Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-07@04:05:07 GMT

اجرای طرح ملی مسکن در شهر پرند

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۹۹۳۱

اجرای طرح ملی مسکن در شهر پرند

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، انوشیروان محسنی بندپی در چهارمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران با اشاره به اینکه بیشترین تعداد مستاجرین کشور در تهران سکونت دارند، گفت: طرح اقدام ملی مسکن در استان تهران با توجه به وجود  گسل های شرق استان نظیر گسل مشا و همچنین بارگذاری بیش از حد جمعیت در این منطقه عملا در شهر پردیس منتفی است و این طرح با الحاق ۴۵۰ هکتار به اراضی شهر پرند در این شهر  عملیاتی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هنچنین الحاق ۴۷۰ هکتار از اراضی ملی به پارک علم و فناوری پردیس مصوب شد تا به ایجاد شهر دانش محور و استقرار شرکت های دانش بنیان کمک شود. مصوبه دوم جلسه امروز در مورد الحاق ۴۴۰ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی است که حدود ۷۳ هزار مسکن در شهر پرند جانمایی می شود.

وی ادامه داد: تصویب ۴ طرح هادی روستایی و مشکلات گازرسانی به روستاهای بخش کن نیز مصوب شد که در این زمینه مشکلات مرتبط با راه و شهرسازی و محیط زیست برطرف و مقرر شد تا مشکلات شهرک صنعتی قرچک در کارگروه آمایش نیز بررسی شود. همچنین اهمیت طرح کاداستر نیز مورد توجه قرار گرفته تا ضمن جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز به تثبیت مالکیت اراضی ملی کمک کند و تاکید شد تا راه و شهرسازی، آب منطقه ای و امور اراضی اهتمام جدی در این زمینه داشته باشند.

وی تاکید کرد: طرح اقدام ملی مسکن در استان تهران با توجه به وجود گسل های شرق استان نظیر گسل مشا و همچنین بارگذاری بیش از حد جمعیت در این منطقه عملا در شهر پردیس منتفی است. این طرح با الحاق ۴۴۰ هکتار به اراضی شهر پرند در این شهر عملیاتی می شود، از اینرو کلیات طرح مورد توافق قرار گرفت و تامین زیرساخت ها و آب نیز توسط وزارت راه و شهرسازی در شورای عالی مطرح می شود تا مجوزات لازم اخذه شده و جنبه اجرایی به خود بگیرد. 
منبع:ایسنا
انتهای پیام

کد خبر: 1074048 برچسب‌ها محسن بندپی مستاجران پرند

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مستاجران پرند شهر پرند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۹۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذ سند تک برگی تمامی اراضی ملی در محدوده شهر زهک

رئیس اداره راه و شهرسازی زهک گفت: سند تک برگی تمامی اراضی ملی در محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، مرتضی باغبانی اظهار داشت: سند تک برگی تمامی اراضی ملی در حریم و محدوده این شهرستان به نام سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی زهک افزود:در حال حاضر کل وسعت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در شهرستان زهک(محدوده و حریم شهر) بیش از 284 هکتار است که سند این اراضی در راستای افق شهرسازی آینده این منطقه و بر اساس ماده 9 قانون جامع حدنگار به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن به نام دولت صادر شده است.

وی تثبیت مالکیت اراضی، کاهش دعاوی قضایی و تامین زمین مورد نیاز جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن را از مهم ‌ترین اهداف و مزایای اجرای قانون حدنگاری یا کاداستر اراضی ملی و دولتی برشمرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی زهک خاطرنشان کرد: همچنین افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، به‌روزرسانی اطلاعات نقشه‌ها و کاهش اختلافات حقوقی مردم از دیگر مزایای اجرای قانون حدنگاری یا کاداستر است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • سند تک برگی تمام اراضی ملی در محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • اخذ سند تک برگی تمامی اراضی ملی در محدوده شهر زهک
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • ۱۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • تأمین هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای طرح‌های نهضت ملی مسکن در زنجان
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی در استان آذربایجان غربی
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود