Web Analytics Made Easy - Statcounter

ممکن است اتفاقی عجیب در جام باشگاه های جهان 2021 رخ داده و قهرمان لیگ قهرمانان آسیا 2020، هم در جام باشگاه های جهان 2020 و هم در جام باشگاه جهان 2021 شرکت کند

رقابت های جام باشگاه های جهان در سال 2021 دچار تغییراتی می شود.

به گزارش طرفداری، رقابت های مختلفی در هر قاره برگزار می شود؛ لیگ قهرمانان اروپا، لیگ قهرمانان آسیا، لیگ قهرمانان آفریقا و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

... با این حال رقابت های جام باشگاه های جهان با این مسابقات تفاوت دارد چرا که از هر قاره ای یک نماینده در این رقابت ها وجود دارد، البته به علاوه نماینده کشور میزبان که به نوعی برگزار کننده تورنمنت محسوب می شود.

فرمتی که معمولا برای جام باشگاه های جهان می شناختیم، سال آینده عوض خواهد شد. هرچند جام باشگاه های جهان امسال به صورت هفت تیمی برگزار می شود اما سال آینده تعداد تیم های شرکت کننده در این رقابت ها فرق خواهد کرد. از آسیا در رقابت های امسال دو نماینده حضور خواهند داشت. حضور الدحیل تا اینجای کار قطعی شده چرا که قطر میزبان این رقابت ها بوده و الدحیل نماینده میزبان است. نماینده دیگر آسیا هم قهرمان لیگ قهرمانان آسیا 2020 خواهد بود.

البته لازم به ذکر است فعلا فقط حضور الدحیل و بایرن مونیخ که قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده در جام باشگاه جهان 2020 قطعی شده است. 

جام باشگاه های جهان 2021 با 24 تیم

با این حال سال بعد شرایط متفاوت خواهد بود. فیفا اعلام کرده قرار است رقابت های جام باشگاه های جهان سال 2021 به میزبانی چین و با 24 تیم برگزار شود. در همین راستا تعداد سهمیه تیم های آسیایی هم افزایش پیدا می کند. 2 تیم به صورت مستقیم در این رقابت ها حضور خواهند داشت و 1 تیم هم در پلی آف شرکت می کند. علاوه بر این ها چون کشور چین میزبان است، یک سهمیه هم به قهرمان سوپر لیگ چین اختصاص داده می شود.

همه این صحبت ها درحالی است که پس از شیوع ویروس کرونا، شرایط برگزاری مسابقات آسیایی دچار تغییرات زیادی شد. گمانه زنی ها حاکی از آن است که این رقابت های احتمالا از تاریخ 27 خرداد 1400 تا 13 تیر 1400 برگزار خواهد شد. بنابراین اگر این تاریخ قطعی شود، یک اتفاق نادر رخ می دهد. در واقع زمانی که قرار است مسابقات جام باشگاه های جهان آغاز شود هنوز بازی های لیگ قهرمانان آسیا 2021 به پایان نرسیده و با توجه به این شرایط، سهمیه ها با توجه به لیگ قهرمانان سال گذشته یعنی 2020 در نظر گرفته خواهد شد.

یعنی در اتفاقی نادر، قهرمان لیگ قهرمانان آسیا 2020 هم در جام باشگاه های 2020 و هم در جام باشگاه های 2021 شرکت خواهد کرد و دیگر سهمیه ها هم به تیم های دوم و سوم لیگ قهرمانان آسیا 2020 می رسد. مگر آن که تقویم آسیا برای سال آینده فشرده شود و لیگ قهرمانان آسیا 2021 تا قبل از نیمه دوم خرداد 1400 قهرمان و نایب قهرمان خود را بشناسد.

تعداد سهمیه قاره ها در جام باشگاه های جهان 2021 نام قاره تعداد سهمیه اروپا 8 آسیا 2.5 آفریقا 3 اقیانوسیه 0.5 آمریکای شمالی و مرکزی و کارائیب 3 آمریکای جنوبی 6 چین (کشور میزبان) 1

با این تفاسیر، لیگ قهرمانان آسیا باید بازی رده بندی هم داشته باشد و نیم سهمیه آسیا مشخص شود. طبق این جدول قهرمان و نایب قهرمان آسیا مستقیم به جام باشگاه های جهان می روند و تیم سوم آسیا برای تعیین آخرین تیم حاضر در جام باشگاه های جهان با قهرمان اقیانوسیه بازی می کند. اگر با توجه به شیوع کرونا، این رقابت های 24 تیمی دست خوش تغییر نشود، آسیا باید هرچه سریع تر تکلیف خود را با این تورنمنت روشن کند. فعلا در جدول بازی ها پیش بینی شده قهرمان و نایب قهرمان لیگ 2020 آسیا در جام باشگاه های جهان 2021 شرکت کنند.

با توجه به شیوع ویروس کرونا، آیا 8 تیم اروپایی (قهرمان لیگ قهرمانان اروپا، قهرمان لیگ اروپا و قهرمانان ایتالیا، اسپانیا، انگلیس، آلمان، فرانسه و پرتغال) حاضر می شوند اردوی پیش فصل خود را در چین برگزار کنند؟ فشردگی بازی های انتخابی جام جهانی 2022 که به خاطر کرونا از سال 2020 به سال آینده میلادی موکول شده، اجازه می دهد فیفا در تقویم خود یک فرصت ده روزه برای برگزاری چنین رویداد شلوغی بگنجاند؟

 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: جام باشگاه های جهان جام باشگاه های جهان 2021 لیگ قهرمانان آسیا 2020 قهرمان لیگ قهرمانان هم در جام باشگاه رقابت ها سال آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۱۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرسپولیس و استقلال

آفتاب‌‌نیوز :

تصور می‌شد با واگذاری تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی و تفکیک مالکیت دو باشگاه، استقلال و پرسپولیس به راحتی مجوز حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را به دست بیاورند، اما حالا خبر رسیده این دو باشگاه در راستای فیر پلی مالی باید رضایت مالی اعضای تیم را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارایه دهند.

بر اساس قانون فیر پلی مالی از این پس یکی از شرایط حضور تیم‌ها در لیگ قهرمانان آسیا ارایه برگه تسویه حساب مالی با بازیکنان و دیگر اعضای تیم به کنفدراسیون فوتبال آسیا است و اگر این مجوز به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارایه نشود، تیم‌ها حق شرکت در مسابقات را نخواهند داشت.

تیم‌های استقلال و پرسپولیس با حضور در رده اول و دوم جدول لیگ برتر شانس اول حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا هستند.

فصل جدید مسابقات لیگ قهرمانان آسیا از ۲۶ شهریور آغاز می‌شود و سهمیه ایران در این مسابقات ۲.۵ تیم است. تیم‌های اول و دوم لیگ برتر مستقیم به این مسابقات راه پیدا خواهند کرد و قهرمان جام حذفی هم راهی پلی آف می‌شود.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • بوکسور ارومیه‌ای قهرمان مسابقات جوانان آسیا شد
  • مک کنی: می‌خواهم با یوونتوس قهرمان لیگ قهرمانان شوم؛ هدف ما در ابتدای فصل، کسب اسکودتو بود
  • فارس قهرمان راگبی جوانان کشور شد
  • لژیونرهای ایرانی فاتح لیگ قهرمانان اروپا
  • لیگ قهرمانان فوتسال اروپا | پالما با ایرانی ها، بارسلونا را برد و قهرمان شد
  • پالما قهرمان لیگ فوتسال قهرمانان اروپا شد
  • معصومه شکوری، ناظر داوری فینال لیگ قهرمانان زنان آسیا
  • تیم دو نفره تنیس پسران ایران قهرمان مسابقات سطح یک آسیا شد
  • برگزاری لیگ قهرمانان بسکتبال آسیا با حضور شهرداری گرگان
  • خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرسپولیس و استقلال