Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@16:58:55 GMT

کاهش 17 درصدی تصادفات درون شهری در کردستان

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۸۷۹۵

کاهش 17 درصدی تصادفات درون شهری در کردستان

ایسنا/کردستان رئیس پلیس راهور استان کردستان از کاهش 17 درصدی تصادفات جرحی، فوتی و خسارتی در تصادفات درون شهری در استان کردستان خبر داد.

سرهنگ برزو مرادی، در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان اظهار کرد: رسیدگی به تصادفات، روان سازی ترافیک و انتظام بخشی از وظایف پلیس راهور بوده است.

وی افزود: روان‌سازی ترافیک و انتظام بخشی منجر به کاهش تخلفات و کاهش تخلفات منجر به کاهش تصادفات در سطح استان و کشور خواهد شد و این امور مانند حلقه‌های زنجیر به هم متصل و همدیگر را کامل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس راهور استان کردستان با اشاره به اینکه تاکنون هیچ کشوری نتوانسته تصادفات را به صفر برساند، عنوان کرد: برای کاهش تصادفات باید کاربران دیگر ترافیک مشکلات و تخلفات دیگران را جبران کنند تا بتوانیم تصادفات را کاهش دهیم.

وی عنوان کرد: کنترل ترافیک از وظایف پلیس راه است البته کنترل فیزکی و انسانی ترافیک در حال حاضر در دنیا حذف شده است که این امر مستلزم هوشمندسازی ترافیک و هزینه‌های کلان است.

مرادی با اشاره به آمار شش ماهه تصادفات درون شهری اعلام کرد: در مدت یادشده در مجموع تصادفات درون شهری استان کردستان 17 درصد کاهش داشته‌ایم و از تعداد تصادفات روی داده شده ۳ درصد فوتی، 86 درصد جرحی و ۱۱ درصد خسارتی بوده است.

وی اعلام کرد: از تعداد متوفیان تصادفات درون شهری ۵۲ درصد عابر پیاده، ۱۱ درصد راننده، ۲۹ درصد راننده موتورسیکلت، ۸ درصد سایر موارد بوده است.

رئیس پلیس راهور استان کردستان به تعداد مجروحان تصادفات درون شهری اشاره و اعلام کرد: 51 درصد مجروحان راننده، 23 درصد سرنشین و 26 درصد عابر پیاده بوده است که این امر نشان می‌دهد از لحاظ فرهنگ عابران پیاده با حد ایده‌آل خیلی فاصله داریم.

وی به مقصران در تصادفات درون شهری اشاره و اعلام کرد: ۷۲ درصد مقصران تصادفات خودروهای سواری، ۱۵ درصد موتورسیکلت، 7 درصد وانت و 3 درصد کامیون و دو درصد سایر وسایل نقلیه هستند.

مرادی مهم‌ترین علت تصادفات منجر به فوت را  عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم دانست و افزود: ۳۶ درصد تصادفات درون شهری مربوط به راننده‌های ۲۵ تا ۳۴ سال بوده است.

رئیس پلیس راهور استان کردستان به فعالیت مرکز تعویض پلاک استان کردستان اشاره و عنوان کرد: در راستای ارائه خدمات بهتر تعداد غرفه‌های تعویض پلاک به پنج غرفه افزایش یافته است در صورت نیاز به شش غرفه افزایش خواهد یافت.

وی به فعالیت دفاتر خدمات خودرویی در شهرستان‌های استان کردستان اشاره کرد و ادامه داد: دفتر خدمات خودرویی در سقز با دو غرفه، مریوان با دو غرفه، بانه با یک غرفه فعال است و سروآباد نیز درخواست راه‌اندازی این دفتر داده شده ولی تاکنون افتتاح نشده است.

رئیس پلیس راهور استان کردستان از فعالیت ۳۲ آموزشگاه رانندگی فعال در استان خبر داد و گفت: از این تعداد 26 آموزشگاه پایه سه، ۵ آموزشگاه پایه دو و یک آموزشگاه موتورسیکلت بوده است.

وی از صدور 9 هزار 66 جلد گواهینامه جدید رانندگی ، دو هزار و 690 جلد تعویض گواهینامه، 1391 گواهینامه المثنی و 374 مورد تبدیل گواهینامه در پلیس راهور استان در شش ماه اول سال جاری خبر داد و گفت: دو مورد گواهینامه اتباع خارجی نیز در مدت یاد شده صادر شده است.

مرادی به جریمه مسافران غیر ضروری و توقیف خودرو در ایام کرونا اشاره و عنوان کرد: در این مدت 143 مورد دستور توقیف خودرو و جریمه لغو شده است.

وی از آغاز ثبت‌نام اینترنتی تعویض پلاک برای شهروندان استان کردستان خبر داد و گفت: از روز سه شنبه هشتم مهرماه تمام خدمات تعویض پلاک استان کردستان با نوبت دهی اینترنتی صورت می‌گیرد و کسانی که این کار را انجام نداده باشند خدمات ارائه نخواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی تصادف پليس راهور رئیس پلیس راهور استان کردستان تصادفات درون شهری تعویض پلاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۸۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۴ درصدی صدمات حین کار در کشور

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در بخش صدمات حین کار شاهد کاهش ۱۴ درصدی در کشور بوده‌ایم که رقم قابل توجهی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، مهرداد عظیمی، امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در مراسم گرامیداشت روز جهانی کارگر که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: نقش ممتاز و برجسته مردمان این دیار در طول دوران مختلف انقلاب غیرقابل انکار است و به وجود کردستان قهرمان که بیش از ۵۴۰۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده، افتخار می‌کنیم.

وی افزود: کردستان دارای سرمایه انسانی توانمندی است و در حوزه‌های مختلفی کردستانی‌ها درخشیده و الگوهای موفقی را به کشور معرفی کرده‌اند که یکی از ماموریت‌های اصلی معرفی درست ظرفیت‌های انسانی این استان است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: هرچقدر بخش خصوصی تقویت شود و مردم امورات اقتصادی را برعهده بگیرند ما موفق‌تر خواهیم بود.

عظیمی ادامه داد: عملکرد این وزارت خانه در کاهش نرخ بیکاری که یکی از وعده‌های دولت نیز اشتغال بوده، قابل قبول بوده است و توانسته‌ایم با همکاری سایر بخش‌ها به آن جامه عمل بپوشانیم.

وی ایجاد کالابرگ الکترونیکی را نیز یکی دیگر از دستاوردهای دولت سیزدهم و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و گفت: در بخش صدمات حین کار هم شاهد کاهش ۱۴ درصدی بوده‌ایم که رقم قابل توجهی بوده است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اضافه کرد: در بخش فنی و حرفه‌ای شاهد رشد ۳۵ درصدی در حوزه آموزش و قریب به ۴۰ درصدی در حوزه سنجش مراکز حرفه‌ای بوده‌ایم.

عظیمی تصریح کرد: امسال هدف گذاری ما در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزشی جوار کارگاهی است که به صورت جدی آن را دنبال می‌کنیم.

وی گفت: دستگاه‌های دولتی نیز ملکف شده‌اند که سالانه بخشی از اعتبارات عمرانی خود را صرف امر آموزش مهارت کارگران کنند.

کد خبر 749429

دیگر خبرها

  • استفاده از تلفن همراه با ۴۶ درصد بالاترین علت بروز تصادف است
  • کاهش ۱۰ درصدی تصادفات سالانه با رفع نقاط حادثه خیز از امسال اجرایی می‌شود
  • کاهش ۱۴ درصدی صدمات حین کار در کشور
  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری در اصفهان
  • پلیس راهور تهران: استفاده از موبایل عامل ۴۶ درصد از تصادفات است
  • پلیس راهور : ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • عامل ۴۶ درصد تصادفات ؛ یک عادت بد در رانندگی!
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در شهرستان فریدن