Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بی بی سی اسپورت، رقابت‌های اوپن فرانسه از امروز در پاریس آغاز شده است و رافائل نادال قهرمان ۱۲ دوره این گرنداسلم می‌گوید که هوای سرد پاریس موجب شده که او سخت‌ترین مسابقات زندگی‌اش را در پیش رو داشته باشد.

رافائل نادال، از اولین حضور خو در رقابت‌های رولان گاروس ۲۰۰۵ همواره نشان داده که فاتح بلامنازع این مسابقات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما همه‌گیری جهانی ویروس کرونا موجب شده تا این مسابقات بجای زمان معمول آن در اوایل تابستان (که دمای هوا بیشتر مناسب شیوه بازی نادال است)، از ۲۷ سپتامبر تا ۱۱ اکتبر برگزار شود.

مرد شماره دو تنیس جهان از اسپانیا در این  گفت: "هوا خیلی خیلی سرد است و این شرایط را برای همه سخت می‌کند. شرایط برای بازی در فضای باز کمی غیرعادی است. "

رولان گاروس که در شرایط عادی دومین گرنداسلم فصل تنیس جهان است همواره از اواخر ماه مه شروع می‌شد و پس از دو هفته در اوایل ژوئن به پایان می‌رسید.

نادال ۳۴ ساله قبل از شروع این مسابقات گفت: "شرایط کنونی مسابقات به دلایل مختلف سخت‌ترین شرایط ممکن برای من است. وضعیت توپ کاملا متفاوت است. توپ‌ها در حین بازی بسیار سنگین و کند هستند. ضمن این که دوران آمادگی قبل از آن هم خیلی کوتاه بود. "

نادال همچنین گفت که توپ‌های جدید مارک ویلسون مسابقات را نیز دوست ندارد: "در مایورکا و با هوای گرم آنجا این توپ‌ها خیلی کند بودند و به نظرم اصلا مناسب زمین‌های خاک رس نیستند. "

چرا این رولان گاروس با همیشه تفاوت دارد؟

گنجایش ورزشگاه فیلیپ شاتریه ۱۴۹۷۲ نفر است ولی به دلیل شیوع کرونا در هر روز فقط ۱۰۰۰ نفر می‌توانند وارد محل مسابقات شوند؛ که البته همین هم در مقایسه با وضعیت سوت و کور اوپن آمریکا غنیمتی است.
    ورزشگاه فیلپ شاتریه برای نخستین‌بار سقف‌دار شده است و امسال شاهد برگزاری مسابقاتی زیر این سقف ۳۱ متری خواهیم بود.
    به دلیل آب و هوای سرد و مرطوب کنونی پاریس، توپ‌ها سنگین‌تر خواهند بود. به بیان دیگر سرعت بازی کمتر خواهد شد و توپ پس از برخورد با زمین کمتر بلند می‌شود. این یعنی ضربات "تاپ‌اسپین" (توپ‌هایی با چرخش بالا که پس از برخورد به زمین بیشتر ارتفاع می‌گیرند) نادال، که سلاح اصلی این بازیکن هستند، کارآیی کمتری خواهند داشت و در مجموع شرایط بیشتر مناسب شیوه بازی تنیس‌بازی مانند نواک جوکوویچ است.
    کمترین جایزه مسابقات ۶۰ هزار یورو است؛ مسئولان، جایزه حضور در مرحله اول مسابقات را ۳۰ درصد افزایش داده‌اند تا به بازیکنانی که به دلیل کرونا نتوانسته‌اند در مسابقات زیادی بازی کنند، کمک شود.
    طبق معمول تمام مسابقات ورزشی جهان، در اوپن فرانسه نیز ماسک زدن اجباری است و بازیکنان در کنفرانس‌های مطبوعاتی از پشت صفحه‌ای پلاستیکی صحبت می‌کنند.

شیوه برگزاری مسابقات تنیس هرساله مطابق با گرنداسلم‌ها پیش می‌رود. برای مثال قبل از اوپن فرانسه اکثر قریب به اتفاق مسابقات روی خاک رس برگزار می‌شود و قبل از اوپن آمریکا روی هارد کورت (زمین سخت). ولی امسال به دلیل شیوع کرونا، رولان گاروس با فاصله کمی پس از اوپن آمریکا برگزار شد و به همین دلیل فصل عادی تورنمنت‌های روی خاک رس، عملا حذف شد.

نادال گرچه اعلام کرد به دلیل نگرانی از مربوط به سلامت و هراس از ابتلا به بیماری از اوپن آمریکا کناره‌گیری کرد اما این فرضیه را هم نمی‌توان به طور کامل نادیده گرفت که اوقید حضور در نیویورک را زد تا فرصت کافی برای تمرین روی خاک رس و قهرمانی در تورنمنت مورد علاقه‌اش داشته باشد.

سیمونا هالپ از بلژیک بخت اول قهرمانی تنیس زنان در اپن فرانسه

از سوی دیگر سیمونا هالپ، بخت اولی قهرمانی در بخش انفرادی زنان که با قهرمانی در اوپن ایتالیا وارد پاریس می‌شود، گرچه وضعیت خودش را "خوب" و "مطمئن" نامید اما گفت که می‌داند شرایط آب و هوایی مسابقات چالش برانگیز خواهد بود.

تنیس‌باز رومانیایی گفت: "هوا که سرد است، توپ کمی سنگین‌تر و متفاوت‌تر می‌شود. بدون شک وضعیت بازی بین اینجا و رم کاملا متفاوت است. سرما را حس می‌کنم و کمی هم به دردسر افتاده‌ام، اما خب این شرایط برای همه وجود دارد. "

دومنیک تیم: نادال همیشه مدعی اصلی قهرمانی است

پس از آغاز مجدد مسابقات تنیس (که به دلیل شیوع کرونا قطع شده بود) نادال فقط در یک تورنمنت بازی کرده است. او دو مسابقه ابتدایی خود در مسترز رم را با قدرت برد اما در یک‌چهارم نهایی به دیگو شوارتزمن آرژانتینی باخت.

گذشته از این که رولان گاروس حیاط خلوت نادال محسوب می‌شود (مثل ویمبلدون برای فدرر) و او به هیچ عنوان دوست ندارد روی رس‌های پاریس ببازد، قهرمانی در این دوره مسابقات به معنای مساوی شدن با رکورد پرافتخارترین مرد تنیس تاریخ خواهد بود؛ نادال با بالا بردن جام به رکورد بیست قهرمانی در گرنداسلم‌های راجر فدرر می‌رسد.

نادال که در دنیای تنیس به "پادشاه رس" معروف است، گفت: "من اینجا هستم که بجنگم و با بیشترین شدت ممکن بازی کنم. باید با ذهنیت درست تمرین کنم و از شانس‌هایم استفاده کنم. این هدف اصلی من است. "

نادال به عنوان بخت دوم قهرمانی وارد این مسابقات می‌شود و اگر همه چیز طبق انتظار پیش برود او باید در نیمه‌نهایی با دومینیک تیم بازی کند.

تنیس‌باز اتریشی گرچه در فینال دو دوره اخیر اوپن فرانسه به نادال باخته است، اما با قهرمانی در اوپن آمریکا و با اعتماد به نفسی بالا وارد مسابقات می‌شود.

تیم ۲۷ ساله که مانند نادال متخصص بازی روی زمین‌های خاک رس است، گفت: "به نظرم من هر زمانی که نادال سالم و آماده باشد، از شانس‌های مسلم قهرمانی است. او ۱۲ بار قهرمان این مسابقات شده که آماری حیرت‌انگیز است. او با فاصله بهترین تنیس‌باز تاریخ روی خاک رس است. "

تصاویر | راز ساعت یک میلیون دلاری نادال کد خبر 552705 برچسب‌ها تنیس - راجر فدرر تنیس - رافائل نادال تنیس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تنیس راجر فدرر تنیس رافائل نادال تنیس رولان گاروس اوپن فرانسه اوپن آمریکا روی خاک رس تنیس باز توپ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۹۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش بازی دمبله و ام‌باپه در لوشامپیونه؛ پاریس به قهرمانی نزدیک و نزدیک ‌تر شد

تیم فوتبال پاری سن ژرمن موفق شد لورین را در خانه شکست دهد.

به گزارش مشرق در چارچوب هفته بیست و نهم رقابت‌های لوشامپیونه فرانسه تیم فوتبال پاری سن ژرمن در ورزشگاه خانگی لورین به مصاف این تیم رفت.

در پایان این بازی شاگردان لوییس انریکه موفق شدند با نتیجه ۴ بر یک میزبان خود را شکست دهند.

در این بازی کیلیان ام‌باپه و عثمان دمبله هر کدام موفق شدند دو بار دروازه لورین را باز کند.

پاریس با این برد ۶٩ امتیازی شد تا مقتدرانه صدرنشین لوشامپیونه شود.

دیگر خبرها

  • قهرمانی دختران تنیس باز ایران در مسابقات زیر ۱۲ سال غرب آسیا
  • پسران یک قدم تا فینال/ دختران در آستانه قهرمانی
  • غیبت شمشیربازان روسی در المپیک پاریس
  • سیتسیپاس: نادال در زمین بی‌رحم است
  • آتش بازی دمبله و امباپه در لوشامپیونه؛ پاریس به قهرمانی نزدیک و نزدیک ‌تر شد
  • آتش بازی دمبله و ام‌باپه در لوشامپیونه؛ پاریس به قهرمانی نزدیک و نزدیک ‌تر شد
  • اظهارات سینر درباره عبور از نواک و شکست دادن نادال
  • ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک
  • تدابیر امنیتی جدید فرودگاه پاریس برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴
  • یورو برای بلینگام و امباپه است، نه رونالدو!