Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@16:30:26 GMT

ایران در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۱۱۵۳

ایران در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود مردانی در مصاحبه با رادیو گفتگو با اشاره به اینکه وضعیت برخی شهرها حتی از قرمز نیز وخیم‌تر گزارش می‌شود، اظهار کرد: متأسفانه روند رو به تزاید موارد جدید بیماری منجر به بستری بیماران در بخش‌ها و ICU بیمارستان‌ها شده است.

وی با ابراز تأسف از فزونی گرفتن آمار مرگ و میر ناشی از ابتلاء به کووید ۱۹ در کشور گفت: هشدارهایی که در مصاحبه‌های قبلی با رادیو گفت‌وگو اعلام کردیم، امروز نمود یافته و یکی از علل عمده‌ی بروز این چالش، همان مسافرت‌هایی است که مردم در روزهای پایانی تابستان به آن مبادرت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردانی بازگشایی مدارس و شرکت برخی مردم در هیئات و دسته جات عزاداری که فاقد پروتکل بهداشتی بودند را منجر به وضعیت کنونی آمار کووید ۱۹ در کشور دانست و افزود: سیستم بهداشت و درمان کشور نزدیک ۹ ماه درگیر کرونا و بسیار خسته است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بخش عمده پرستاران و پزشکان در بیمارستان‌هایی که شخصاً در آن‌ها فعالیت دارم، یا کرونا گرفته‌اند و یا به نوعی دچار عوارض ناشی از کرونا شده‌اند و تصور می‌کنم جایی برای مانورهای اضافی وجود ندارد.

مردانی در پاسخ به اظهارات مجری برنامه که نقل قولی از وزیر بهداشت مبنی بر بی تأثیر بودن بازگشایی مدارس در روند ابتلاء به کرونا را یادآوری کرد، گفت: روایت‌ها در این رابطه متفاوت است و شخصاً گزارشی از وزیر آموزش و پرورش خواندم که اعلام شده بود حتی یک مورد ابتلاء به کرونا در میان دانش آموزان گزارش نشده است اما متأسفانه شخصاً در مطب چند دانش آموز کرونا یی را روزانه ویزیت می‌کنم.

وی همچنین سیستم‌های آماردهی را در کشور دچار اشکالاتی نهادینه شده خواند و تصریح کرد: هر کس از آمار تفسیری می‌کند ولی بیمارستان‌ها مملو از بیماران کرونایی است و از طرفی دانش آموزان مبتلا، علائم چندانی ندارند و حتی به پزشک هم مراجعه نمی‌کنند.

مردانی افزود: کرونا در بچه‌ها کم علامت ظاهر می‌شود و خوشبختانه بیماری را رد می‌کنند.

این پزشک متخصص اضافه کرد: همگی باید تجربیات کشورهای دیگر را در نظر داشته باشیم. چنانچه موارد جدید بیماری در بسیاری کشورها کنترل شده است ولی مجدد با افزایش روبرو بوده‌اند.

مردانی گفت: مدارس باید با دیدی بهتر و شرایطی خاص بازگشایی شوند و از طرفی مردم باید بدانند که رفتن به سفرهای غیر ضرور تجاوز به حقوق سایر هموطنان است.

کد خبر 5034435

منبع: مهر

کلیدواژه: شیوع کرونا مسعود مردانی مرگ و میر ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سیما سادات لاری واکسن آنفلوانزا پروتکل های بهداشتی آمار کرونا علیرضا زالی سازمان غذا و دارو آلزایمر سازمان نظام پزشکی بیمارستان تغذیه دیابت سازمان بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۱۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ

آفتاب‌‌نیوز :

«ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد. وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد. وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت، اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم‌های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می‌کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع‌ترین خبر‌های امسال دارفانی را وداع گفت.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • کارت قرمز به جای تشویق به نجات جان! اخراج بازیکن به خاطر درخواست کمک برای هوادار بیمار
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • وضعیت تجارت سیمان در ایران و جهان
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • ستاره تیم ملی: نه قرمز و نه آبی، من طرفدار تراکتور هستم!
  • ستاره تیم ملی: نه قرمز و نه آبی، من طرفدار تراکتورسازی هستم
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • فریم به فریم با درگیری فیزیکی کاپیتان پرسپولیس و ستاره سپاهان (عکس)
  • میزان صادرات نفت اعلام شد/ تراز تجاری ایران در این وضعیت است