Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-04@01:24:58 GMT

۱۷ روش از بین بردن و دفع مگس !!

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۴۲۰۳۲

۱۷ روش از بین بردن و دفع مگس !!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از koorook،

با این مقاله ، ریشه مگس را خشک کنید !!!

مگس‌ها اغلب در بسیاری از خانه ، به‌ویژه در ماه‌های گرم سال ، مهمان‌ ما هستند . روش‌های زیادی برای از بین بردن و دفع مگس وجود دارد که به همگی آن‌ها اشاره خواهیم کرد ، با سایت کوروک همراه باشید !!!

به دام انداختن مگس

برای به دام انداختن مگس‌های بزرگ ، از دام نوری استفاده کنید .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 دام نوری با اشعه UV برای گرفتن حشرات خانگی و دیگر حشرات بزرگ مانند : مگس و آفات بزرگ مناسب است . مگس‌ها جذب نور می‌شوند ، سپس روی چسب گیر می‌کنند یا به‌وسیله شوک الکتریکی کشته می‌شوند .

این تله را بافاصله‌ای حدود ۱٫۲ تا ۱٫۸ متر بالاتر از کف زمین قرار دهید .

تله را طوری قرار دهید که نور آن به بیرون از خانه نرود ، زیرا می‌تواند باعث جذب دیگر حشرات شده و آن‌ها را وارد خانه شما کند .

مطمئن شوید که تله نوری موردنظر شما از نوع داخلی ( استفاده خانگی ) باشد ، نوع خارجی این نوع تله‌ها ممکن است برای استفاده در داخل خانه بهداشتی نباشد و فضای غیربهداشتی در خانه شما ایجاد کند .

از نوار شناور برای گرفتن مگس استفاده کنید . یک ابزار ساده و مؤثر برای گرفتن تعداد زیادی مگس ، استفاده از نوار شناور یا نوار کاغذی است . یک عدد یا تعداد بیشتری از این نوارها را خریداری کنید و در محل‌هایی که مگس‌ها جمع می‌شوند و زیاد هستند ، نصب کنید .

از آویزان کردن این نوارها در مکان‌هایی که زیاد تردد میکنید یا غذا می‌خورید ، اجتناب کنید ، زیرا ممکن است مگس یا حشرات از این نوارها کنده‌شده و بی‌افتند .

برای گیر انداختن مگس سرکه ، از خود سرکه کمک بگیرید . مگس سرکه ( نوع متداول مگس ) بشدت جذب مواد غذایی تخمیر شده می‌شود . شما می‌توانید به‌وسیله سرکه ، تله خانگی مگس درست کنید و مگس‌ها را مجذوب کرده ، سپس بکشید .

روش اول : مقداری سرکه سیب را در یک بطری را شیشه ریخته و روی آن را با نایلون بپوشانید ، سپس به‌وسیله کش پول نایلون را روی ظرف محکم کنید . سوراخی کوچک روی نایلون ایجاد کنید تا بوی سرکه پخش‌شده و مگس بتوانید از آن سوراخ به داخل برود . مگس دیگر نمی‌تواند از آن سوراخ خارج شود و در سرکه غرق خواهد شد .

روش دوم : سرکه را در یک‌کاسه بریزید و چند قطره مایع ظرف‌شویی را با آن مخلوط‌کنید . مایع ظرف‌شویی باعث از هم گسیختن کشش سطحی سرکه می‌شود . درصورتی‌که مگس اقدام به نشستن روی این مخلوط کند ، غرق خواهد شد .

همچنین می‌توانید از تله‌های پیش‌ساخته نیز که در بازار موجود است ، استفاده کنید .

از مگس‌کش برقی استفاده کنید . مگس‌کش‌های برقی جایگزین بهداشتی مگس‌کش‌های قدیمی هستند . این مگس‌کش‌ها بلافاصله بعد از تماس با حشره‌ ، آن را می‌کشد .

مگس‌کش‌های برقی ایمن هستند ، اما می‌توانند شک‌های ناراحت‌کننده‌ای ایجاد کنند که به همین دلیل باید از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دورنگه داشته شوند .

استفاده از حشره‌کش‌ها

درب ورودی خانه را با اسپری پریترین ( Pyrethrin ) ایمن کنید . پریترین یا دافع حشرات است که به‌صورت طبیعی از گل داودی به دست می‌آید . همچنین نوع مصنوعی این ماده از مواد شیمیایی مشابه نوع طبیعی آن تهیه می‌شود که پریتروید نامیده می‌شود .

اسپری کردن این ماده روی درب ، می‌تواند به دفع کردن مگس و جلوگیری از ورود آن‌ها به داخل خانه کمک کند .

مگس را مستقیماً با اسپری پریترین بکشید . به‌غیراز در خانه ، شما می‌توانید اسپری پریترین را مستقیماً روی مگس اسپری کنید و آن را بکشید . به‌هرحال ، از این محصولات روی مواد غذایی یا مناطقی که غذا درست می‌کنید ، استفاده نکنید .

اگرچه پریترین نسبتاً امن است ، اما اگر مقدار زیادی از آن قورت داده شود یا تنفس شود ، می‌تواند مضر باشد .

 

 

از تله مگس‌کش آماده استفاده کنید . این محصولات به‌طور وسیعی در بازار موجود هستند که مگس‌ها با خوردن آن‌ها مسموم شده و می‌میرند . این تله‌ها به‌صورت مایع ، قرص و غیره تولیدشده و در دسترس هستند که باید در مکان‌هایی که مگس‌ها بیشتر جمع می‌شوند گذاشته شوند .

یک نوع از این تله‌ها وجود دارد که با چسباندن آن روی شیشه می‌تواند مگس‌ها را از بین ببرد . به طوریکه مگس‌ها روی شیشه می‌نشینند و سم را خورده سپس می‌میرند .

نکته : بعضی از تله‌های مگس‌کش برای حیوانات خانگی و کودکان خطرناک هستند ، بنابراین طبق دستورالعمل نوشته شده روی آن‌ها عمل کنید .

کشنده‌ها و دافع طبیعی مگس

از عصاره‌های گیاهی برای کشتن و دفع کردن مگس استفاده کنید . بسیاری از محصولات گیاهی وجود دارند که به‌صورت طبیعی حشره‌کش بوده و می‌توانند حشرات را دفع کنند . عصاره‌های گیاهی این گیاهان می‌توانند مؤثر باشند . همچنین راهی ایمن برای کشتن یا دور کردن مگس از خانه ، استفاده از همین گیاهان است .

عصاره‌های گیاهی مؤثر :

آویشن میخک گل شمعدانی ریحان اسطوخودوس نعنا علف لیمو

مقداری عصاره گیاهی را داخل بطری اسپری پر از آب بریزید و در مناطقی که مگس‌ها جمع می‌شوند بزنید .

همچنین می‌توانید چند قطره از این عصاره‌های گیاهی را داخل دستگاه پخش‌کننده روغن بریزید و در اتاقی که مگس‌ها هستند قرار دهید .

گیاهان دافع مگس را در خانه پرورش دهید . ریحان ، نعنا ، رزماری ، اسطوخودوس و برگ‌بو می‌توانند باعث دور کردن مگس‌ها شوند .

پرورش این گیاهان روی طاقچه بیرونی پنجره آشپزخانه یک‌راه عالی برای دورنگه داشتن مگس‌ها است ، همچنین می‌توانید از این سبزی‌های تازه در آشپزی روزمره خود نیز استفاده کنید .

خاک دیاتومه به‌سادگی مگس را می‌کشد . خاک دیاتومه یک کشنده حشرات غیر سمی است که باعث خشک‌کردن و آسیب به پوشش محافظ حشرات می‌شود .

مقدار کمی از این خاک را روی مناطقی مانند : سطل آشغالی ، گیاهان خانگی و غیره که مگس‌ها در آنجا جمع می‌شوند بپاشید .

دورنگه داشتن مگس‌ها از خانه

مواد غذایی ریخته شده را سریعاً پاک‌کنید . مگس‌ها جذب مواد نمدار ارگانیک می‌شوند ، که هم منبع غذایی بوده و هم می‌تواند مکانی برای تخم‌گذاری باشد . حتماً دسترسی مگس‌ها به غذا ، سطل زباله یا کمپوست را قطع کنید .

غذاهای خود را در داخل یخچال یا ظروف سربسته نگه‌دارید .

ظروف غذا را سریعاً بعد از استفاده بشورید .

هرگونه مواد غذایی ریخته شده در خانه را بلافاصله بعد از مشاهده ، تمیز کنید .

مواد غذایی دورریختنی را سریعاً در آشغالی دردار بریزید .

از سطل زباله دردار استفاده کنید و محیط اطراف آن را بهداشتی نگه‌دارید . سطل زباله شما باید حتماً دربسته باشد و باید مرتباً آشغال‌ها را بیرون بی اندازید .

سطل زباله خود را بررسی کنید تا دارای شفیره ( شبیه به پیله است ) و کرم نباشد . بعضی‌اوقات سطل زباله خود را بشورید .

پوشک و پسماند حیوان خانگی را سریعاً دور بریزید . درصورتی‌که گربه دارید ، خاک بستر گربه را مرتباً دور بریزید . پوشک حیوانات نیز یکی از چیزهایی است که مگس‌ها را به خود جذب می‌کند ، بنابراین سریعاً از شر این‌گونه مواد خلاص شوید .

اطراف و زیر وسایل آشپزخانه را تمیز کنید . اطراف و زیر وسایلی مانند : یخچال و ماشین ظرف‌شویی را به‌وسیله آب و صابون تمیز کنید . بعد از تمیز کردن این مناطق ، دستمال یا اسفنجی که آن مکان را تمیز کرده‌اید را کاملاً شسته و خشک‌کنید .

حواستان باشد که مگس‌ها می‌توانند در پارچه خیس پرورش یابند .

خروجی‌های آب را تمیز کنید . باقی ماندن مواد طبیعی در خروجی‌های آب می‌تواند باعث جذب کردن انواعی از مگس‌ها شود . با استفاده از لوله‌بازکن و تمیزکننده‌های مخصوص اقدام به باز کردن راه‌آب گرفته‌شده یا نیمه‌باز ( آرام رفتن آب ) کنید .

اگر فقط ساییدن کافی نیست ، از تمیزکننده‌های آنتی باکتریال استفاده کنید . سفیدکننده‌های پایه کلر می‌توانند در از بین بردن مگس در خروجی‌های آب‌ خانه مؤثر باشند .

روی در و پنجره توری بزنید . یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای ورود مگس‌ها به خانه ، ورود از در و پنجره است . اگر در و پنجره‌ها را برای ورود نسیم به خانه باز می‌گذارید ، حتماً از توری استفاده کنید تا از ورود حشرات مزاحم مانند پشه و مگس جلوگیری کنید .

توری را جهت داشتن سوراخ بررسی کنید و در صورت سوراخ بودن یا آن را تعویض کنید یا سوراخ را بپوشانید .

روی هواکش‌های خانه نیز توری بزنید . مگس‌ها می‌توانند از هواکش‌های پشت‌بام و دیگر هواکش‌ها به داخل خانه وارد شوند ، مگس‌ها از هر سوراخی که بیرون را به داخل وصل کند می‌توانند وارد خانه شوند .

شما با استفاده از توری روی هواکش‌ها ، می‌توانید هم جلوی ورود و خروج هوا را نگیرید و هم اینکه از ورود مگس‌ها به داخل جلوگیری کنید .

شکاف ، درز و فضای خالی دور لوله‌ها را پرکنید . اگر در مورد ورود مگس‌ها به داخل خانه مصمم هستید ، هرگونه شکاف باز ( راه داشتن بیرون به داخل خانه ) را به‌وسیله گچ ، چسب آکواریوم ، سیمان و غیره پرکنید .

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مگس حشره کشتن عصاره های گیاهی استفاده کنید داخل خانه جمع می شوند مواد غذایی سطل زباله تمیز کنید مگس ها مگس ها کردن مگس هواکش ها تله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۲۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رادان: دشمن درحال برنامه‌ریزی برای از بین بردن عفاف و حجاب است

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار احمدرضا رادان در اجتماع مردم اصفهان در حمایت از طرح نور فراجا که در گلستان شهدای این شهر برگزار شد از همه کسانی که به سبب تکلیف دینی خود با حضورشان از عفاف و حجاب حمایت کردند، قدردانی کرد و گفت: این مجلس در مکانی مقدس برگزار شد، شهدا برای حفظ تمامیت ارضی کشور و اسلام از جان خود گذشتند و این افتخاری است برای پلیس که در محضر شهدا به تکلیف الهی، قانونی و شرعی خود در همان راه شهدا عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید: قانون حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد

فرمانده فراجا ادامه داد: قصه پر غصه عفاف و حجاب که دشمنان برای آن برنامه‌ها ریختند، برای امروز و دیروز نیست بلکه ریشه این نقشه شوم به زمان حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) می‌رسد.

رادان مسئولان و مردم را به هوشیاری دعوت کرد و افزود: دشمن با تمام توان درحال برنامه‌ریزی برای از بین بردن عفاف و حجاب است. غیرت مردم اسلامی ایران در برابر تمامیت کفر با حمایت کامل مادران و زنان مومن و عفیفه بود که توانست سال‌های سال در برابر دشمن ایستادگی کنند.

رضاخان هم که گماشته غربی‌ها بود نتواست حجاب و دین را از مردم بگیرد
فرمانده فراجا ادامه داد: دشمن فهمید نمی‌تواند با اصل حجاب و عفاف مقابله کند به همین خاطر شروع به مقابله با برنامه‌های شوم خود کرد تا بنیان خانواده ایرانی اسلامی را سست و نابود کند. جبهه کفر تمام تلاش های خود را انجام می‌دهد تا حجاب و دین مردم ایران را از بین ببرد. رضاشاه هم که گماشته غربی‌ها بود نتواست حجاب و دین را از مردمی که پیرو امیرالمومنین(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) بودند، بگیرد.

رادان تصریح کرد: غربی‌ها با استفاده از ابزار رسانه تلاش در ایجاد تحریفات کردند. چرا که می‌دانند وقتی حیا و عفت که دو بال اساسی دین و اسلام است از بین برود، غیرت از سر مردم نابود می‌شود اما دشمن نمی‌دانست که مردم ایران با حمایت از پلیس با کوششی وصف ناپذیر به دنبال احیای دین خود هستند. شهید کاظمی و شهدای گرانقدری که در گلستان شهدای اصفهان آرمیده‌اند نشان دهنده این است که مردم ایران در برابر نقشه های دشمن سرخم نمی‌کنند و مردم اصفهان مایه افتخار و سربلندی ایران اسلامی هستند که با غیرت و دینداری خود سال‌های سال پا به پای انقلاب ایستادگی کرده‌اند.

فرمانده فراجا گفت: مردم باید افتخار کنند که رئیس جمهوری دارند که فردی ولایی و با علم و دانش در حال تلاش مضاعف برای از بین بردن گره‌های ایجاد شده و مشکلات مردم است و نمایندگان مجلس نیز از افرادی بودند که بسیار تلاش کردند و آبروی خود را به میدان آوردند که لایحه حجاب و عفاف به بهترین شکل ممکن تصویب شود.

رادان ادامه داد: ما در کنار قبور شهدا پیمان می‌بندیم که مدافع خون شهدا باشیم و مسیر طرح نور را با کمک هم برای پاسداشت دختران سرزمین مان و مادران عزیز میهن ادامه بدهیم تا مادران آینده نیز مانند گذشته شهید پرور باشند.

وی در بخشی از سخنان خود با طرح این پرسش‌ها که از دانشگاه‌های آمریکا و انگلستان و فرانسه چه خبر؟! و در دانشگاه‌هایی که به دختران ستم دیده با بدترین وضعیت حمله ور می‌شوند چه خبر؟ گفت: دشمنان تمام سعی خود را می‌کنند تا با تحریف واقعیت، مردم ایران را نسبت به دین ضعیف و سست عنصر کنند ولی حماسه نهم دی ها همچنان در حال شکل گیری است و این نهضت ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229290 برچسب‌ها حجاب

دیگر خبرها

  • استقلال آماده بالا بردن جام قهرمانی شد
  • چگونه می توان از شر موهای ناخواسته گوش خلاص شد؟
  • روش از بین بردن تیرگی زیر چشم از دید طب سنتی
  • سردار رادان: دشمن با تمام توان درحال از بین بردن حجاب است
  • رادان: دشمن درحال برنامه‌ریزی برای از بین بردن عفاف و حجاب است
  • دشمن درحال برنامه‌ریزی برای از بین بردن حجاب است
  • دشمن در حال برنامه ریزی برای از بین بردن عفاف و حجاب است
  • سریع‌ترین راه‌های از بین بردن بوی سیر دهان
  • PSG چقدر بد بود، بردن بارسلونا فریب‌مان داد
  • مورایس: بردن پرسپولیس اصلا آسان نیست