Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نقل از العالم، سخنگوی رسمی جنبش فتح فلسطین از سفر هیأتی از این جنبش به قاهره برای دیدار با مقامات مصر و هیأت حماس خبر داد.

«حسین حمایل» سخنگوی جنبش فتح امروز (یکشنبه) گفت که هیأتی از این جنبش وارد قاهره شده و قرار است با مسئولان مصر و هیأتی از حماس به منظور بررسی پرونده آشتی و انتخابات دیدار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمایل در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی افزود که هفته گذشته نشستی بین هیأت‌های فتح و حماس در ترکیه و پس از آن در دوحه پایتخت قطر برگزار شد و امروز یکشنبه نیز هیأت فتح برای تکمیل گفت‌وگوهای مربوط به آشتی ملی وارد قاهره شد.

او گفت که برادران مصری ما از همان ابتدا از دیدار فتح و حماس در استانبول استقبال کردند.

وی همچنین ایفای نقش مصر در مسئله فلسطین را محوری خواند و گفت که مصر از همان ابتدا سعی کرد گروه‌های فلسطینی را به سمت آشتی سوق دهد.

به گفته سخنگوی جنبش فتح هیأت این جنبش متشکل از «جبریل الرجوب» دبیرکل کمیته اجرایی فتح و «روحی فتوح» عضو کمیته مرکزی این جنبش است.

حمایل تصریح کرد که اول اکتبر آینده نیز دبیران کل گروه‌های فلسطینی نشستی را به منظور توافق بر سر مسائل مختلف، برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری، ریاستی و شورای ملی و سروسامان دادن به اوضاع داخلی فلسطین، برگزار خواهند کرد.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: آناتولی آشتی ملی قاهره انتخابات فتح حماس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۰۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از خواسته‌های خود پا پس نمی‌کشیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «خلیل الحیه» نایب رییس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در سخنانی که از سوی آسوشیتدپرس نقل شد اعلام کرد: ما چند مرتبه توافق‌هایی را برای توقف جنگ و آتش‌بس به مدت ۵ سال یا بیش‌تر ارایه کرده‌ایم.

الحیه گفت: حماس تشکیل کشور فلسطین با حاکمیت کامل در مرزهای ۱۹۶۷ را خواهد پذیرفت و اگر این موضوع رخ بدهد، شاخه نظامی این جنبش منحل خواهد شد. سوابق مبارزه علیه اشغالگران نشان داده که این مبارزان هنگام استعفا و دستیابی به حقوق و کشورشان به احزاب سیاسی مبدل خواهند شد.

وی افزود: جنبش حماس در موضوع شمار اسیران فلسطینی که در جریان مبادله احتمالی اسیران آزاد خواهند شد، نرمش نشان داده و کوتاه آمده است. حماس از خواسته‌های خود در خصوص برقراری آتش‌بس دایم و عقب‌نشینی کامل نیروهای اسراییلی پا پس نخواهد کشید.

الحیه ادامه داد: زمانی که اطمینان نداریم جنگ پایان خواهد یافت چرا باید اسیران را تحویل بدهیم؟ ما هرگونه حضور بیگانگان در دریا یا خاک غزه را رد می‌کنیم و با هر نیروی نظامی اسراییلی یا غیر اسراییلی به عنوان نیروی اشغالگر برخورد می‌کنیم.

نایب رییس جنبش حماس در نوار غزه افزود: تلاش‌های اسراییل برای نابودی حماس در نهایت در ممانعت از خیزش مسلحانه پیشروی فلسطینیان ناکام خواهد بود.

وی افزود: حماس خواهان تداوم نقش قطر به عنوان میانجیگر است. هیچ اقدامی برای انتقال دایم دفتر سیاسی جنبش حماس وجود ندارد.

کد خبر 6088466

دیگر خبرها

  • آمادگی کامل مقاومت برای مقابله با تجاوز اشغالگران به رفح
  • موافقت حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی»
  • حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست « آشتی ملی » موافقت کرد
  • حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی» موافقت کرد
  • خبر خروج السنوار از تونل‌های غزه صحت دارد
  • از خواسته‌های خود پا پس نمی‌کشیم
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • تعداد عوامل اجرائی دور دوم انتخابات در حوزه ورامین کاهش می یابد
  • قاهره بررسی طرح‌هایی برای یورش به رفح همراه با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد
  • حماس: قصد خروج از قطر را نداریم