Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جریان افتتاح نمایشگاه دائمی محصولات هوافضای سپاه، اولین راکت‌ هدایت شونده هوا به سطح ساخت ایران در کنار جنگنده سوخو۲۲ این نیرو به نمایش گذاشته شد.

راکت‌های ۸۰ میلیمتری «فدک» بر اساس نمونه شرفی S۸ (سلاح هواپرتاب برای بالگردها و هواپیماهای شرقی) ساخته شده‌اند.

این خانواده راکت‌ها شامل انواع سرجنگی ضد زره، انفجاری شدید و ترکشی، دودزا، ضد باند پرواز هستند که جدیدترین عضو آن در کنار جنگنده سوخو۲۲ مشاهده شد که داری ۴ بالک کنترلی نزدیک به دماغه خود است که بوسیله این بالکها کار اصلاح مسیر و کنترل آن تا لحظه اصابت انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این، راکت های سطح به سطح در کالیبرهای مختلف به نمونه‌های هدایت شونده و نقطه زن تبدیل شده بودند ولی این اولین بار است که راکت های هوا به سطح، هدایت‌پذیر می‌شوند.

انواع راکت‌های فدک، بردی در حدود ۲ تا ۴ کیلومتر و وزنی در حدود ۱۱ تا ۱۶ کیلوگرم دارند و سرعت پروازی آن هم تا ۷۰۰ متر بر ثانیه می‌رسد.

به گزارش تسنیم، علاوه بر راکت های فدک، یک بمب جدید (که به نظر هدایت پذیر است) و موشک آذرخش نیز به تسلیحات سوخو۲۲ های سپاه افزوده شده است.

موشک آذرخش پیش از این تنها در بالگردهای رزمی بکار گرفته می شد.

۲۱۶۲۱۵

کد خبر 1437128

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سپاه پاسداران نیروی هوایی جنگنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۲۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله جنگنده‌های اسرائیلی به مقر صلیب سرخ در غزه

پایگاه خبری «شهاب»، ظهر امروز (جمعه)، خبر داد مقر صلیب سرخ در مقابل درمانگاه «الرمال» در خیابان «الوحده» در غرب شهر غزه مورد تهاجم قرار گرفته است.

رسانه‌های فلسطینی اشاره کردند که آوارگان فلسطینی در این مقر اسکان داشته‌اند و در پی این حمله، چند نفر به شهادت رسیده‌اند و تعدادی دیگر مجروح شده‌اند.

برخی رسانه‌های فلسطینی شمار شهدا را دست‌کم ۳ نفر گزارش کرده‌اند؛ اما گزارش دقیقی درباره تعداد مجروحان در دست نیست.

ارتش اسرائیل پیش از نیز خودروی یک گروه بین‌المللی که وظیفه توزیع غذا در غزه را برعهده داشت، مورد حمله قرار داده بود.

اواسط فروردین ماه بود که یک پهپاد اسرائیلی خودروی حامل امدادگران سازمان موسوم به «آشپزخانه مرکزی جهانی» را هدف حمله قرار داد که به دنبال آن دست‌کم ۷ تن از کارکنان غیرفلسطینی آن جان خود را از دست دادند.

این حمله با واکنش‌های بسیاری مواجه شد و استرالیا که یک شهروند خود را در این تهاجم از دست داده بود، بلافاصله سفیر رژیم اسرائیل را احضار کرد.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • حمله راکتی حزب‌الله به مقر تیپ «حرمون» ارتش اسرائیل
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • گردان‌های «المجاهدین» سدیروت اشغالی را راکت‌باران کرد
  • حمله جنگنده‌های اسرائیلی به مقر صلیب سرخ در غزه
  • گزارش تلویزیون اسرائیل از سوخو 35‌ های در راه ایران
  • ساخت یک موشک جدید برای جستجوی حیات در سیاره زهره
  • اولین تمرین اودینزه تحت هدایت فابیو کاناوارو / عکس
  • بادبان خورشیدی ناسا به مدار زمین رفت
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان