Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@07:03:27 GMT

«فرزندان روح‌الله» را در این کتاب ببینید

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۱۵۰۲

«فرزندان روح‌الله» را در این کتاب ببینید

کتاب مجموعه عکس «فرزندان روح‌الله» در هفته دفاع مقدس رونمایی شد.

به گزارش مشرق، کتاب عکس «فرزندان روح‌الله» با حضور سید محمدیاشار نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری، جواد شمقدری رئیس اسبق سازمان سینمایی و جمعی از عکاسان پیشکسوت دفاع مقدس، هم‌زمان با هفته دفاع مقدس  در خانه عکاسانِ حوزه هنری رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب عکس «فرزندان روح‌الله» به کوشش سید احسان باقری و با نوشتاری از علی‌اصغر داوود آبادی فراهانی شامل ۵۹ قطعه از ۲۴ عکاس و برخی از آثار گنجینه خانه عکاسان ایران و انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس هست که در این مجموعه گردآوری‌شده است.

از عکاسان شاخص این مجموعه می‌توان به جواد شمقدری، امیرعلی جوادیان، محمدحسین حیدری، محمد نوروزی، خلیل صادقی، علی فریدونی و رضا محمدی اشاره کرد.

در مقدمه مجموعه عکس «فرزندان روح‌الله» آمده است: مجموعه عکس فرزندان روح‌الله جلوه‌هایی از آمادگی دفاعی و پشتیبانی نوجوانان برومند ایران از امام راحل عظیم الشان را در هشت سال دفاع جانانه از کیان اسلام و میهن روایت می‌کند. این مجموعه از میان حجم انبوهی از آثار تولیدشده‌ عکاسان دفاع مقدس انتخاب و در کتاب جمع‌آوری‌شده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین دفاع مقدس حوزه هنری سازمان سینمایی بنیاد روایت فتح فرزندان روح الله دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۱۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی و زمانه آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی در «شمع محفل»

«شمع محفل» پنجمین دفتر از مجموعه «قله‌ها به آسمان نزدیکترند» به قلم محمدعلی عباسی اقدم است که به زندگی و زمانه آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی اختصاص یافته است. این کتاب همزمان با برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، رونمایی می‌شود.

کتاب روایت سبک زندگی و تلاش‌های علمی و عملی عالم عامل و وارسته‌ای است که قریب چهل سال در عرصه سیاست حضور موثر و مفیدی داشت و در «بن بست» ها و بزنگاه‌های دشوار دوران مبارزه با رژیم پهلوی، نقش‌آفرینی و گره‌گشایی کرد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تمام وقت و انرژی خود را در عرصه دشوار تعلیم و تربیت مصروف داشت که حیاتی‌ترین و مهمترین نیاز کشور را تربیت نیرو و در یک کلام «انسان سازی» می‌دانست.

«شمع محفل» روایت فرازهایی کوتاه از زندگی بلند عالم ناشناخته‌ای است که با برپایی جلسات تفسیر قرآن و اخلاق در مسجد جامع تهران در طول چهل سال متوالی، فصل نوینی در ترویج معارف الهی رقم زد. «شمع محفل» پنجمین دفتر از مجموعه «قله ها به آسمان نزدیکترند» از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی در ۲۹۶ صفحه چاپ و منتشر می‌شود. «اقیانوس آرام»، «آن مرد بی نهایت»، «کرشمه ماه» و «بهشتی در این حوالی» از دیگر کتاب‌های این مجموعه است.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری کتاب ایران

دیگر خبرها

  • «سروان شوذب مشکینی» زیر تیغ نقد
  • کتاب‌هایی که اگر فیلم شوند، پرفروش می‌شوند
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • ساخت ۱۸۰۰ مسکن محرومین در استان مرکزی
  • روایت زندگی تنها شهید فرانسوی دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب
  • ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومان استان مرکزی
  • مجموعه انتظامی در خط مقدم جنگ نرم قرار دارد
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • زندگی و زمانه آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی در «شمع محفل»