Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@05:58:21 GMT

گاردین: بایدن از اشتباهات کلینتون درس بگیرد

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۹۵۴۹

گاردین: بایدن از اشتباهات کلینتون درس بگیرد

به گزارش ایرنا به نقل از گاردین،  «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری، مبارزات انتخاباتی خود را بر "بازگرداندن" رأی طبقه کارگر سفیدپوست در ایالت‌های دارای آرای در نوسان «غرب میانه» مانند میشیگان و ویسکانسین متمرکز کرده است. اما او اشتباه می‌کند. 
در ادامه مطلب درج شده در این روزنامه انگلیسی آمده است: بایدن و مشاورانش به وضوح معتقد هستند که هیلاری کلینتون در سال ۲۰۱۶ شکست خورد زیرا رای طبقه کارگر این ایالت‌های در نوسان از باراک اوبامای دموکرات در سال ۲۰۱۲ به ترامپ جمهوری خواه در ۲۰۱۶ تغییر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این راهبرد مبارزات انتخاباتی بایدن یک مشکل اساسی دارد و آن اینکه تقریبا به طور کامل طبقه کارگر سیاه پوست را نادیده گرفته است.  
به نوشته این رسانه انگلیسی، بایدن باید بداند که اگر ترامپ توانست در سال ۲۰۱۶ در دو ایالت ویسکانسین و میشیگان (دو ایالت از سه ایالت دارای آرای در نوسان) پیروز شود به این دلیل بود که رای دهندگان طرفدار حزب دموکرات کمتر در انتخابات شرکت کردند. 
به عبارتی رای دهندگان سفیدپوست ایالت ویسکانسین در سال ۲۰۱۶ یک درصد کاهش حضور داشتند که این برابر بود با رقم ۱۰۰ هزار نفری. اما کاهش میزان مشارکت رای دهندگان سیاه پوست در این ایالت‌ها چشمگیرتر از سفیدپوستان بود. به گونه‌ای که در سابقه ثبت شده ویسکانسین بی‌سابقه است. در حالی که در سال ۲۰۱۲ و زمان کاندیداتوری باراک اوباما، ۷۹ درصد از رای دهندگان سیاه پوست در انتخابات شرکت کردند، در سال ۲۰۱۶ تنها ۴۷ درصد این افراد رای دادند که این برابر است با کمتر از نیمی از رای دهندگان واجد شرایط. 
اما حالا بایدن به جای تلاش برای به دست آوردن رای شمار زیادی از سیاه پوستان که در سال ۲۰۱۶ شرکت نکردند، بر تعداد اندکی از سفیدپوستان که در آن سال در خانه ماندند، متمرکز شده است. این در حالی است که وسواس دموکرات‌ها برای "بازگرداندن" آرای طبقه کارگر سفیدپوست در روستاها و حومه شهرها به سوی نامزد حزب دموکرات بیشتر نمادین است تا استراتژیک و این رویکرد ریشه در یک الگو قدیمی و اشتباه دارد که طبقه کارگر (متشکل از کارگران سفیدپوست و سیاه پوست) را با کارگران سفید پوست یکی می‌داند. 
وسواس بایدن بر روی طبقه کارگر سفیدپوست، باعث شده که بیش از نیمی از مردان سیاه پوست کارگر (که جمعیتشان بیش از دوبرابر کارگران سفید پوست است) در صنایع سنگین میلواکی (یکی از شهرهای ایالت ویسکانسین) نادیده گرفته شوند و این یعنی بایدن صنعت زدایی که به کارگران سیاه پوست بیش از هر قشر دیگری صدمه می‌زند را نادیده می‌گیرد و نسبت به خانوارهای سیاه پوست و آسیایی در سراسر کشور که بیش از هر جامعه دیگری در سراسر آمریکا بیشترین آسیب را از رکود بزرگ اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا دیده‌اند، بی‌اهمیت است. اما نادیده انگاری بایدن بر نحوه رای گیری آن‌ها تأثیر می‌گذارد و این جامعه میلیونی در روز سوم نوامبر (۱۳ آبان روز برگزاری انتخابات آمریکا) به جای چرخش به سوی جمهوری خواهان تصمیم می‌گیرند در خانه بمانند و در انتخابات شرکت نکنند. 
هرچند چنین رویکردی در دی ان‌ای سیاسی بایدن است که علیرغم تضعیف طبقه کارگر در میان سایر نژادها، از طبقه کارگر سفید درخواست کمک کند. اما اگر او می‌خواهد بدون هیچ دلیلی خود را «فرانکلین روزولت»  (سی و دومین رییس جمهوری آمریکا) نسل امروز به تصویر بکشد، بهتر است همان اشتباهاتی را که منجر به شکست «هیلاری کلینتون»  (نامزد حزب دموکرات در سال ۲۰۱۶) در میان طبقه کارگر سیاه پوست شد، تکرار نکند. 

 

برچسب‌ها جو بایدن ایالات متحده آمریکا هیلاری کلینتون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جو بایدن ایالات متحده آمریکا هیلاری کلینتون جو بایدن ایالات متحده آمریکا هیلاری کلینتون اخبار کنکور رای دهندگان حزب دموکرات سال ۲۰۱۶ طبقه کارگر سیاه پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۹۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستان قاچاقچی گردو در پوست گردو

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ، سرهنگ عیسی روشن قلب با اشاره به اجرای طرح برخورد با قاچاق و حمایت از کالا‌ها و محصولات تولید داخل کشور گفت: ماموران ایست و بازرسی شهید فیض‌اللهی رودبار در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس ۷۰۰ کیلوگرم گردوی خارجی قاچاق را کشف و ضبط کردند.
وی افزود: کارشناسان ارزش این گردو‌های قاچاق را ۳۵۰ میلیون تومان اعلام کرده اند.
فرمانده انتظامی رودبار گفت : متهم ۳۹ ساله که کالای قاچاق را از یکی از استان‌های غربی کشور به رشت حمل می‌کرد برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

دیگر خبرها

  • بیماری‌های خودایمنی که باعث ریزش مو می‌شوند
  • خواص جکوزی برای پوست
  • چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • احداث مجموعه ورزشی امامزاده یحیی
  • دستان قاچاقچی گردو در پوست گردو
  • اسباب کشی شرکت نفت به برج 23 هزار میلیارد تومانی
  • اعتراض مدیرعامل چادرملو به لغو بازی سرنوشت‌ساز
  • اشتباهات داوری به ضرر چادرملو و به سود رقیبان است
  • اشتباهات نابخشودنی ستاره بارسا: باید بروی!