Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران گفت: با سفر معاون اول رئیس جمهور به بندر عباس مقرر شد در روزهای آینده، گمرک نسبت به ترخیص کالاها اقدام کند. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مهرداد جمال ارونقی در ارتباط تصویری با استودیوی پخش خبر ۲۱ شنبه شب شبکه یک سیما، گفت: حدود سه و نیم میلیون تن کالای اساسی در گمرکات و بنادر کشور وجود دارد که در سفر معاون اول رئیس جمهور به هرمزگان مقرر شد بانک مرکزی درباره اقلام و کالاهای اساسی که اعتباری خریداری شده اند تأمین ارز کند تا این کالاها از گمرک ترخیص شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: همچنین درباره کالاهای اساسی که هنوز اسناد آن به خریداران نرسیده است و مشکل انتقال ارز دارند مقرر شد نسبت به تأمین ارز این اقلام اساسی نیز اقدام شود.

ارونقی با اشاره به وجود حدود سه و نیم میلیون تن کالاهای غیر اساسی در گمرکات و بنادر کشور ادامه داد: بر اساس برآورد گمرک و سایر سازمان‌ها بیش از ۸۰ درصد این اقلام مواد اولیه و قطعات مورد نیاز واحدهای تولیدی هستند که در جلسه امروز و با هماهنگی بانک مرکزی نسبت به تأمین ارز این اقلام اقدام و مقدمات ترخیص و تشریفات گمرکی آن‌ها از گمرکات انجام خواهد شد.

معاون گمرک کشور گفت: درباره موضوع کالاهای اساسی که بخشی از آن، اعتباری خریداری شده و مابقی آن که اسناد مالکیت آن به صاحبان کالا انتقال پیدا نکرده است، قرار شد بانک مرکزی به قید فوریت نسبت به تأمین ارز این اقلام نیز اقدام کند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات درباره کالاهای غیر اساسی تأیید منشأ ارز است افزود: بیشتر صاحبان کالا و واحدهای تولیدی در صف تأمین و تخصیص ارز قرار گرفته بودند و ترخیص اقلام آن‌ها با مشکل مواجه شده بود که با توجه به اولویت‌های این موضوع توسط وزارت صمت مقرر شد به قید فوریت نسبت به تأمین منشأ ارز این اقلام هم اقدام شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ترخیص کالا گمرکات کشور کالاهای اساسی تخصیص ارز نسبت به تأمین تأمین ارز مقرر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۹۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورات ویژه برای ترخیص اقلام ضروری وکالاهای وارداتی از بندر لنگه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری هرمزگان مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان به صورت سرزده از بخش‌های مختلف بندرگاه و گمرک بندرلنگه به عنوان یکی از مهمترین کریدورهای ترانزیتی و از قطب‌های واردات کالا به کشور بازدید کرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در جریان این بازدید ضمن پیگیری مصوبات بازدیدهای قبلی خود، دستورات ویژه‌ ای به منظور ترخیص اقلام ضروری و کالاهای وارداتی صادر کرد.

مجتبی قهرمانی همچنین با هدف نظارت بر پروژه انبارگردانی و بررسی موضوع اصلاح فرآیندهای جاری در بندر و گمرک شهرستان بندر لنگه، دستورات لازم را خطاب به مسؤولان مربوطه صادر نمود.

وی در جریان این بازدید تصریح کرد: در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی از سوی ریاست قوه قضائیه، مقرر شده است؛ ضمن اتخاذ تدابیر لازم و برنامه ریزی دقیق برای بازدیدهای سرزده، رئیس کل دادگستری هرمزگان و رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضائی استان از گمرکات و بنادر تجاری حوزه مسئولیت خود بازدید و ضمن تهیه گزارش همراه با ابلاغ دستورات و تذکرات لازم، نسبت به برخورد قانونی با تخلفات احتمالی اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در گفت وگو با مسؤولان شهرستان بندرلنگه نیز بر لزوم تسریع در پیش بینی و بروز رسانی ساز و کارها به منظور اصلاح فرآیندهای واردات و صادرات کالا تأکید کرد.

کد خبر 6086098

دیگر خبرها

  • میان افزایش حقوق کارگران و قیمت کالاها، توازن برقرار شود
  • بررسی پرونده‌ها و کالاهای موجود در انبار مرکزی اموال تملیکی گیلان
  • پیش‌بینی بارش‌های پراکنده برای چهارمحال‌ و بختیاری
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • واردات موز صرفاً از محل صادرات گروهی از کالاها مجاز است
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • قیمت طلا در کشور برچه اساسی تغییر می کند؟ | پیش بینی از قیمت طلا و سکه در روزهای آینده
  • دستورات ویژه برای ترخیص اقلام ضروری وکالاهای وارداتی از بندر لنگه