Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اکبرمولایی روز یکشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: داوطلبانی که پس از مجازشدن در کنکور سراسری دارای شرایط دانشگاه فرهنگیان بودند و رشته‌های این دانشگاه را انتخاب کرده‌اند پس از اعلام نتایج سه برابر ظرفیت به مصاحبه تخصصی فراخوانده می‌شوند و کسانی که امتیازهای برتر را به‌دست آورند در این دانشگاه پذیرفته می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: باتوجه به وجود تدریس ۵ رشته در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر، ۲۷۰ دانشجو در استان و رشته‌هایی که تعداد دانشجویان آنها به حد نصاب نرسد در رشته‌هایی که در استان‌های همجوار تدریس می‌شود، تحصیل خواهند کرد و دانشجویان نگران برگزاری کلاس نباشند.

مولایی ادامه داد: با توجه به پایان انتخاب رشته  امید می‌رود تا پایان مهر نتایج سه برابر ظرفیت اعلام و مصاحبه هم در آبان انجام می‌شود؛ پس از آن پذیرفته‌شدگان نهایی وارد دانشگاه می‌شوند و از نیم سال آینده تحصیل خود را آغاز خواهند کرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر یادآورشد: نحوه و تعداد پذیرفتن دانشجو در دانشگاه فرهنگیان استان بر اساس اعلام نیاز اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان بوشهر و باتوجه به شمار بازنشستگان فرهنگی به وزارت آموزش‌وپرورش اعلام می‌شود که آن هم بر اساس ردیف استخدامی به دانشگاه، این تعداد سهمیه‌ها به استان‌ها داده می‌شود.

دانشگاه فرهنگیان  در ۱۶ رشته دانشجو معلم پرورش می‌دهد که هم‌اکنون در استان بوشهر در پنج رشته‌ آموزش ابتدایی، مشاوره و راهنمایی، تربیت بدنی، زبان انگلیسی و علوم اجتماعی دانشجو پذیرفته می‌شود.

دانشجویان رشته‌هایی که اعلام نیاز شده اگر کمتر از حد نصاب تشکیل کلاس یعنی زیر ۱۵ نفر باشند به استان‌های همسایه که آن رشته‌ها را تدریس می‌کنند فرستاده می‌شوند و در پایان در استان بوشهر به‌کار گرفته می‌شوند.

برچسب‌ها بوشهر دانشگاه فرهنگیان کنکور معلم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر دانشگاه فرهنگیان کنکور معلم بوشهر دانشگاه فرهنگیان کنکور معلم اخبار کنکور دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۱۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان، گفت: ۱۰ هزار و ۳۴۷ نفر در رشته‌ی تجربی از ساعت هشت صبح امروز، هفتم اردیبهشت رقابت خود را آغاز کردند.

هادی پور تاکید کرد: در استان کهگیلویه و بویر احمد زیر گروه تجربی بیشترین تعداد داوطلب را دارد که تعداد این داوطلبان معادل ۵۴ درصد از کل شرکت کنندگان کنکور این استان است.

وی ادامه داد: همچنین از بین این داوطلبان ۶ هزار و ۴۰۷ نفر زن، و سه هزار و ۹۴۰ نفر مرد هستند.

نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان، گفت: همزمان با سراسر کشور، آزمون سراسری گروه‌های علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی (صبح دیروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت) و گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی (بعد از ظهر دیروز) برگزار شد.

هادی پور افزود: با توجه به پذیرش دانشگاه فرهنگیان از طریق آزمون سراسری، داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به یک دفترچه اضافی نسبت به سایر داوطلبان پاسخ دهند.

خبرنگار: فائزه صداقت

انتهای خبر/

کد خبر: 1228465 برچسب‌ها کنکور سراسری

دیگر خبرها

  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی
  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • پذیرش کمتر از ۳۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های لرستان
  • رقابت بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • کارنامه اولیه کنکور در نیمه مرداد منتشر می‌شود
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند