون تامین مالی که اخیرا شورای نگهبان هم تصویب کرد و ابلاغ می شود مقداری مباحث را گذاشتیم و همچنین صندوق مسکن می تواند موثر باشد.

عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات تاکید کرد: قطعا افرادی که قدرت دریافت تسهیلات 400 میلیونی یا یک میلیاردی را ندارد با بالا رفتن قیمت مسکن دچار مشکل می شوند. اما این افراد می توانند در صندوق های سرمایه گذاری مسکن به میزان سرمایه ای که دارند در ساخت مسکن و متراژ سهیم شوند که این برای آنها ارزش افزوده دارد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: دولت باید افزایش سرمایه بانکهای همسو با سیاست تسهیلات ساخت مسکن را تقویت کند که آنها توان وام دهی شان افزایش پیدا کند و هم منابع تامین مالی را برایشان فراهم کند.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • دولت برای تصویب لایحه حمایت مادی و معنوی پرستاران اقدام کند
  • طرح ترافیک تهران امسال تغییری نخواهد داشت
  • توسعه نهالکاری در ۵۰ هکتار از تفرجگاه عینالی تبریز
  • بررسی و تصویب ۱۴ طرح در کارگروه امور زیربنایی آذربایجان‌غربی
  • ارتقای حمل‌ونقل عمومی در پرند ضروری است
  • تصویب ۵ طرح بهبود و توسعه میادین نفت و گاز کشور
  • بررسی و تصویب ۵ طرح بهبود و توسعه میادین نفت و گاز کشور
  • دولت مکلف شد 300 هزار هکتار به زمینهای قابل سکونت در شهرهای با تراکم زیر 70 هزار نفر اضافه کند
  • ابرپروژه مسکونی تهران در محله یاخچی آباد با ۱۰ هزار واحد ساخته می شود
  • تصویب سند توسعه دانش بنیان خراسان جنوبی