Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس اطلاعیه امروز ششم مهر ماه این دادگستری، مشروط بودن تمام امور مربوط به پیگیری پرونده‌های قضایی شهروندان به نوب‌تدهی اینرنتی "در اجرای سیاستهای کلی و بخشنامه ریاست قوه قضاییه مبنی بر ارائه خدمات غیرحضوری، کاهش مراجعان حضوری و جلوگیری از انتقال ویروس کرونا" صورت گرفته است.

دادگستری‌کل خراسان رضوی در اطلاعیه روز یکشنبه خود، پایگاه اینترنتی با آدرس www.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

adliran.ir را برای مراجعه شهروندان به منظور ارائه نوبت برای پیگیری پرونده‌های قضایی آنها اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: شهروندان پس از اخذ نوبت در مرحله انتخاب شده، با در دست داشتن برگه نوبت‌دهی به دادگستری مراجعه کنند.

بر این اساس، تمام اقدامات خدماتی از جمله "ثبت دادخواست، شکواییه، ثبت لایحه‌ها، دادخواست اجرای حکم، ابطال تمبر و رفع نقص" با نوبت‌دهی اینترنتی دفاتر خدمات در سطح شهر پذیرش و ارسال می‌شوند لذا دیگر نیازی به مراجعه حضوری شهروندان به دادگستری خراسان رضوی و شعبه‌های قضایی در این استان آن نیست. 

همچنین در اطلاعیه دادگستری‌کل خراسان رضوی تاکیده شده است، افرادی که از طریق ابلاغیه‌ها دعوت به حضور در محاکم شده‌اند و وقت رسیدگی دارند نیز موظف هستند بدون اخذ نوبت حتی با همراه داشتن دعوتنامه، به دادگستری و یا مجتمع قضایی مورد نظر خود مراجعه نکنند. 

۶۷۰ قاضی شاغل در دادگستری خراسان رضوی که نیمی از آنان روحانی هستند، سالانه یک میلیون فقره پرونده را در حوزه‌های مختلف قضایی این استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری قضاوت می‌کنند. 

"شوراهای حل اختلاف" نیز در قالب ۳۰۲ شعبه شهری و ۳۷۲ شعبه روستایی با بکارگیری سه هزار عضو در سطح استان خراسان رضوی شامل ۳۱ شهرستان، ۷۲ شهر، ۷۰ بخش و دو هزار و ۵۴۰ روستا فعالیت دارند.  ۱۱۲ شعبه از این تعداد شوراهای حل اختلاف خراسان رضوی نیز در قالب هشت مجتمع در سطح شهرستان مشهد دایر هستند. 

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۴۴۶ هزار و ۴۴۸ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۲۵ هزار و ۵۸۹ نفر را در کشورمان گرفته است. 

همچنین تاکنون ۳۷۴هزار و ۱۷۰ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران بهبود یافته‌اند. 

برچسب‌ها کرونا شکایت دادگستری مشهد اینترنت دادگستری کل استان خراسان رضوی قوه قضاییه خدمات الکترونیک قضایی پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا شکایت دادگستری مشهد اینترنت دادگستری کل استان خراسان رضوی قوه قضاییه خدمات الکترونیک قضایی کرونا شکایت دادگستری مشهد اینترنت دادگستری کل استان خراسان رضوی قوه قضاییه خدمات الکترونیک قضایی اخبار کنکور خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۹۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم طرح نور با جدیت

 حجت الاسلام والمسلمین موحدی آزاد دادستان کل کشور در مراسم تکریم و معارفه روسای کل پیشین و جدید دادگستری استان یزد گفت: با نهاد فراجا و برخی نهاد‌های دیگر نشست‌های متعددی را برگزار کردیم که طرح نور به صورت جامع و با برنامه ریزی تداوم یابد. 

وی بیان کرد: از بانوانی که مخاطب این طرح بودند و نهایت همکاری را داشتند، قدردانی می‌کنم چرا که شخصا از نزدیک دیده ام که اجرای طرح نور در جامعه بسیار موثر بوده است.

دادستان کل کشور در ادامه گفت: هیچگونه قانون جامعی در مورد حقوق عامه و آزادی‌های مشروع که از وظایف قوه قضائیه است، وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی آزاد، افزود: اخیرا لایحه حقوق عامه تکمیل و به معاون حقوقی قوه قضاییه داده شده که باید پیگیری شود تا دادستان‌ها بدانند تکلیف قانونی چیست و حقوق عامه کاملا مشخص باشد چرا که آزادی‌های مشروع نیز از مطالبات رهبر معظم انقلاب است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اسلامیت نظام نیز در مسیر حرکت بوده و در بسیاری از موارد موفقیت‌های خوبی را داریم، اما در برخی موارد فاصله داریم و امیدواریم مجلس بعدی که شکل می‌گیرد بیشتر تلاش کند و برای نزدیک‌تر شدن قوانین به دستورات اسلام و حل مشکلات مردم در سایه احکام اسلامی وضع قوانین داشته باشند.

استاندار نیز در این مراسم با قدردانی از مجموعه دادگستری استان یزد،گفت: محصول عملکرد مجموعه قضایی استان باعث افزایش سرمایه اجتماعی این دستگاه در استان یزد شد و این مجموعه در بالاترین سطح خود از این لحاظ قرار دارد.

فاطمی خاطرنشان کرد: خوشبختانه ارتباط بسیار خوبی بین دستگاه قضایی و مجموعه مدیریت استان وجود دارد و بیشترین تعامل در شورای تامین استان حاصل می‌شود، که موفقیت‌های استان محصول همین همراهی و همگامی است.

در این مراسم از خدمات پنج ساله غلامعلی دهشیری رییس کل پیشین دادگستری استان یزد قدردانی و حجت الاسلام حسین طهماسبی به عنوان رئیس کل جدید دادگستری استان یزد معرفی شد.

همچنین در این مراسم مهدی تشکری بافقی به عنوان معاون قضایی دادگستری استان و غلامعلی دهشیری به عنوان رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان یزد معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • محکومیت دبستان غیرانتفاعی دخترانه به علت گران فروشی خدمات آموزشی
  • جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف
  • رقابت بیش از ۹۱ هزار داوطلب در نوبت نخست کنکور خراسان رضوی
  • تداوم طرح نور با جدیت
  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • رقابت ۹۱ هزار و ۳۲۶ خراسانی در کنکور سراسری۱۴۰۳
  • رعایت نشدن قانون بکارگیری نیرو در بخشی از شعبه‌های دادگستری
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات برپا می‌شود
  • هشدار هواشناسی خراسان رضوی درباره بارش‌های رگباری و افزایش شدت وزش باد
  • راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان