Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@09:30:33 GMT

ورود فعالان دانشجویی رامهرمزی به مسئله تعطیلی معادن جوبجی

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۱۱۷۷

ورود فعالان دانشجویی رامهرمزی به مسئله تعطیلی معادن جوبجی

‍‍‍‍‍‍

پیام امین‌نیا دبیر شورای تبیین بسیج دانشجویی دانشگاه‌های رامهرمز صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رامهرمز، اظهار کرد: فعالان دانشجویی رامهرمزی به مسئله تعطیلی واحدهای تولیدی و بیکاری کارگران معادن جوبجی شهرستان رامهرمز ورود کردند.

وی افزود: بیش از ۱۵ سال است که مسیر ارتباطی معادن و سنگ‌شکن‌های روستای جوبجی از میان منطقه مسکونی روستایی جوبجی عبور می‌کند و باعث آلودگی این روستا و تلفات جانی به‌وسیله ماشین‌های حمل سنگ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

امین‌نیا عنوان کرد: اهالی روستای جوبجی رامهرمز بعد از اینکه پیگیری‌های آن‌ها به جایی نرسید با بستن جاده جوبجی باعث تعطیلی این سنگ‌شکن‌ها شدند.

وی گفت: کارگاه‌های تولیدی بسیاری از شهرهای استان از رامشیر و هفتکل تا مسجدسلیمان مواد اولیه خود را از این معادن و سنگ‌شکن‌ها تهیه می‌کنند و بعد از تعطیلی این واحدها بیش از یکهزار کارگر بیکار شدند که بخشی از آن‌ها جوانان همین روستای جوبجی ‌هستند.

دبیر شورای تبیین بسیج دانشجویی دانشگاه‌های رامهرمز با اشاره به وعده مسؤولان به مردم روستای جوبجی، اظهار کرد: فرماندار رامهرمز به اهالی روستا قول ایجاد جاده جایگزین از بستر رودخانه اعلا رامهرمز دادند که هزینه آن توسط سنگ‌شکن‌داران تهیه شود.

وی افزود: پس از حضور فعالان دانشجویی در جوبجی و صحبت با مردم روستا و نمایندگان کارگران و سنگ‌شکن‌داران و طی بازدید مشخص شد که سنگ‌شکن‌داران هزینه ساخت جاده جایگزین را متقبل نشده‌اند.

 

امین‌نیا عنوان کرد: مهم‌تر اینکه جاده‌ای که قصد ایجاد آن را دارند در منطقه قرمز باستانی و جنب سیفون جوبجی واقع شده است که در فصل زمستان با افزایش سطح رود اعلا عملاً زیر آب می‌رود.

وی گفت: طی تماس با فرماندار رامهرمز و اعلام نتایج کار تحقیقاتی دانشجویان به ایشان جاده روستای دوکوهک به عنوان یک گزینه عملیاتی پیشنهاد شد و فرماندار درخواست فرصت یک هفته‌ای برای ایجاد راه کار مناسب برای این مسئله درخواست کردند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت رامهرمز بیکاری کارگران بسیج دانشجویی سنگ شکن سنگ شکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۱۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاطم رودخانه علی سالار در بشرویه + فیلم

رودخانه علی سالار در جاده روستای جوزردان و روستای رقه از توابع شهرستان بشرویه استان خراسان جنوبی واقع شده است. در این روز‌های بهاری که اقصی نقاط کشور با بارش باران همراه شده است، این رودخانه نیز بر اثر بارش شدید باران جان تازه گرفت و پرآب شد.

شهروندخبرنگار ما فیلمی ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید.

منبع: مهدی آگینه - خراسان جنوبی

 

بیشتر بخوانید:

خروش رودخانه فصلی در حاشیه جاده آران و بیدگل بر اثر بارش باران + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • بهسازی و آسفالت جاده روستایی تنگ بابا احمد اندیکا+فیلم
  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد
  • ضرورت ایجاد هماهنگی میان فعالان اجتماعی
  • افتتاح ۲۰ کیلومتر از جاده شهرکرد به ناغان
  • برنامه‌ریزی‌ها به سمت ایجاد هماهنگی میان فعالان اجتماعی پیش رود
  • روستای چاه‌غلامعلی زرند در محاصره سیل 
  • تلاطم رودخانه علی سالار در بشرویه + فیلم
  • جزئیات جدید از سیلاب در اصفهان | اعلام آخرین وضعیت محورهای این استان
  • پاک‌سازی جاده روستای کوه سفید به همت جمعی از دانش آموزان قمی
  • مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم